آخرین اخبار

24. تير 1394 - 18:03   |   کد مطلب: 2488
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: معلولان شهرستان کهگیلویه به دلیل عدم مناسب‌سازی امکان ورود به ادارات را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،سید غضمان گنجیانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه تمامی ادارات و نهادها را موظف و مکلف به همکاری با بهزیستی در مناسب‌سازی اماکن خواند و تصریح کرد: ۵۲۰ معلول جسمی و حرکتی و ۲۵ معلول با ضایعه قطع نخاعی در این شهرستان وجود دارند که به دلیل عدم مناسب‌سازی حق ورود به ادارات را ندارند. 

 

گنجیانی با ابراز گلایه از عدم همکاری ادارات و نهادها به مطالبه به حق معلولان اظهار داشت در بیشتر دستگاه اجرایی امکان مناسبی برای ورود معلولان فراهم نشده است. 

 

رییس بهزیستی کهگیلویه جلوگیری از پدیده شوم اعتیاد را یکی دیگر از برنامه های مهم این نهاد عنوان و تصریح کرد: از طریق کارهای ابتکاری و آموزش های همگانی تلاش می کنیم جلوی این پدیده شوم در جامعه و خصوصا نسل جوان گرفته شود.

 

گنجیانی اضافه کرد: ازدواج های کورکورانه و طلاق های توافقی ازدیگر مشکلات است که با احداث اورژانس اجتماعی و کارشناسان مجرب درصد بالای طلاق ها منجر به خوبی و سازش گردید.

 

این مسئول با بیان این‌که هدف بهزیستی ایجاد بستری مناسب برای جامعه هدف است گفت تمام تلاش خود را برای کمک به حل مشکلات این جامعه به کار می گیریم .

 

رئیس بهزیستی کهگیلویه تصریح کرد: 617 معلول ذهنی، 154 بیمار اعصاب و روان و 31 بیمار صرعی در واحد توانبخشی و 710 دانشجو و دانش‌آموز نیز از خدمات تحصیلی این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند.

 

گنجیانی همچنین آمار افراد تحت تکفل بهزیستی را بالا خواند و با اشاره به اعتبارات محدود در رسیدگی هر چه بهتر به این قشر مشارکت مردمی در شهرستان را ضعیف عنوان و تصریح کرد: می‌طلبد مردم نوع‌دوست، بهزیستی را در ارائه خدمات به جامعه هدف مساعدت کنند.

وی از ایجاد مرکز نگهداری از معلولان (مرکز توانبخشی مراقبتی مبتنی بر خانواده) در دهدشت خبر داد و گفت: در این مرکز معلولان توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند این مرکز دارای ۳۰ نفر ظرفیت می باشد.

گنجیانی با اشاره به این‌که بیش از دو هزار نفر پشت نوبت مراکز شبانه‌روزی بهزیستی شهرستان وجود دارند که به خاطر ظرفیت محدود این مراکز در یک سال گذشته تنها ۱۴۰ نفر تحت پوشش قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رضایتمندی افراد تحت پوشش بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک