آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 21:21   |   کد مطلب: 4087
اولین خط تولید لوازم آرایشی ارگانیک با تلاش محققان ایرانی در راستای تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، علی نقیب، رئیس شرکت بهداشتی دکتر عبیدی در گفت‌و‌گو با سینا، از راه‌اندازی اولین خط تولید محصول آرایشی ارگانیک در داخل کشور خبر داد و گفت: این کرم آرایشیِ ارگانیک نه تنها در داخل کشور بلکه در خاورمیانه اولین طرح تولید محصولات آرایشی ارگانیک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توان محققان داخلی اظهار داشت: تولید محصولات ارگانیک در اروپا مسبوق به سابقه است و ما با استفاده از تخصص و دانش محققان داخلی توانستیم اولین طرح این محصول را در ایران اجرا کنیم.

رئیس شرکت بهداشتی دکتر عبیدی درباره تاثیرات این تولید بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک نیاز ضروری برای رشد و توسعه جامعه است، تولید این محصول ارگانیکِ داخلی گامی در راستای تحقق بخشیدن به این مهم است.

نقیب حیات، شرکت‌های داخلی را منوط به حمایت مسئولان دانست و با اشاره به کالاهای وارداتی قاچاق گفت: با توجه به این‌که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرجع رسیدگی بر سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است باید نظارتی دقیق و همه جانبه بر کالاهای وارداتی که در بازار تحت عنوان ارگانیک به مردم عرضه می‌شود صورت گیرد.

وی افزود: بیش از ۴۰ سال است که در دنیا استفاده از تولیدات ارگانیک به عنوان راه‌حل برون‌ رفت از بیماری‌ها مطرح شده است.

رئیس شرکت بهداشتی دکتر عبیدی با اشاره به تاثیر مستقیم نوع مواد استفاده شده در محصولات کشاورزی، آرایشی و بهداشتی بر سلامت جامعه گفت: بسیاری از محصولات خوراکی، بهداشتی و آرایشی که منشأ طبیعی نداشته و بر مبنای مواد شیمیایی تولید شده باشند، عاملی در توسعهٔ بیماری‌های لاعلاج مانند آلزایمر و سرطان هستند.

نقیب حیات، افزود: در تولید کرم‌های بهداشتی آرایشی ارگانیک که پایهٔ تولید آنها از روغن‌های طبیعی‌ است، دقت می‌شود که مواد اولیه در زمینی به عمل آید که زمین آن کود شیمیایی نخورده باشد، همچنین در پروسهٔ تولید برای شستشو و نگهدارنده‌ها نباید از مواد شیمیایی استفاده شود.

دانا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک