آخرین اخبار

15. آذر 1394 - 16:38   |   کد مطلب: 4059
بالاخره با روشن شدن زوایای مختلف حادثه دانشگاه آزاد یاسوج، اکنون می توان قضاوت کاملی در خصوص این حادثه تلخ کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس هرچند گروهی قصد داشتند از اتفاقات دانشگاه آزاد سواستفاده کنند تا با وارونه جلوه دادن واقعیت ها، خودنمایی کرده و خود را مطرح کنند اما با آشکار شدن حقایق این اتفاق روی نداد.

سناریوی این افراد آن قدر تصنعی و نخ نما بود که حتی یکی از سایت های موثر استان هم با وجود این که در فضای شبهه آلود روز اول اتفاقات خبری با عنوان «حمله به آذر منصوری» را منشتر کرده بود با بررسی کامل زوایای اتفاقات، این بار می نویسد: «علیرغم اینکه طی این چند روز روایت های متفاوت و متناقض زیادی از چگونگی شروع درگیری ها نقل شده است اما اگر چگونگی حادث شدن اتفاقات را از سوی دو طرف بازخوانی کنیم به اصل قضیه می توان پی برد. شروع درگیری هم کار دانشجویان منتقد منصوری نبود و وقتی یکی از خانم های حاضر به منصوری نزدیک می شود و علیه وی شعار می دهد با سیلی یکی دیگر از مجریان برنامه مواجه می شود که نه تنها فرهنگ سیاسی بلکه عرف منطقه ای هم زمینه را برای هر گونه درگیری بعدی مهیا می کرد.

خروج خانم منصوری از سالن جلسات در عرض کمتر ۱۰ دقیقه به پیشنهاد دعوت کنندگان از وی و همچنین مصاحبه های پشت سرهم برخی از مجریان این شائبه را بوجود می آورد که خانم منصوری را بازی داده اند و عده ای می خواستند برای خود روزمه ایجاد کنند و در معرض توجه قرار گیرند که اتفاقا همین گونه هم شد و روایت های متناقض از روز حادثه توسط یکی از مجریان موید این ادعاست.»

به گزارش صبح زاگرس نقشه های آن ها یکی پس از دیگری نقش بر آب شد. با وجود ادعای آن ها مبنی بر حمله یک دانشجوی دختر با چاقو به آذر منصوری اما در کمال ناباوری آذر منصوری و نظری، فرماندار این موضوع را تکذیب می کنند تا کار برای مدعیان فرهنگ و سیاست سخت تر شود. اظهارات دختر مضروب و شاهدان حادثه از سیلی دبیر حزب ندای ایرانیان به این داشنجو و سپس حمله وحشیانه به یک دانشجوی دیگر به بهانه دخالت در اعتراض به آذر منصوری در شهر یاسوج واقعیت ها را یکی پس از دیگری آشکارتر ساخت.

 

وقتی چاقویی خیالی سند رسوایی می شود

هم صدایی رسانه های ضد انقلاب مانند بی بی سی و رادیو فردا، کلمه و.. نیز با این افراد و بازتاب وسیع و انتشار اظهارات دروغ آن ها نیز خود شاهد روشن دیگری از رسوا شدن این مدعیان فرهنگ و سیاست است. چرا بی بی سی و رادیو فردا و دیگر رسانه های اپوزسیون خارج نشین با خاطیان دانشگاه آزاد هم صدا شدند و به نقل از این افراد از چاقو کشی در دانشگاه آزاد خبر دادند. اقدامات دشمن شاد کن این افراد خود بهترین شاهد برای نیت اقدامات فتنه گرانه آن ها بود.

خاطیان اتفاقات 8 آبان در دانشگاه آزاد که متوجه شدند برای دعوت از یک محکوم فتنه 88 در دانشگاه وزنی ندارند و دانشجویان حاضر در سالن با شعارهای (مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه گر) حاضر به تحمل حضور یک خاطیِ وطن فروش  نیستند با سناریوی علم کردن حمله چاقویی، از طرفی قصد تخطئه کردن ضرب و شتم دختر دانشجوی بی دفاع توسط دبیر حزب ندای ایرانیان و هم فکرانش را داشتند و از طرفی با این کار دست به مظلوم نمایی زده تا خوراک خوبی برای رسانه های خارجی معلوم الحال مطرح کنند.

خاطیان دانشگاه آزاد با انتشار عکسی از نمای بسته ادعا کردند که زخم روی دست نشان داده شده اثر حمله چاقو است. عکسی که بیشتر از این که به نفعشان بشود به ضررشان تمام شد. چرا که این عکس دقیقا سند حمله آن چند نفر به دانشجوی دختر است. بعد از این که دبیر حزب ندای ایرانیان استان و دوستانش به این دختر دانشجو حمله می کنند و درگیری ای که بعد از آن به وجود می آید لبه های النگوهای دختر دانشجو روی دست یکی از خاطیان کشیده شده و دست وی زخم می شود.

هم صدایی رسانه های داخلی و خارجی حامی فتنه در بایکوت خبر حمله به دختر دانشجو

نکته جالب تر این که حمله این چند نفر به دانشجوی دختر بی دفاع در عین ناباوری توسط این مدعیان حقوق زنان بایکوت شد و در بلندگوی های داخلی و خارجی خود سعی کردند به بهانه شعار دانشجویان مخالف سخنرانی منصوری وانمود کنند که به این بانو بی حرمتی شده است. اما به قول یکی از سایت فعال استان که پس از بررسی کامل اتفاقات این مطلب را منتشر نموده «خروج خانم منصوری از سالن جلسات در عرض کمتر ۱۰ دقیقه به پیشنهاد دعوت کنندگان از وی و همچنین مصاحبه های پشت سرهم برخی از مجریان این شائبه را بوجود می آورد که خانم منصوری را بازی داده اند و عده ای می خواستند برای خود روزمه ایجاد کنند و در معرض توجه قرار گیرند که اتفاقا همین گونه هم شد و روایت های متناقض از روز حادثه توسط یکی از مجریان موید این ادعاست.»

کوتاهی غیر قابل پذیرش مسئولین استان

صدور مجوز برای جولان خلاف‌کاران و مجرمین امنیتی در کشور به راستی نوبر است! از وزارت علوم و مسئولان دانشگاهی این سوال مطرح است: آیا از سوابق امنیتی این افراد اطلاعی نداشتند؟ پرسش بی پاسخ افکار عمومی از مسؤلین استان این است: صدور مجوز و دعوت برای سخنرانی خلافکاران در صحن علنی دانشگاه با چه توجیهی انجام پذیرفته است؟ آیا تریبون دادن به عناصری که پیشتر و در جریان وطن‌فروشی‌های سال هشتاد و هشت به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم و زندانی شده اند، تأیید تلویحی مواضع آنان نیست؟ سهل‌انگاری مقامات استانی در صدور مجوز برای فردی که پیشتر با اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی محکوم شده است، چندان قابل پذیرش نیست، جالب تر اینکه برخی شنیده ‍‌ها از اطلاع مقامات استانی از احتمال بروز تشنج در این مراسم حکایت دارد. تصور این‌که این مجرم امنیتی بعد از آزادی از زندان اصلاح شده و چون گذشته قصد آشوب‌گری ندارد، در خوش‌بینانه‌ترین حالت «سهل‌اندیشی» است؛ به هرحال  دست کم اتفاقات 8 آذر نشان داد که متاسفانه مسئولین مربوطه نتوانستند به خوبی وظایف خود را انجام دهند

 

آذر فتنه گر

آذر منصوری، از اعضای افراطی حزب منحله مشارکت و معاون سیاسی دبیرکل آن بوده است. وی در حالی روز  هشتم آبان با آشوب‌گری و ایجاد اجتماع احتمالاً به قصد اخلال در امنیت دانشگاه؛ به یاسوج سفر کرده بود، که پیشتر و در کوران حوادث مربوط به فتنه سال 88 با اتهاماتی از قبیل «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» بازداشت و به حبس محکوم شده بود. این که منصوری متخصص اخلال‌گری و تبانی برای برهم زدن نظم عمومی جامعه است، احتیاج چندانی به رجوع به دوسیه‌ی سیاهش در مراجع قضایی ندارد، بلکه کمترین آشنایی با تفکرات طیفی که وی آن را نمایندگی میکند و بررسی تحرکات ایشان و وطن‌فروشی‌های حزب متبوعش (مشارکت) در ماجرای فتنه امریکایی-صهیونیستی بعد از انتخابات سال 88، برای فهم این موضوع کافی است.

 

امید است اتفاقات 8 آذر برای مسئولین دانشگاه ها و هم چنین مسئولین استانی درسی شده باشد تا دیگر اجازه ندهند عده ای موجب دعوت از فتنه گران نفوذی در استان باشند. مسئولین مختلف استانی، ائمه جمعه و دیگر افراد و شخصیت های استان نیز درخصوص دعوت از فتنه گران و مجرمان فتنه 88 با جدیت موضع گیری کرده و گفتند این اتفاق دیگر نباید در استان تکرار شود.

انتهای پیام/ع 111

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک