آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 11:59   |   کد مطلب: 2841
فرماندار كهگيلويه گفت:با احداث و راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ در منطقه آجم ديشموك که در اجرای طرح آبیاری قطره‌ای صورت مي‌گيرد، 230 هکتار از اراضی منطقه آجم زیر کشت محصولات کشاورزی خواهد رفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدعلی پوزش فرماندار كهگيلويه در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار كرد: با احداث و راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ در منطقه آجم ديشموك که در اجرای طرح آبیاری قطره‌ای صورت مي‌گيرد، 230 هکتار از اراضی منطقه آجم  زیر کشت محصولات کشاورزی خواهد رفت.

وي با بيان اينكه،  مسئولان باید در پیگیری  مطالبات به حق مردم  کوتاهی نکنند، خاطرنشان كرد:230 هکتار از اراضی  منطقه آجم  با استفاده از آبیاری قطره‌ای زیر کاشت درختانی از قبیل گردو، سیب و بادام شیرین خواهد رفت.

وی اضافه كرد: منطقه آجم یک منطقه‌ای با پتانسیل بالا در جهت کشاورزی است که مردم این منطقه جهت ترویج کشاورزی نباید مهاجرت کنند و آنهایی که مهاجرت کردند با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی سعی کنند به این منطقه برگردند.

این مسئول با بیان این‌که تا پایان رسیدن این طرح 3 ماه زمان است اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه در بر خواهد داشت که بخش عظیمی از این طرح آبیاری قطره‌ای 85 درصد را دولت پرداخت می‌نماید و سهم مردم 15 درصد است به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار كهگيلويه  عنوان کرد: سهم مردم از این طرح به مبلغ یک میلیون تومان می‌باشد و این طرح بهترین طرحي است که در منطقه آجم ديشموك از طرف اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه کنگ زنی شد و تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پوزش گفت: امیدواریم با بهره‌برداری رسیدن این طرح مردم در واقع از مهاجرت جلوگیری کنند و آن دسته از مردم که مهاجرت کردند به منطقه برگردند و در منطقه بمانند و به کار کشاورزی که بهترین کار و طرح است ادامه بدهند.

انتهاي پيام:

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک