آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 13:49   |   کد مطلب: 5890
نصب تصاویر1880شهید کهگیلویه وبویراحمد در سطح خیابان ها ، بلوارها ومعابر استان خبر از یک رخداد بزرگ دراستان می دهد که شاید مورد سوال خیل عظیمی از مردم است که این همه کار و برنامه ریزی برای چیست ؟

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس این روز ها به هر نقطه از استان کهگیلویه وبویراحمد ورود پیدا کنید به خوبی رنگ و بوی شهدای این استان را حس خواهید کرد. شهیدانی که عظمتی به بزرگی حفظ خاک و ناموس ملت خود ایران آفریدند که در تاریخ به ثبت رسید.

نصب تصاویر1880شهید کهگیلویه وبویراحمد در سطح خیابان ها ، بلوارها ومعابر استان خبر از یک رخداد بزرگ دراستان می دهد که شاید مورد سوال خیل عظیمی از مردم است که این همه کار و برنامه ریزی برای چیست ؟

 

محمد نصیر زاده گفت:اولین کنگره ملی سردارا،امیران و1880شهید کهگیلویه وبویراحمد از تاریخ 11مهر لغایت 15 مهر ماه سال جاری همزمان با شروع ماه محرم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی وسردار نقدی در یاسوج برگزار می شود.

 

وی به سخنرانان حاضر در این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: روز نخست این اجلاسیه که با نام عشایر و ایثارگران مزین شده است محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

 مسئول ستاد کنگره سرداران وشهدای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در روز دوم اجلاسیه تجمع دانش‌‌آموزی را با سخنرانی فانی وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت،اظهار کرد: همچنین روز سوم به نام روحانیون و شهدای طلاب نامگذاری شده است که آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در این روز به سخنرانی می‌پردازد.

نصیرزاده تشریح کرد:روز چهارم که اجلاسیه خواهران با نام زنان شهیده استان است نیز فرمانده بسیج مستضعفین سخنرانی خواهد کرد و در روز پایانی اجلاسیه بزرگ شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و یکی از فرماندهان سپاه حضور خواهند داشت.

 

وی افزود:پیش بینی شده است که بیشترین حضور را در روز آخر اجلاسیه که با حضور مسئولان لشکری و کشوری سراسر کشور برگزار می شود داشته باشیم.

مسئول ستاد کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تا کنون 21 کمیته در راستای برگزاری کنگره ملی سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است، گفت: چهار جلسه شورای سیاست گذاری با حضور آیت الله ملک حسینی در راس شورا و نایب رئیسی استاندار و دبیر کلی سردار بوعلی برگزار و تصمیمات راه بردی خوبی گرفته شد.


نصیر زاده با اشاره به اینکه هر کمیته پنج جلسه را برگزار کرده ،اظهار کرد: کمیته اجلاسیه نهایی در خصوص اجلاسیه پایانی تشکیل جلسه داده و برنامه ریزی برای استقبال از مهمانان خارج از استان انجام گرفته که برنامه های متنوعی از نظر فرهنگی و هنری برای این حوزه در نظر گرفته است.

 

مسئول ستاد کنگره سرداران وشهدای کهگیلویه وبویراحمد گفت:کمیته جمع آوری آثار شهدا که وظیفه جمع آوری فیلم، عکس، دست نوشته ها و مصاحبه با خانواده شهدا و ثبت خاطرات شهدا را بر عهده دارد یکی از کمیته های تشکیل شده در خصوص کنگره ملی سرداران،امیران و1880شهید کهگیلویه وبویراحمد است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه های این کمیته است، اظهار کرد: تا کنون بیش از 1400 مصاحبه خانواده شهدا جمع آوری و به صورت مکتوب در سامانه و پرونده شهدا ثبت شده است.

نصیر زاده با بیان اینکه در کمیته جمع آوری آثار، تصاویر، فیلم ها و مستندات که از رزمندگان، آزادگان و ایثار گران در باره شهدا جمع آوری شده و در سامانه مرکزی ثبت و ضبط شده است ،گفت:در این زمینه نیاز به همکاری خانواده شهدا، دوستان آنها، رزمندگان، ایثار گران، در خواست می شود که اگر فیلم و اسنادی از شهدای استان دارند که باید در تاریخ ثبت شود به کنگره ملی سرداران و شهدای استان مراجعه کنند.

مسئول ستاد کنگره سرداران و شهیدان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: بخش عمده ای از برنامه هایی که باید برای برگزاری اجلاسیه اجرا شود بر عهده کمیته فرهنگی- هنری است که جلسات متعددی برگزار و در حوزه هنری، سرود، تئاتر و کارهای متنوع دیگری انجام شده است.

نصیر زاده با بیان اینکه فضا سازی فرهنگی شهرهای استان از برنامه های این کمیته است، بیان کرد: نصب تصاویر 1880 شهید در مرکز استان در حال انجام است که با استقبال خوب مردم رو به رو و بازخورد خوبی از طرف مسافرانی که از مرکز استان دیدن و گذر می کنند صورت و مورد تشویق قرار گرفته است.

وی افزود:کمیته عمرانی یکی دیگر از کمیته هایی است که امورات مربوط به مسایل عمرانی گلزار ها ، آلمان ها، یادمان های شهدا را مورد بررسی قرار داده که ان شاالله در این زمینه کارهای خوبی صورت خواهد گرفت.

 

نصیر زاده با بیان اینکه یکی دیگرازکمیته های فعال اجلاسه کمیته رسانه است که کار مستند سازی و آثار و خاطرات شهدا را برعهده دارد،گفت:در این زمینه کارها و برنامه های مختلفی از جمله تولید و پخش کلیپ یادواره های شهدا ،مستند سازی و تولید نماهنگ مخصوص اجلاسیه که در حال تولید است،تولید سریال پد خندق با کیفیت عالی از برنامه های دیگر این کمیته است.

 

وی تصریح کرد:یکی دیگر از کمیته های برگزاری اجلاسیه ملی سرداران ،امیران و1880 شهید کهگیلویه وبویراحمد کمیته برنامه ریزی و مالی به ریاست مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان است که وظیفه تامین اعتبار نصب بیلبورد های خارج از شهر به عهده این کمیته است.

 

مسئول ستاد کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد:کمیته ورزش از دیگر کیمته های اجلاسیه که  شامل برنامه هایی برای عموم مردم و برگزاری مسابقات متنوع برای خانواده شهدا است که امید است به نحو مطلوب تلاش خود را داشته باشد.

وی عنوان کرد:کمیته امور شهرستان ها و اقشار به ریاست معاون سیاسی امنیتی فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد که مسئولیت هماهنگی با شهرستان ها و فضا سازی آن مناطق رابرعهده دارد که در این حوزه کار های خوبی صورت گرفته است.

 

نصیر زاده افزود: کمیته بانوان هم تهیه تمرخواهران شهیده استان و برنامه ریزی برنامه های برگزاری یک روز اجلاسه ویژه خواهران شهیده را برعهده داردکه بسیج جامعه زنان استان با تشکیل کار گروه های مختلف و پیاده کردن خاطرات شهدا دراین حوزه برنامه هایی دارد.

مسئول ستاد کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کمیته ایمنی و امنیت که موظف به اجرای طرح های ترافیکمی وامنیتی در روزهای برگزاری اجلاسیه ملی سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد است، گفت:کمیته ایثارگران، جانبازان وآزادگان که برنامه های روز اول اجلاسیه که ویژه این قشروهمچنین قشرعشایراست را برعهده دارند.

 

نصیر زاده افزود: کمیته شهدای روحانی وکمیته شهدای دانش آموزی دو کمیته دیگر اولین اجلاسیه سرداران، امیران و 1880 شهید کهگیلویه وبویراحمد است که هر کدام آمادگی اجرای برنامه های روزهای اختصاصی خود در اجلاسیه را دارند.

 

وی بیان کرد:کمیته بهداشت ودرمان امورات درمانی در مناطق محروم را انجام می دهند و همچنین برپایی نمایشگاه سلامت به مدت پنج روز درکنار محل برگزاری اجلاسیه از دیگر برنامه های این کمیته است.

 

نصیرزاده افزود: کمیته رزمایش اجرای رزمایش در دهکده مقاومت پارک مهرورزی یاسوج توسط تیپ سرافراز 48 فتح و برپایی نمایشگاهی با غرفه های متعدد توسط سپاه ناحیه یاسوج در کنار محل برگزاری اجلاسیه را برعهده دارد.

 

مسئول ستاد کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: کمیته فضای مجازی وبرنامه ریزی در زمینه راه اندازی و مدیریت کانال تلگرام شهدای استان با ارسال بیشترین مطالب، خاطرات ، وصیت نامه و پوستر شهدا وهمچنین راه اندازی وب سایت 1880شهید کهگیلویه وبویراحمد که مطالب مربوط به ایثاروشهادت رزمندگان استان را درآن قرار می دهند در زمینه اطلاع رسانی اجلاسیه فعالیت دارد.

 

نصیر زاده با بیان اینکه کمیته پشتیبانی  مسئولیت پذیرایی، حمل و نقل امورات پشتیبانی 5 اجلاسیه را برعهده دارد،گفت: کمیته تالیف وتدوین  بیش از 100 عنوان کتاب را آماده و در روز اجلاسیه رو نمایی خواهد کرد.

وی گفت: کمیته ارزیابی و استقبال برای استقبال از مهمانان خارج از استان و خانواده های شهدا،ایثارگران،آزادگان ، جانبازان و همه کسانی که در این اجلاسیه شرکت می کنند تشکیل شده است.

 

نصیر زاده با اشاره به اینکه تقاضای ما این است کسانی که در زمینه های مختلف توانایی دارند جهت برگزاری هرچه باشکوه تره اولین اجلاسیه ملی سرداران ،امیران و1800 شهید کهگیلویه وبویراحمد که بعد از انقلاب اولین رخداد فرهنگی و تاریخی استان است همکاری کنند،گفت:اگر  با گرفتن گوشه ای از این کار خصوصا در زمینه جمع آوری اسناد،تصاویر ،فیلم ، آثار و خاطرات شهدا که از جنگ باقی مانده و درزمینه های مختلف رزمی و مهندسی و دیگر حوزه ها مارا کمک کنندمی تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد.

 

 

 گفت و گو و عکس : مرضیه سادات غلامی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک