آخرین اخبار

15. بهمن 1394 - 18:33   |   کد مطلب: 4723
در مراسمی و با حضور مسئولان شورای اداری مرکز یادگیری محلی سوادآموزی اداره آموزش و پرورش دیشموک افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عصر امروز با حضور امام جمعه دیشموک، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس آموزش و پرورش و سوادآموزان و مربیان سوادآموزان مرکز یادگیری محلی سوادآموزی اداره آموزش و پرورش دیشموک افتتاح گردید.

پایگاه خبری کهگیلویه

مسعود ارجمند در حاشیه افتتاح یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در دیشموک اظهار کرد: 5 مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در سال 93 سهمیه استان کهگیلویه‌وبویراحمد بود که تا حالا 4 مرکز در استان افتتاح شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه گفت: این نوع مراکز محلی یادگیری مصوبه هیئت دولت در سال 93 بوده که یکی از مشوق‌های دولت تدبیر امید برای حضور پررنگ بی‌سوادان در بحث ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه است.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: افتتاح مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی دیشموک چهارمین مرکز افتتاح شده در سال 94 در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح یک مرکز یادگیری دیگر در استان سهمیه این استان به پایان می‌رسد.

پایگاه خبری کهگیلویه

 

وی افزود: این مرکز در واقع یک یادگیری محلی و خروج بی‌سوادان از معضل خواهد بود که ما در 3 نوع از این مراکز فعالیت می‌کنیم، یک نوع مراکز مختص به آموزش و پرورش است، دیگری بخش مشارکتی است که آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های دولتی تفاهم‌نامه خواهد داشت و در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی همکاری دارد و یک نوع مراکز هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 

ارجمند، در ادامه خاطرنشان کرد: در این 4 مرکز افتتاح شده در استان  که به بخش  خصوص واگذاری شده است آموزش و پرورش بحث نظارتی را بر این مراکز به عهده خواهد داشت.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی گفت: واگذاری مراکز به بخش خصوصی به دلیل کاهش بار مالی است که از طریق آموزش و پرورش متحمل می‌شود و دیگر اینکه بخش خصوصی فعالتر شود و در برنامه‌های دولت آن هم برنامه‌های آموزش و پرورش مفید خواهد بود.

 

این مسئول گفت: یکی از اهداف اصلی این مراکز تقویت بخش مشارکت است که به بخش خصوصی ارائه گردد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک