آخرین اخبار

19. تير 1395 - 11:09   |   کد مطلب: 5515
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قانونی با راه‌اندازی کوره ذغال چوب در مناطق حفاظت شده این استان توسط سودجویان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، سید اسدالله هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: محیط‌بانان ما در همه مناطق حفاظت شده استان به رغم این که از نظر نیرو کمبودهایی داریم کار حفاظت را به خوبی انجام می‌دهند.

مدیرکل محیط زیست استان بیان کرد: محیط‌بانان با هرگونه راه‌اندازی کوره زغال چوب در مناطق حفاظت شده و مجاور این مناطق برخورد کرده و متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

وی گفت: برخی افراد سودجو اقدام به قطع درختان می‌کنند و با استفاده از کوره‌هایی که راه‌اندازی کرده مبادرت به تهیه و تولید زغال چوب می‌کنند که با قاطعیت با این سودجویان برخورد خواهیم کرد.

هاشمی بیان کرد: جنگل و مناطق حفاظت شده از مهم‌ترین داشته‌ها‌ی استان در راه توسعه هستند که اگر جلوی این اقدامات غیر قانونی گرفته نشود تا چند سال آینده ضربه بزرگی به محیط زیست و منابع طبیعی استان وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی و محیط زیست استان دو زیرساخت و بستر مهم برای توسعه از جمله توسعه صنعت گردشگری هستند که باید آن را به خوبی حفظ کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به دستگیری برخی افراد سودجو در چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: در یکی از مناطق حفاظت شده استان در منطقه بهمئی سودجویان در منطقه حفاظت شده سولک کوره زغال راه انداخته بودند.

هاشمی ادامه داد: مأموران محیط زیست شهرستان بهمئی به صورت نامحسوس این سودجویان را ردیابی کرده و موفق شدند آن‌ها را دستگیر کنند.

وی به برخی مشخصات منطقه حفاظت شده تنگ سولک در شهرستان بهمئی اشاره کرد و افزود: این منطقه حفاظت شده از بکرترین مناطق به شمار می‌رود که دارای جاذبه‌های خاص خود می‌باشد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: این منطقه دارای وسعت دو هزار و 428 کیلومتر مربعی در جنوب‌غربی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد دارد.

انتهای پیام/2571/ت

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک