آخرین اخبار

14. تير 1394 - 16:08   |   کد مطلب: 2311
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به تأکیدات معظم له با بیان اینکه ورود احزاب سیاسی به بدنه علمی کشور ضربات جبران ناپذیری را به جامعه دانشگاهی وارد خواهد کرد،افزود: وارد شدن جناح های سیاسی در دانشگاه و تصمیم گیری انها در بدنه علمی کشور دانشگاه را از حرکت علمی باز می دارد و باعث خواهد شد که عقب گرد علمی در دانشگاههای کشور افزایش یابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، به دیدار اعضای هیئت علمی وروسای دانشگاههای کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت علمی بیشتر از همه متمرکز بر روی گفتمان سازی سند علمی کشور بود.

 

عقب کرد رشد علمی در کشور نگران کننده است

 

وی یکی از شاخصه های مهم این دیدار را نگرانی معظم له از روند کُند پیشرفت علمی درون کشور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب به نوعی در فرمایشات گرانبهای خویش فرمودند که رشد علمی کشور در برهه کنونی نگران کننده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز باید بسته های مشوقی برای حرکت های رو به جلوی علمی از سوی مسئولان وزارت علوم و حتی بهداشت برای دست یابی به پله های ترقی علمی کشور دوباره باز شود.

 

اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم رسالتی عظیم بر دوش خود دارند

 

مهدوی به تأکیدات معظم له برای هوشیاری قشر دانشجوی کشور به بحث جنگ های نرم و توجه کافی اساتید دانشگاه به این مضوع اشاره کرد و ابراز داشت: اساتید باید مبانی جنگ نرم از جمله مبانی علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را امروز به افسران جنگ نرم بیاموزند وآنان را در برابر این تهاجم ها هوشیار کنند نه اینکه دانشگاه را به جایگاه سیاسی بازی های غلط  تبدیل کنند.

 

وی ادامه داد: امروز اساتید ما به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان به عنوان افسران این شبیخون فرهنگی دشمن، نقش بسزایی را برای رشد پله های ترقی علمی بر عهده خود دارند که نباید از آن غافل شد.

 

صدمات خطای اساتید دانشگاه از ضربات دشمن در جنگ نرم بیشتر است

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه صدمات خطای اساتید دانشگاه در این جنگ به همان میزان صدمات ناشی از سوی دشمن خواهد بود، گفت:اساتید ما باید هوشیار باشند و بدانند که نقش آنان در حرکت روبه جلوی کشور و آرایش علمی ،سیاسی و فرهنگی دانشگاه بسیار مهم و الزامی است.

 

مهدوی حرکت دینی اساتید ارزشی را یکی از حرکتهای آنان در برابر توطئه های دشمنان دانست وگفت: امروز اساتید دانشگاه به  عنوان فرماندهان جنگ نرم رسالتی عظیم را بر دوش خود دارند و اگر در برابر دشمن کرنش کنند ،نمی توان به راحتی در برابر آن صف آرایی کرد.

 

دشمنی امروز غرب با ایران انرژی هسته ای و حقوق بشر نیست

 

وی به سخنان معظم له درباره تحریم ها دشمن و ربط دادن آن به توافقات هسته ای و مشکلات حقوق بشر اشاره کرد وافزود: همانگونه که معظم له فرمودند دشمنی غرب با ما بر سر داشتن انرژی هسته ای و حقوق بشر نیست ،بلکه نرسیدن ملت به پایه های تمدن اسلامی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان ابراز کرد: همه بهانه گیری های غرب بر علیه جمهوری اسلامی که تحریم های ظالمانه نیز یکی از انها است، جلوی گیری از گسترش مفاهیم وارزش های انقلاب اسلامی در جهان است.

 

غرب از گسترش نهضت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان هراس دارد

 

مهدوی با بیان اینکه دشمن از گسترش نهضت آزادی بخش ملت مسلمان ایران درمنطقه هراس دارد و به دنبال حاشیه پردازی در منطقه است، ابراز کرد:غرب با بازگو کردن اینگونه تحریم ها و فشار ها با حربه های گوناگون  به دنبال این است که انقلاب اسلامی ایران به آن جایگاه اصلی خودش در جهان، که مردم سالاری دینی است پیدا نکند.

 

وی در ادامه بازگو کردن موضوع بورسیه ها از سوی معظم له و غیرمنطقی بودن این گونه سخن ها از سوی برخی مسئولان وزارت علوم اشاره داشت و گفت:در موضوع بورسیه ها آبروی خیلی از افراد بر باد رفت وآنجوری که برخی از مسئولان وزارت علوم دولت یازدهم عنوان می کردند، نبود.

 

در موضوع بورسیه ها آبروی افرادی بی گناه ریخته شد

 

مهدوی با بیان اینکه بازگو کردن این موضوع همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند غیر منطقی بود، تصریح کرد: این گونه سخن ها و سانتاژ ها در برخی رسانه ها در برهه ای باعث شد که ضربات روحی و جبران ناپذیری به برخی ها دانشجویان وارد شود که ظلمی در حق آنان بود.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان به سخنان معظم له در مورد راه ندادن سیاسی بازی های غلط به درون جامعه علمی کشور و دانشگاه اشاره کرد و گفت: خود معظم له طرفدار دانشگاه سیاسی هستند، همانگونه که انقلاب اسلامی یک انقلاب سیاسی است، اما سخنان معظم له در مورد ورود نکردن سیاسی بازی های غلط به درون دانشگاه این مبحث را می رساند که دانشگاه را نباید مغلطه احزاب سیاسی غلط بکنیم.

 

ورود احزاب سیاسی به بدنه دانشگاه صدمات جبران ناپذیری را به بدنه علمی وارد خواهد کرد

 

مهدوی با بیان اینکه ورود احزاب سیاسی به بدنه علمی کشور ضربات جبران ناپذیری را به جامعه دانشگاهی وارد خواهد کرد،افزود: وارد شدن جناح های سیاسی در دانشگاه و تصمیم گیری انها در بدنه علمی کشور دانشگاه  را از حرکت علمی باز می دارد و باعث خواهد شد که عقب گرد علمی در دانشگاههای کشور افزایش یابد.

 

وی با انتقاد از حضور برخی احزاب سیاسی در بدنه علمی دانشگاههای کشور و تصمیم گیرهای آنان برای عزل و نسبت های دانشگاهی و بعضاً گروههای دانشجویی گفت:بعضاً دیده می شود که برخی از احزاب سیاسی بدون هیچ گونه واهمه ای وارد دانشگاه می شوند و درعزل و نسب های  دانشجویی و درون دانشگاهی  دخالت می کنند که این موضوع ضربات جبران ناپذیری را به جامعه علمی کشور وارد می کند.

 

انتهای پیام/ر

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک