آخرین اخبار

21. دى 1394 - 13:01   |   کد مطلب: 4474
نیاز نداری بذار ، نیاز داری بردار
دیوارمهربانی به یاسوج رسید
معاون فرهنگی شهرداری یاسوج در مورد ایجاد دیوار مهربانی در مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر چند موسسه خیرخواهانه و برخی از افراد شخصی خواهان اجرای طرح دیوار مهربانی در یاسوج هستند.

به گزارش  پایگاه خبری کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،در روزهایی که اخبار جنگ، آشوب، آوارگی و اعمال خشونت و بی رحمی نسبت به مردم بی گناه عرصه رسانه های جهان را در برگرفته است، ایجاد دیوار مهربانی ایرانیان در سراسر کشور، جهانیان را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

نیاز نداری بذار  نیاز داری برداری

 

( نیاز نداری بذار ، نیاز داری بردار)، جمله ساده ای که این روزها بر بسیاری از دیوارهای این مرز و بوم نقش بسته و دلهایمان را به اینکه هنوز هم کورسوی امیدی به زنده بودن انسانیت و توجه به نیازمندان به دور از هرگونه ریا، تبلیغات و فرمایشی بودن وجود دارد، روشن کرده است.

 

 

تفاوتی نمی کند چه کسی اولین دیوار مهربانی را در کدام نقطه کشور ایجاد کرد، مهم اقدام خودجوش مردمی بود که با فرا رسیدن فصل سرد سال همنوعان نیازمند خود را فراموش نکردند و در حد توان خود به آنها یاری رساندند و این اقدام نیک آنقدر مورد استقبال قرار گرفته که در مدتی بسیار کوتاه نه تنها تمام نقاط کشور را در نوردیده بلکه توجه بسیاری از رسانه های خبری بزرگ جهان را نیز به خود جلب کرده است.

 

 

بسیاری از بزرگترین رسانه های جهان که همواره به دنبال جوسازی علیه ایران با عناوین جعلی و غیرواقعی از جنگ طلبی و گرایش به خشونت و بی رحمی در میان ایرانیان بوده اند، این بار نتوانستند نسبت به این اقدام خیرخواهانه و فرهنگ نوع دوستی مردم مسلمان، بی اعتنا باشند.

 

 

دیوار مهربانی به یاسوج رسید

مسعود نیک پی معاون فرهنگی شهرداری یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما در مورد ایجاد این دیوار مهربانی در مرکز استان گفت: در حال حاضر چند موسسه خیرخواهانه و برخی از افراد شخصی خواهان اجرای این دیوار مهربانی در یاسوج هستند.

 

 

 

وی با بیان اینکه این مکان باید به گونه باشد که هیچ گونه اخلالی در تردد همشهریان نداشته باشد، ابراز کرد: دیوار مهربانی ایده ای نو و مطلوب بوده که می تواند بازخورد خوبی در جامعه داشته باشد.

 

 

شهرداری از این طرح حمایت می کند

 

معاون فرهنگی شهرداری یاسوج با بیان اینکه  شعار دیوار مهربانی موجب می شود تا نیک اندیشان به کمک تشویق شوند و افراد بی بضاعت نیز در صورت نیاز از لباس های نصب شده روی دیوار استفاده کنند،بیان کرد:در حال حاضر استقبال خوبی برای راه اندازی این ایده در یاسوج صورت گرفته که باید با کار کارشناسی و طبق نظر مشاوران شهرداری این طرح در برخی از نقاط مرکز استان اجرا شود.

 

 

نیک پی در ادامه تصریح کرد: طی روزهای گذشته دیواری با همین مضمون در یکی از معابر شهر یاسوج نصب شده بود که فرد مورد نظر هیچگونه هماهنگی با شهرداری یاسوج در راستای این طرح نداشته که با دستور شهرداری و شورا جمع شد.

 

 

وی با بیان اینکه محل قرار گرفتن این دیوار مهربانی باید با نقش های سمبلیک و زیبا طراحی شود و در معابری باشد که ترافیک ایجاد نکند، بیان کرد: این گونه ایده می تواند بازخورد خوبی در جامعه داشته باشد و شهرداری از این طرح استقبال خواهد کرد.

 

 

لازم به ذکر است،دیوار مهربانی، یکی از نوآورانه و انسان‌دوستانه‌ترین خلاقیت‌های مردم ایران در چند سال اخیر است که با  شعار «نیاز داری بردار، نیاز نداری بگذار» نامگذاری شده و مردم با قرار دادن لباس‌های گرمشان در این زمستان سرد برای نیازمندان به آن‌ها کمک می‌کنند.

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/200

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک