آخرین اخبار

23. تير 1395 - 16:40   |   کد مطلب: 5554
رئیس دفتر نظارت انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:
قطعا تخلفاتی در انتخابات بویراحمد و دنا وجود داشته است
انتخابات برگزار شده مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا نواقصات و ایراداتی بر آن وارد است و قطعا تخلفاتی هم وجود داشته اما آن چیزی که مهم است میزان تخلفات در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حجت‌الاسلام قدرت‌الله خرم‌روز امروز در نشست خبری به مناسب ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی گفت: نهاد شورای نگهبان یکی از نهادهای حکومتی نظام جمهوری اسلامی و از نهادهای تاثیرگذار و مهم در قانون است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به منزلت و جایگاه شورای نگهبان در قانون افزود: ۲۱ اصل قانون اساسی به جایگاه و منزلت شورای نگهبان اشاره کرده و جایگاه شورا را برای ما مشخص کرده است.

وی در ادامه به برگزاری دو انتخابات مهم و حساس در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت:برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در کشور با توجه به اوضاع منطقه و التهاباتی که دشمنان در اطراف ایجاد کرده بودند کار بسیار بزرگی بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شاهد این حضور پرشور و چشمگیر مردم در نهایت امنیت و آرامش بودیم.

این مسؤول در ادامه به حوادث بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اشاره کرد و افزود: در هر انتخاباتی که برگزار شود قطعا نواقصاتی وجود دارد و اینکه کسی مدعی باشد که هیچ‌گونه چالش و تخلفی در انتخابات صورت نمی‌گیرد پذیرفتنی نیست.

وی افزود: انتخابات برگزار شده مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا نواقصات و ایراداتی بر آن وارد است و قطعا تخلفاتی هم وجود داشته اما آن چیزی که مهم است میزان تخلفات در انتخابات است.

خرم‌روز ادامه داد: براساس قانون تایید و صحت انتخابات از عهده هیئت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها خارج است و قانون این وظیفه را بر عهده نهاد شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت قرار داده لذا وقتی این نهاد علی‌رغم همه بررسی‌ها، بازشماری‌ها، دیدار با مسؤولان و فرستادن قریب به ۱۵ نفر از بازرسان آشنا و خبره به قوانین به این نتیجه رسیدند که این تخلفات و مسائل تاثیری در سرنوشت انتخابات نداشته است و صحت انتخابات را شورای نگهبان تایید کرد و برای ما هم که جزء مجموعه نظارتی هستیم نظر شورای نگهبان  ملاک است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای دفتر نظارت شورای نگهبان شناسایی ضعف‌های موجود پس از هر انتخابات است که ضعف‌ هیئت‌های نظارت انتخابات شناسایی و رفع خواهد شد.

انتهای پیام/م.غ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک