آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 17:45   |   کد مطلب: 4640
آخرین وضعیت شبکه اجتماعی تلگرام؛
عبور از خط قرمز وزیر و یکه‌تازی شبکه‌های غیراخلاقی
نکته دیگری که باعث شده است اهمیت بازبینی و نظارت بر روی شبکه تلگرام موردتوجه قرار گیرد وجود ده‌ها و یا صدها کانال غیراخلاقی است که به‌صورت خیلی ساده و راحت در اختیار کاربران قرارگرفته است.

به گزارش كهگيلويه، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، پیغام‌هایی با این مضمون که کانال تلگرامی سازمان یا شخص موردنظر راه‌اندازی شد تعداد زیادی از میلیون‌ها پیامی را شامل می‌شود که روزانه در شبکه اجتماعی تلگرام ردوبدل می‌شود.

این گرایش به استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور در حالی رخ می‌دهد که سن استفاده از موبایل‌های هوشمند نیز روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند و درواقع به عبارت ساده‌تر کودکان ایرانی در معرض یکی از جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

در این میان میزان کاربران شبکه اجتماعی تلگرام موضوع دیگری است که بر نگرانی‌های موجود افزوده است به‌طوری‌که بر اساس گفته‌های ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، 22 میلیون نفر در کشور عضو تلگرام هستند که از این تعداد ۱۵ میلیون نفر فعال هستند.

نکته دیگری که باعث شده است اهمیت بازبینی و نظارت بر روی شبکه تلگرام موردتوجه قرار گیرد وجود ده‌ها و یا صدها کانال غیراخلاقی است که به‌صورت خیلی ساده و راحت در اختیار کاربران قرارگرفته است و درواقع در حال ویران کردن فضای فرهنگی کشور است.

واکنش دولتی‌ها به این موضوع هم در نوع خود جالب و قابل‌تحمل است، در ماه‌های گذشته واعظی وزیر ارتباطات از رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران تلگرام برای کنترل و فیلتر این کانال‌ها خبر داده بود، هرچند که پاول دروف، مدیرعامل تلگرام در این زمینه در توییتر خود گفت: همانند دیگر کشورها در ایران نیز فقط مطالب مرتبط با گروه تروریستی داعش و مستهجن فیلترینگ خواهند شد، اما با حضور کوتاه در این شبکه اجتماعی به‌راحتی می‌توان فعال بودن کانال‌های غیراخلاقی را مشاهده کرد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که 3 آبان ماه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدار با همتای روس خود به خبرنگاران گفت: در خصوص ادامه فعالیت شبکه‌های اجتماعی خط قرمز ما رعایت مسائلی اخلاقی است که در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم و به تلگرام نیز تذکر داده شد و تا آنجایی که اطلاع دارم این شبکه بخش‌های غیراخلاقی خود را برای ایران فیلتر کرده است.

باوجوداین صحبت‌های آقای وزیر اما این روزها شاهد حضور صدها کانال غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام هستیم که درواقع خط قرمز مورداشاره وزیر را رد کرده‌اند اما بازهم اقدامی برای فیلتر این شبکه اجتماعی صورت نگرفته است.

به‌هرحال این انتظار از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیرنده می‌رود که اجازه ندهد این شبکه اجتماعی بیش از این بر عرصه فرهنگی و اسلامی کشور تأثیر بگذارد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک