آخرین اخبار

5. دى 1394 - 17:11   |   کد مطلب: 4311
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
باسوادی 96 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق سرشماری سال 90 جمعیت باسواد استان 92 درصد اعلام شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود 96 درصد از جمعیت 10 تا 49 سال استان باسواد باشند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،هادی زارع‌پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) گفت: طبق فرمان تاریخی حضرت امام (ره) نهضت سوادآموزی در 7دی سال 58 تأسیس شد که در مدت چند سال تاسیس سوادآموزی خدمات خوب و ارزشمندی به مردم ارائه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به اهم برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان سواد آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: باسواد کردن گروه هدف 10 تا 49 در سه بخش سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم انجام می‌شود که هر ساله وزارت آموزش و پرورش تعداد افراد را مشخص و به استان‌ها اعلام می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جمعیت اعلام شده به استان تا 30 آذر ماه جاری در دوره سوادآموزی 3 هزار و 700 نفر، دوره انتقال یک‌هزار و 500 نفر و دوره تحکیم 2 هزار نفر است که از این تعداد در دوره سوادآموزی 2 هزار و 96 نفر، دوره انتقال یک‌هزار و 505 نفر و دوره تحکیم یک‌هزار و 401 نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی با بیات اینکه 77.47 درصد از جمعیت هدف تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند، افزود: تلاش می‌کنیم سایر افراد اعلام شده به آموزش و پرورش استان را تحت پوشش قرار دهیم.

این مسئول به برنامه‌های سوادآموزی برای آموزش افراد بی‌سواد اشاره کرد و گفت: طرح خودآموزی سوادآموزی یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای باسواد کردن افراد است که روند کار به گونه‌ای است که اگر یکی از اعضای باسواد خانواده فرد بی‌سوادی که در خانه است را باسواد کند مبلغ 670 هزار تومان دریافت می‌کند.

زارع‌پور اضافه کرد: اجرای طرح تشویقی برای باسواد کردن افراد طرح دیگری است که در این طرح هر فردی که موفق شود در آزمون سوادآموزی باسواد شود علاوه بر پرداخت سرانه به این فرد مبلغ 134 هزار تومان دریافت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان رتبه دوم برگزاری خوب و منظم جلسات شورای پشتیبانی را دریافت کرد، گفت: طرح خواندن با خانواده ویژه دوره سوادآموزی و دوره انتقال و حلقه‌های کتابخوانی از دیگر طرح‌های سوادآموزی است.

وی تصریح کرد: در طرح خواندن با خانواده 9 عنوان کتاب درسی در موضوعات اعتقادی، اجتماعی، مهارت‌آموزی، تربیتی و ادبی تهیه شده و با کمک اعضای خانواده این کتب مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح حلقه‌های کتابخوانی گفت: در این طرح افراد کم‌سواد غیر محصل که در دوره انتقال، سوادآموزی و یا ششم ابتدای را به پایان بردند و یا قصد ادامه تحصیل نداشته باشند در حلقه‌های 10 نفری سازماندهی می‌شوند که تاکنون 29 حلقه سوادآموزی با 290 سوادآموز تشکیل شده است.

زارع‌پور از راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در استان خبر داد و افزود: امسال 5 مرکز یادگیری محلی در استان راه‌اندازی می‌شود که علاوه بر فرآیند آموزشی، دوره‌های مهارت زندگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح آزمایشی آسان آموزی با رویکرد فرد به فرد گفت: در این طرح طول دوره آموزشی کوتاه‌تر و محتوا ساده‌تر و روانتر به فرد آموزش داده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود 200 نفر سوادآموز در این طرح شرکت کنند.

وی از اجرای طرح آموزشی زنان و دختران بی‌سواد در مناطق عشایری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش، امور عشایر، امور بانوان استانداری و اداره آموزش و پرورش عشایر برگزار می‌شود تا پایان سال 600 نفر از زنان و دختران عشایر تحت پوشش تحصیلی سوادآموزی قرار می‌گیرند.

این مسئول تصریح کرد: 24 دستگاه و 10 موسسه دولتی و غیردولتی در امر سوادآموزی آموزش و پرورش استان را یاری می‌کنند.

زارع‌پور با اشاره به درصد باسوادی استان در گروه هدف 10 تا 49 سال افزود: طبق سرشماری انجام شده در سال 90، 95 درصد جمعیت شهری و 85 درصد جمعیت روستایی استان باسواد هستند، 94.5 درصد مردان و 86.4 زنان استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری سال 90، درصد جمعیت باسواد استان 92 درصد اعلام شد که پیش‌بینی می‌شود جمعیت باسواد استان در سال 94 به 96 درصد رسیده باشد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک