آخرین اخبار

19. اسفند 1394 - 18:04   |   کد مطلب: 4964
شهردار یاسوج در آیین غرس نهال در چشمه نباتی شهر یاسوج شرکت کرد و خبرهای خوشی را به شهروندان یاسوجی داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، با حضور محمد علی جاوید شهردار یاسوج، پایدار عضو شورای شهر یاسوج و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی سنت حسنه درختکاری در پارک چشمه نباتی شهر یاسوج برگزار شد.

 

 محمد علی جاوید شهردار یاسوج در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به دوست داران طبیعت و شهروندان گفت: منابع طبیعی یک ثروت ملی است و همه باید نسبت به حفظ و نگهداری از این میراث گران‌بها احساس مسئولیت کنند.

 

وی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه دستگاه‌ها و شهروندان دانست و افزود: نباید فکر کنیم مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی تنها بر عهده اداره منابع طبیعی است، بلکه دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و شهرداری نیز می‌توانند نقش موثری در حفاظت از این منابع ایفا کنند.

 

زیرساختهای پارک چشمه نباتی تا پایایان سال 95به اتمام خواهد رسید

شهردار یاسوج به اتمام زیرساختهای پارک چشمه نباتی و احیاء شدن دوباره این پارک تا پایان سال 95اشاره کرد و گفت:پارک چشمه نباتی یکی از بهترین و زیبا ترین پارکهای درون شهر بوده که در چند سال با بی مهری روبه رو شد، ولی خوشبختانه در دوره کنونی با احیاء دوباره آن در صدد تکمیل زیرساخت های آن تا پایان سال آینده هستیم.

 

جاوید از پارک چشمه نباتی شهر یاسوج به ظرفیت های گردشگری این پارک اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج در راستای توسعه زیرساخت‌های شهری و استفاده شهروندان و گردشگران از فضاهای سبز سطح شهر احداث پارک‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی گفت: عملیات اجرایی و تکمیل منطقه چشمه نباتی به عنوان یکی از فضاهای بکر و بسیار مطلوب شهر در سال‌جاری در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

 

شهردار پایتخت طبیعت ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه چشمه نباتی و قدمت تاریخی این منطقه بیان کرد: در سال‌جاری عملیات اجرایی این پارک شامل تهیه طرح و انجام برخی امورات فیزیکی را در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این طرح برخی از مشکلات ترافیکی و خدماتی در مرکز شهر یاسوج تا حد زیادی رفع شده است.

 

جاویدگفت: با بهره‌برداری از پارک چشمه نباتی از بار ترافیکی و مشکلات دیگر پارک‌های شهر کاسته می‌شود.

 

وی به واقع شدن پارک چشمه نباتی در فضای محدوده منطقه سالم‌آباد و مرکز شهر اشاره کرد و افزود: با تکمیل و راه‌اندازی این پارک شهروندان می‌توانند به نحو مطلوب و با دسترسی آسان و کمترین زمان ممکن از این مکان استفاده کنند.

 

جاوید به هفته درختکاری و کاشت نهال در سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: به مناسبت درختکاری در کلیه پارکهای شهر یاسوج اعم از پارک ولایت ، غدیر، بانون، شیب آزادی، پارک چشمه نباتی و همچنین پیاده روهای درون شهر کاشت نهال صورت خواهد پذیرفت.

 

پایتخت طبیعت میزان خوبی برای مسافران طبیعت خواهد بود

وی به ظرفیت بالقوه شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت اشاره کرد وگفت:در کنار توسعه منابع طبیعی باید مشارک همگانی برای زیباسازی داشته باشیم.

 

شهردار یاسوج با اشاره به این موضوع که پایتخت طبیعت بودن به نام و نشانه نیست بلکه به توسعه زیرساختها است، تصریح کرد:شهرداری یاسوج در راستای زیبا سازی شهری،اقدامات قابل توجهی از جمله توسعه فضای سبز را در برنامه اینده خود دارد.

 

لازم به ذکر است ،در این مر اسم 150 اصله نهال در پارک چشمه نباتی توسط حاضرین در این مراسم غرس شد.

 

منبع:بویرخبر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک