آخرین اخبار

10. بهمن 1394 - 15:09   |   کد مطلب: 4684
سرطان سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد است بطوری که در سال گذشته 215 نفر در این استان بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،سرطان یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت در ایران است که مبارزه با آن نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

8 تا 15 بهمن ماه به‌نام هفته ملی مبارزه با سرطان نام‌گذاری شده که در سال جاری برای مبارزه با این بیماری برنامه پویش سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در همین خصوص گفت: سرطان‌ها بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث ناشی از رانندگی سومین عامل مرگ و میر در استان است و سرطان‌های معده، پستان، روده بزرگ، پروستات و مری از شایعترین سرطان‌ها در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ابتلا به بیماری سرطان در استان را از متوسط کشوری پایین‌تر دانست و اظهار کرد: جوان بودن جمعیت استان از پایین بودن آمار ابتلا به بیماری سرطان در استان است.

رضا چمن به دلایل ابتلا افراد به سرطان اشاره کرد و با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش این بیماری انجام شود، گفت: افزایش سن، تغییر سبک زندگی خصوصاً عادات غذایی، کم‌تحرکی، استعمال دخانیات، اضافه وزن و چاقی از علل ابتلا به سرطان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ترویج سبک زندگی سالم، اصلاح عادات غذایی، افزایش مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات در سفره غذایی، کاهش مصرف چربی‌ها و گوشت قرمز و پرهیز از استعمال دخانیات را از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا افراد به سرطان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزایش تحرک و فعالیت‌های بدنی، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، افزایش سرانه مصرف ماهی و گوشت سفید، عدم نوشیدن مایعات داغ، استفاده بیشتر از مواد غذایی سالم مانند گوجه، کلم، اسفناج و چای سبز در پیشگیری از سرطان مفید و موثر است.

همچنین رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 405 نفر در استان به بیماری سرطان مبتلا شدند که 215 نفر جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: سرطان معده با 72 مورد مرگ و میر بیشترین مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در استان بود که تغذیه ناسالم مهمترین عامل ابتلا افراد به سرطان است.

سید رشید غفاری خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری سرطان توصیه‌های لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک