آخرین اخبار

17. شهريور 1395 - 14:48   |   کد مطلب: 6010
معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان در جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی به اهمیت موضوع آمار اشاره کرد و نتایج چند داده آماری مهم را در استان ما اعلام کرد.

به گزارش گهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ؛جلسه شورای اداری شهرستان بهمئی با موضوع آمار و سرشماری سال 95 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان،اعضای شورای اداری،اعضای شورای تامین،دهیاران و بهورزان شهرستان حضور داشتند.

 

معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان در این نشست به اهمیت سرشماری اشاره کرد و گفت: حساس ترین برنامه های ملی کشور مانند انتخابات تنها در یک روز به مردم عرضه می شوند اما برنامه سرشماری نفوس و مسکن کشور در هر مرحله برگزاری جمعیت زیادی از کشور را در بازه زمانی چند روزه درگیر خود می کند.

 

علی شهابی افزود: با توجه به اینکه سرشماری نفوس و مسکن بیش از 20روز طول می کشد ، بزرگترین رویداد ملی کشور محسوب می شود.

 

وی گفت: آمار و اطلاعاتی که از دل همین سرشماری ها بیرون می آیند به عنوان پایه و اساس نظام برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در سطح کلان کشور و به تبع آن استانها و شهرستان ها  می باشد.

 

شهابی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار جمعیت است که امکانات اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بین استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

 

وی گفت:در این طرح بزرگ ملی به تمام خانوارها سرکشی می شود و اطلاعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانوارهای ایرانی وارد سیستم میشود که نتایج تحلیل همین داده های آماری مبنای تصمیم‌گیری برای آینده مردم می باشد.

 

معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان با اشاره به تاریخچه برگزاری سرشماری در کشور، تصریح کرد: اولین سرشماری رسمی در ایران در سال 1335 و در استان ما سال 1355 انجام شد که جمعیت ما حدود 244 هزار نفر بود اما در سال 90 به 658 هزار و 629 نفر رسید.

 

شهابی گفت: آمار سال 90 نشان میدهد استان کهگیلویه و بویر احمد حدود 8 درصد جمعیت  کل کشور را دارد و از لحاظ آمار جمعیتی در رتبه بیست و نهم کشور هستیم.

 

وی افزود: آمار از سال 55 تا 90 نشان می‌دهد که رشد جمعیت ما رو به کاهش است که رشد ما در سال 65 حدود 5/3 درصد بود که در سال 90 به زیر یک درصد رسید.

 

شهابی تصریح کرد: آمارهای مرکز آمار ایران از افزایش جمعیت شهری و کاهش جمعیت روستایی و عشایری در استان ما خبر می دهد.

 

معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان افزود: شهرستان بویراحمد با 252 هزار نفر جمعیت بزرگترین و شهرستان باشت با 20 هزار و 699 نفر کوچک‌ترین شهرستان استان است.

 

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول بیکاری در کشور را دارد، گفت: بیشترین جمعیت بیکار استان مربوط به شهرستان گچساران است که طبق سرشماری سال 90نرخ بیکاری این شهرستان 29.9 درصد اعلام شد.

 

معاون آمار و اطلاعات برنامه و بودجه استان در پایان گفت:پیش بینی می شود جمعیت شهرستان بهمئی در سال 1400به 40هزار نفر برسد که این تنها یک پیش بینی آماری است و ممکن است این آمار افزایش یا کاهش داشته باشد.

 

منبع:سایت خبری آوای ماغر

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک