آخرین اخبار

31. تير 1394 - 21:24   |   کد مطلب: 2601
فرمول پیچیده درمان قطعی بیماری آنفلوانزای مرغی توسط تیم تحقیقاتی شهرستان بهمئی متشکل از سه بسیجی جوان کشف شد .

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از  آوای ماغر،برای اولین بار در جهان یک تیم تحقیقاتی سه نفره بسیجی شهرستان بهمئی توانست با موفقیت به فرمول درمان قطعی بیماری آنفلوانزای مرغی دست یابد.

 

این تیم به سرپرستی کریم افتخاری ،مسئول دفتر راهبردی بسیج شهرستان بهمئی و دو محقق جوان، تورج پیرمرادی و یونس جاکی در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

 

این تیم تحقیقاتی ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست اختصاصی در دفتر مرکزی  آوای ماغر در شهر لیکک در زمینه این کشف بزرگ صحبت و گفت و گو کردند.

 

افتخاری،سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت:پس از انجام تحقیقات و آزمایشهای فراوان و مداوم به مدت 4 سال توانستیم بیماری آنفلوانزای مرغی را به طور صد در صد درمان کنیم.

 

یونس جاکی ،عضو این تیم تحقیقاتی گفت: با هزینه شخصی 150 قطعه جوجه خریداری کردیم که با ورود به سن 30 روزگی با تزریق ویروس آنفلوانزای مرغی ،مرغ ها را آلوده کردیم.

 

وی گفت: بعد از آلوده شدن مرغ ها به این ویروس خطرناک و مهلک کار درمان را شروع کردیم و توانستیم 100درصد جوجه ها را از این بیماری نجات دهیم که در طول این آزمایش موفقیت آمیز حتی یک قطعه از مرغ های آلوده تلف نشد.

 

جاکی افزود: البته در آزمایشی مشابه همین تعداد مرغ را به ویروس آلوده کردیم که بدون درمان حتی یک قطعه از آنان جان سالم به در نبرد.

 

جاکی تصریح کرد:آزمایش موفقیت آمیز ما باعث شگفتی خیلی از دامپزشکان و دانشجویان مراکز تحقیقاتی کشور شد که با چندین بار خونگیری از مرغ های درمان شده صحت آزمایش مورد تایید قرار گرفت.

 

پیرمردای ،عضو دیگر این تیم به خبرنگار ما گفت:فرمول پیچیده این درمان نیاز به تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر داشت که این تیم تحقیقاتی با حداقل امکانات اولیه توانست با موفقیت به این فرمول دست یابد و الان به جرأت می توان گفت که این نمونه قابل تعمیم به تمامی مرغداری ها کشور و حتی خارج نیز می باشد.

 

وی ضمن درخواست از نهادهای حمایتی جهت حمایت از این تیم تحقیقاتی گفت: در صورت حمایت از این تیم تحقیقاتی و  تولید انبوه این دارو به صورت قطعی، انقلابی در بخش اقتصادی، به خصوص در بخش مبارزه با بیماری های طیور و افزایش سلامت گوشت مرغ کشور به وجود می آید و کشور ما در این زمینه خودکفا شده و به میزان زیادی از خروج ارز  از کشور جلوگیری می شود.

 

سرپرست این تیم تحقیقاتی در پایان گفت:کشف ماده ضد چربی با سازگاری کامل با محیط زیست(بیش از 20موردکاربرد از این ماده)،ساخت جوهر ضد آب جهت کار در اعماق دریاها،ساخت پودر سفید کننده دندان ها با تاثیر گذاری معجزه آسا و ترکیبی کاملا گیاهی و طراحی دستگاه فیلتر آلاینده های زیست محیطی به خصوص در کارخانه سیمان از دیگر اختراعات و کشفیات این تیم تحقیقاتی می باشد.

 

این تیم تحقیقاتی جهت همکاری با تمامی مراکز تحقیقاتی کشور اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک