آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 18:05   |   کد مطلب: 5151
بانوان زیادی هستند که با وجود عدم نیاز مالی عزم خود را جزم کرده و با گرفتن تسهیلات مورد نیاز و ایجاد کارگاه های تولیدی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند و استفاده از ظرفیت های آنها اقدام کرده اند تا معنای واقعی اقتصاد مقاومتی یعنی همان اقتصاد درون زا وکاهش وابستگی ها را به منصه ظهور بگذارند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، بانوان زیادی هستند که با وجود عدم نیاز مالی عزم خود را جزم کرده و با گرفتن تسهیلات مورد نیاز و ایجاد کارگاه های تولیدی ،پرورش قارچ،زنبور داری ،مرغ داری و خیاطی درجهت ایجاد اشتغال برای جوانان توانمند و استفاده از ظرفیت های آنها اقدام کرده اند تا معنای واقعی اقتصاد مقاومتی یعنی همان اقتصاد درون زا وکاهش وابستگی ها را به منصه ظهور بگذارند.

زینب بنام 27 ساله بانوی یاسوجی که به همراه خواهر خود کبری بنام توانست درمدت چهار ماه یک کارگاه خیاطی با اشتغال زایی مستقیم 7 نفر راه اندازی کند ، یکی از معدود بانونی است که باخودباوری وایمان به توانستن در جهت شعار اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

به سراغ این بانوی کارآفرین رفتیم تا چندکلامی با وی صحبت و از انگیزه او برای ایجاد این کار گاه خیاطی آگاه شویم:

1-خانم بنام پیشنهادراه اندازی یک کارگاه خیاطی از کی بود و از چه جاهایی تسهیلات یا کمک دریافت کرده اید؟

اردیبهشت سال 94 بود یک شب من و خواهرم در حال صحبت بودیم که از بیکار نشستن درخانه بخصوص وقتی بچه ها و شوهرمان خانه نیستند خسته شدیم و بهتر است به سراغ یک کار برویم .باتوجه به اینکه ما مدارک خیاطی داشتیم تصمیم گرفتیم که یک وام بگیریم ویک کارگاه خیاطی راه بیندازیم که خداروشکر فردای همان شب بسم الله گفتیم وبه بانک کارآفرین مهرامید رفتیم ودرخواست وام دادیم که با وام ما موافقت شد وبعد از چهارماه توانستیم با گرفتن 50میلیون تومان وام از بانک یک کارگاه خیاطی راه اندازی کنیم.

 

2-چند نفر اینجا مشغول به کار هستند؟آیا راضی هستید یا نه؟

7نفراینجا مشغول به کار هستند.بله خیلی راضی هستیم.

 

3-وضعیت درآمد زایی شما الان چطوره؟ آیا انتظارات شما ازمیزان درآمد کارتان برآورده شده است؟

باتوجه به اینکه الان هفت ماه است که شروع به کار کرده ایم خداراشکر بازده خوبی داشت و خیلی زود تر از انتظارات ما توانستیم به درآمد زایی برسیم.

 

 4-کار تولید و عرضه به راحتی انجام میشه یا نیاز به حمایت هست ؟

اگر پشتکار و انگیزه باشه راحت هست کما اینکه حتما از طرف نهاد های دولتی حمایت بشیم.

 

5- انتظار شما از مسولان چیست و چه خواسته هایی دارید؟

انتظاراین است که ما را از نظر مالی جهت توسعه و گسترش کارمان بیشتر حمایت کنند واز کسانی که قصد وایده ایجاد کارگاه و تولیدی دارند استقبال کنندو به راحتی تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهند.

 

6-به نظرشما برای کسی که از لحاظ مالی در تنگنا هست طرح های زودبازه اقتصادمقاومتی جوابگو هست یا نه ؟

بله صد درصد جوابگو هست .من شاید خودم به خاطر نیاز مالی به سراغ این کار نیامده باشم اما خوب دیدم که برای راه انداختن این کارگاه تولیدی و خیاطی بدون هیچ سرمایه ای توانستیم این کار را اجرایی کنیم وبه درآمد خوبی هم برسیم و یکی از اهداف وکارکرد های اقتصاد مقاومتی هم همین توانمند سازی قشر کم درآمد جامعه می باشد.

 

 7-چقدر به منویات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی توجه کردین وبه کارخیاطی ترغیب شدید؟

فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم وگرانقدر کشورمان همیشه با بصیرت ودانش بوده وراهی را جلوی پای ملت ایران گذاشته که به یقین می توان گفت جزراه روشن نبوده وبا موفقیت بزرگی به پایان خواهد رسید.من وقتی دیدم وشنیدم در این راه و هدف ، خواسته های مردم وتولید داخلی حرف اول را میزند تصمیم گرفتم این کار را شروع کنم.

 

8- قصد دارید تولید و توسعه را افزایش بدید یا نه چرا ؟

بله حتما کارمان را گسترش خواهیم داد وتصمیم داریم که یک تولیدی لباس بچه گانه راه اندازی کنیم.روزبه روز با پیشرفت در کار انگیزه ای شده برای گسترش کارمان که به امید خدا به زودی شروع خواهیم کرد.

 

9-خداوند می فرماید از تو حرکت از من برکت چقدر به این کلام خدا معتقدید؟

خیلی اعتقاد دارم چون من خودم به عینه این جمله را احساس کردم و با اولین حرکتی که شروع کردم در مدت کوتاهی توانستم کارم را به اینجا برسانم که به امید خدا گام های بزرگتری هم خواهیم برداشت.

 

10-چرا بعضی با وجود این طرح ها که از سوی بانک کارآفرین مهر امید وبسیج سازندگی نیز تسهیلات پرداخت می شود رو دنبال نمی کنند و دنبال کار پشت میزی هستند؟

زیرا خیلی از ماها توقع داریم خیلی راحت بتوانیم به مقام و پول برسیم بدون اینکه به خودمان زحمتی دهیم ویا به قولی انتظار داریم لقمه را آماده در دهانمان بگذارند.تاحدودی هم مردم می ترسند از اینکه اعتماد کنندو  تسهیلات بگیرند و در کارشان موفق نشوند و نتوانند تسهیلات را باز پرداخت کنند.

 

11-چندتا فرزند دارید و شغل همسر شما چیست؟

4 فرزتد دارم سه پسر ویک دختر.شغل همسرم قاضی هست.

 

12-درحال حاضر چه نوع لباس هایی می دوزید؟

لباس محلی همه اقشار ،لباس فرم وبا بیمارستان شهدای گمنام یاسوج هم قرار داد داریم ولباس های بیماران را میدوزیم.

 

 

3-چه پیشنهادی در جهت تحقق شعار سال همان اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل به دولت و مسئولان دارید؟

توجه به شعار سال و اقدام و عمل مناسب و کارگشا در راستای اقتصادی باید با بهترین نحو صورت گیرد.وازتولیدات داخلی حمایت کنند.وبدانند که جهت ترمیم اقتصاد کشور وپیشرفت در حوزه های اقتصادی تنها راه حل برون رفت از وابستگی اقتصادی است که این امر تنها در صورت عملی کردن اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

 

14-در این زمینه چه پیشنهادی به مردم دارید؟

مردم بدانند که با یک جا نشستن و غصه بی پولی و وضعیت اقتصادی بد کشور را خوردن نتیجه ای جز یاس و نا امیدی نخواهد داشت.با انگیزه شروع کنند به ایجاد کار های خود اشتغالی وبا استفاده از تسهیلات می توانند هم برای خود و هم برای سایر جوانان ایجاد اشتغال کنند.

 

صحبت پایانی؟

از همه کسانی که من را در این راه یاری کردند سپاسگزارم و از جناب آقای  ارسلان حسن پور رییس بانک کارآفرین مهر امید که در همه مراحل تهیه وام با ما همکاری کردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

 

تصاویر تکمیلی: 

 

 

منبع:ایل بانو

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک