آخرین اخبار

26. تير 1395 - 12:37   |   کد مطلب: 5575
مسئول برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در یاسوج گفت:بعد از پیگیری های مکرر متوجه شدیم که اداره اجراییات شهرداری اقدام به جمع آوری غرفه ها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس کشواد جمالفرد افزود: همزمان با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب جلسه ای با حضور دستگاه های فرهنگی ازجمله شهرداری یاسوج در سپاه ناحیه بویراحمد تشکیل و قرار شد که در طول این هفته یک سری برنامه های فرهنگی اجرا شود که یکی از برنامه های مصوب شده برپایی غرفه و نمایشگاه مشاوره، مناظره و همچنین نقاشی باموضوع عفاف و حجاب در میدان هفتم تیر و میدان شهدای شهر یاسوج بود.

این فعال فرهنگی بیان کرد:با توجه به مصوبه ای که در این جلسه تصویب شدبرپایی این غرفه ها به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرارگاه خاتم الاوصیا و موسسه مجری واگذار شد و از طریق این موسسه هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و شهرداری صورت گرفت و مجوزهای لازم اخذ شد و عصر روزشنبه 19تیر ماه جاری ما اقدام به پرپایی غرفه کردیم و توانستیم تا نیمه های شب غرفه را برای اجرای برنامه در روزبعد آماده کنیم. ولی متاسفانه فردای آن شب که برای افتتاح غرفه رفتیم متوجه شدیم که غرفه ها را جمع کردند و بردند.

جمالفرد بیان کرد:بعد از پیگیری های مکرر متوجه شدیم که اداره اجراییات شهرداری اقدام به جمع آوری غرفه ها کرده.بعد مراجعه کردیم که دلیل این کار را جویا شویم گفتند که مجوز برپایی غرفه به دست ما نرسیده وما به همین خاطر نمایشگاه را اول صبح جمع کردیم.

مدیر موسسه قرآنی ترنم وحی تصریح کرد:با پیگیری اعضا کمیته فرهنگی عفاف و حجاب مشخص شد که به دلیل سهل انگاری شهرداری مجوز به دست اجراییات نرسیده است که با فهمیدن این موضوع اصل مجوز شهرداری و نیروی انتظامی را سریعا به اداره اجراییات شهرداری ارائه دادیم وقرار شد که مجددا امکانات و وسایل ما را تحویل دهند و دوباره نمایشگاه را راه اندازی کنیم.

وی افزود: با اینکه با پیگیری های فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد که مستقیم با خود شهردار تماس گرفتند و خواستار اقدام جدی و سریع در این زمینه شدند و شهردار هم با دایره اجراییات این نهاد تماس گرفت که من خودم مستقیما مجوز دادم و نیازی به این کار نبود و از پیمانکار مربوطه خواست در اسرع وقت جهت برپایی نمایشگاه با موسسه همکاری کند که متاسفانه تا عصر روز یک شنبه هیچ کدام از وسایل را به ما تحویل ندادند.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: در یک تماس تلفنی با پیمانکار گفته شد که از برپایی نمایشگاه خودداری شود وگرنه دوبار با وجود احداث نمایشگاه میاییم و نمایشگاه را جمع آوری می کنیم و از طرفی که پیمانکار از این طریق درآمد زایی می کند جرات نکرد داربست ها را ببندد.

وی با بیان اینکه از طرفی ما جهت تحویل گرفتن وسایل خودمان مراجعه کردیم از ما خواستند که مبلغ 200 هزار تومان به حساب شهرداری واریز کنیم تا وسایلی را که جمع آوری کردیم ،تحویل دهیم،گفت: علی رغم  پیگیری های مکرر و بی وقفه ای که اعضای کمیته فرهنگی عفاف و حجاب داشتند و مراجعه به شورای شهر و پیگیری شد هیچ کس حاضر نشد با این که این کار واتفاق که در سالهای قبل در شهرداری هم اتفاق افتاده بود و بی سابقه نبودبرخورد کند.

جمالفرد بیان کرد: با توجه به این اتفاقات مشخص شد که در شهرداری اغراضی پشت کار هست تا نگذارند کارهای فرهنگی در یاسوج جان بگیرد.

این فعال فرهنگی افزود:در روز 23 تیر ماه جاری قرار شد که ما خدمت شهردار برسیم و از نزدیک پیگیری کنیم که عیب کار از کجاست و آیا قصد و غرضی بوده یا اینکه از جهل و جهالت کارکنان شهرداری بود که تصمیم گرفته شد که از طریق جراید پیگیری کنیم که در راستای منویات رهبری یک مطالبه فرهنگی شود.

جمالفرد ابراز داشت: همانطور که مشخص هست شهرداری یاسوج که یک دستگاه فرهنگی است متاسفانه هیچ گونه کارموثر فرهنگی نتوانسته اجرا کنندجز در مناسبتهایی به بهانه اعیاد ائمه از خواننده ها دعوت می کنند وکار فرهنگی این دستگاه تنها در این حوزه خلاصه شده است.

وی بیان کرد: من به عنوان یک عضو کوچک از فعالان فرهنگی این استان قریب به یک سال است که درخواست ملاقات با شهردار یاسوج را داده ام اما تا الان یک بار اجازه دیدار از نزدیک با وی را به من نداده اند و جای سوال است چرا برای دیدار با یک مسئول فرهنگی باید مدت ها پشت در اتاق وی ایستاد و آخر سر هم اجازه ملاقات به ما را ندهند.

جمالفرد عنوان کرد:امید است که افکار عمومی این مطالبه را از شهرداری یاسوج داشته باشند که برنامه های فرهنگی در راس امور شهرداری قرار بگیرد و ما هم از شهرداری و شورای شهر یاسوج می خواهیم فردی را که در مقابل مسائل فرهنگی ایستاده و ببیند آیا این فرد در حوزه اختیاراتش هست که در مقابل مسائل فرهنگی بایستد یا اینکه از جایی دستور می گیرد که نه وسایل مارا که جمع آوری کرده تحویل می دهد از آن طرف هم تهدید می کند که اگر شما نمایشگاه برپا کنید ما دوباره آن را جمع آوری خواهیم کرد.

همچنین در سال گذشته طی اقدامی از طرف شهرداری بنرمحفل انس با قران با حضور نخبه قرانی جهان اسلام" محمد تقی خان" در یاسوج با وجود پرداخت عوارض نصب بنر از سوی مجری برنامه پایین کشیده و بنر یکی از خوانندگان محلی به صورت رایگان بجای آن نصب گردید.

به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315، از 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است .

انتهای پیام /م.غ/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک