آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 21:33   |   کد مطلب: 4711
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 332 طرح عمرانی و اقتصادی کوچک و بزرگ این استان در دهه فجر امسال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویهسید موسی خادمی عصرامروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: آنچه هدف معمار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل جمهوری اسلامی بود یک مدل کارآمدی حکومتی با محوریت جمهوریت ، مردم سالاری ، اسلامیت و دین داری بود.

 

وی با بیان اینکه ایران در بحث کارآمدی عملی و نظری عملکرد خوب و مناسبی داشته است،افزود:عرصه اقتصادی ورفاهی عرصه ای است که جمهوری اسلامی  نیاز دارد کارآمدی خود را نشان دهد.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به پروژه های افتتاحی دهه فجر اشاره و تصریح کرد:حدود هزار و 100 میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

وی افزود: از این میزان حدود 600 میلیارد تومان مربوط به پروژه فولاد است که در منطقه محروم سقاوه و مارگون اجرا می‌شود.

 

خادمی تعداد پروژه‌های عمرانی را 332 پروژه عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد 296 پروژه با اعتبار 259 میلیارد تومان افتتاح و 36 پروژه با اعتبار 14 میلیارد و 900 میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

 

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه حدود 64 پروژه اقتصادی نیز در دهه فجر در سطح استان افتتاح و کنلگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد 61 پروژه با اعتبار 222 میلیارد تومان افتتاح و  سه پروژه با اعتبار 604 میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

وی بیان کرد: تفاوت پروژه‌های عمرانی با اقتصادی در این است که پروژه‌های عمرانی از محل منابع عمومی دولت و پروژه‌های اقتصادی با مشارکت بانک‌ها و سرمایه‌گذار تأمین اعتبار می‌شوند.

 

خادمی اظهار کرد: در مجموع در دهه فجر امسال 357 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 482 میلیارد تومان افتتاح و 39 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار حدود 619 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می شود.

 

وی گفت: برای پروژه‌های افتتاحی 709 نفر و برای پروژه‌های کلنگ‌زنی حدود 858 نفر اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

 

این مسئول با اشاره به رفع تحریم و مشکل خرید هواپیما و امکان نشستن هواپیماهای جت در فرودگاه یاسوج ،افزود: با فراهم شدن پرواز هواپیمای جت در فرودگاه مرکز استان ،زمان سفر یاسوج به تهران نیم ساعت کاهش خواهد یافت.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تشریح کرد:کرد: بسیاری از طرح های تامین آب کشاورزی مانند طرح سه هزار و 500 هکتاری امامزاده جعفر پس ازحدود یک دهه غیر فعال بودن، اجرایی و برخی پروژه ها مانند پمپاژآب آبلش لنده،مختارو گچساران و آب رسانی از سد کوثر به شهرهای لنده ،سوق, دهدشت و چرام  بهره برداری و یا در حال اجراست.

 

خادمی افزود: در حوزه عمران شهری کارهای خوبی انجام شده است ولی روند توسعه شهری در یاسوج رضایت بخش نیست.

 

وی عنوان کرد: شروع عملیات اجرایی پل چهارم بشار و ساماندهی تپه پر مساله شهر یاسوج ر در حال اجراست که تکمیل آن نقش خوبی در توسعه این شهر دارد.

 

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حوزه زیرساخت های ورزشی تاکنون 450 میلیارد ریال اعتبار مستقیم از محل اعتبارات نفت به استان اختصاص یافته است.

 

خادمی بیان کرد: تامین قیر رایگان برای بهسازی معابر 214روستا با 700 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزنده دولت برای توسعه روستاهاست.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد سیاست خارجی و داخلی گفت: توسعه اقتصادی کشور و افزایش رفاه مردم از اولویت های نظام اسلامی در شرایط کنونی است.

وی گفت: در هر جا که نظام جمهوری اسلامی موفقیتی داشته است، این توفیق ها در سایه همکاری قوای سه گانه و تمامی بخشهای حکومتی صورت گرفته است.

پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک