آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 22:02   |   کد مطلب: 4117
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌ جامع مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سپهدار آسابه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در خدمت همه مردم استان برای راهنمایی در زمینه چگونگی وضعیت راه‌های استان است.

وی گفت: رانندگان و تمام کاربران برای دریافت آخرین وضعیت جاده‌های استان می‌توانند با برقراری ارتباط لحظه‌ای با سامانه گویای 141 از آخرین وضعیت محورهای ارتباطی استان اطلاع پیدا کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه 141 قابلیت ارائه آخرین وضعیت ترافیکی، محدودیت‌های ترافیکی و مسافت بین راه‌های مواصلاتی و مطلوبترین مسیر ارتباطی را دارد که کاربران جاده‌ای قادرند انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد کیفیت و سطح سرویس‌دهی خدمات جاده‌ای به این سامانه ارسال کنند.

وی گفت: رانندگان و تمام کاربران جاده‌ای قبل از آغاز هر سفری بهتر است از شرایط ترافیکی و جوی سفر اطلاع حاصل کنند و در صورت نیاز با تماس با سامانه گویای 141 مرکز مدیریت راه‌ها موارد لازم را مطلع شده و ریسک وقوع سوانح و تصادفات را با اطلاع‌رسانی به موقع کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون‌شهری و کاهش زمان و هزینه‌های سفر، سامانه تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 07433334420 مرکز مدیریت راه‌ها آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان در ادامه به سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه‌ها اشاره کرد و افزود: این سامانه حاوی اطلاعاتی جامع و به روز از وضعیت راه‌های کشور است که می‌توان به راحتی و تنها با یک تماس تلفنی از آن بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت www.141.ir از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها به صورت آنلاین با خبر شوند.

این مسئول افزود: ضمن آن‌که می‌توانند کد مخابراتی شهر مبداء و مقصد را به شماره پیامک 1000141 ارسال تا تمام اطلاعات مربوط به محور مدنظر را دریافت کنند.

این مسئول تاکید کرد: مرکز مدیریت راه‌ها با هدف بهینه‌سازی  و بهره‌برداری از راه‌های ارتباطی استان و حداقل کردن تاخیرات احتمالی سفر فرد را در جریان ترافیک موجود جاده‌ای قرار خواهند داد که این موضوع باعث برنامه‌ریزی و امنیت دو چندان مسافران در طی طریق خواهد شد.

آسابه شناسایی و مدیریت عملیاتی رفع وقایع جاده‌ای، سازماندهی کارگاه‌های جاده‌ای و هدایت مطلوب ترافیک در حوالی کارگاه‌ها، مدیریت گشت‌های راهداری، اطلاع‌رسانی وقایع به کاربران جاده‌ای و دیگر ذینفعان موثر در رفع رخدادها و وقایع جاده‌ای، بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل را از جمله عمده فعالیت‌های مرکز در مدیریت راه‌ها عنوان کرد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد سامانه تلفن 141 مرکز مدیریت راه‌ها را هادی مطمئن سفرهای بین شهری خواند و اظهار داشت: اطلاع از وضعیت ترافیکی و جوی، دریافت مسیر و مسافت بین شهری، زمان مناسب سفر با مبداء و ... بخشی از خدمات ارائه شده توسط سامانه جامع اطلاع رسانی تلفن گویای 141 است.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل کوهستانی بودن برخی از جاده‌های استان لازم است تا هم استانی‌ها همواره اطلاعات لازم را در خصوص راه‌ها کسب کنند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک