آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1394 - 17:50   |   کد مطلب: 1301
صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل می گوید: اقدام سعودی ها مشابه با کار رژیم صهیونیستی بود. آنها ابتدا سرزمینی را مورد حمله نظامی قرار دادند، سپس محاصره کردند و در نهایت از رساندن کمک های انسان دوستانه نسبت به آن کشور جلوگیری کردند و این نشان دهنده تجاوز آشکار و روحیه ددمنشانه سعودی هاست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص حملات رژیم آل سعود پس از اعلام آتش بس اظهار داشت: شکست استراتژی طوفان قاطعیت کاملا خودش را نشان داد. عربستان سعودی پس از آغاز یک جنگ تمام عیار و بمباران بسیار شدید نزدیک به یک ماهه مردم فقیر یمن، به چند دلیل استراتژی خود را تغییر داد. اولا نتوانستند افکار عمومی و دولت های مستقل را اقناع کنند که دلیل حمله نظامی شان علیه مردم مظلوم یمن چه بوده است و افکار عمومی به آنها فشار می آورد. دوما عربستان سعودی نتوانست به ادعای خودش در مرحله اول که اعلام کرده بود کمتر از سه روز می تواند به اهداف خودش نظیر بازگرداندن منصور هادی، بازگرداندن انصارالله به مناطق جغرافیایی خود و تسلط به سرزمین یمن، دستیابی پیدا کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل رژیم آل سعود استراتژی جدیدی را اتخاذ کرد که در ضمن این استراتژی، اقدامات خصمانه و حملات هوایی خودش را به مناطق مهم و حیاتی زیرساخت های یمن انجام می دهد.

سعودی ها شکست های شش گانه از انصارالله را فراموش نمی کنند

این کارشناس بین الملل درباره توان دفاع هوایی یمن در مقابل حملات هوایی عربستان بیان داشت: رژیم آل سعود باتوجه به اطلاعاتی که آمریکایی ها در اختیارش قرار دادند، در ساعات اول بمباران اکثر پدافند هوایی یمن را مورد اصابت جدی قرار دادند و به همین دلیل پاسخ گویی از طریق هوا و جلوگیری از هواپیماهای سعودی امری است که برای ملت و ارتش یمن امکان پذیر نیست.

صدرالحسینی نسبت به اینکه احتمال حمله زمینی به یمن وجود دارد ابراز داشت: احتمال حمله زمینی سعودی ها به سرزمین یمن وجود دارد؛ اما سعودی ها قطعا و یقینا با تذکراتی که از جانب بعضی از هم پیمانان شان دریافت می کنند، شکست های شش گانه از انصارالله را فراموش نمی کنند و به همین دلیل زمانی حمله های زمینی خود را آغاز می کنند که از پیروزی قطعی و بزرگ خود مطمئن شوند.

مردم یمن در مواجهه با آل سعود استراتژی صبر و انتظار را در پیش گرفته اند

وی درمورد استراتژی نظامی انصارالله یمن در مواجهه با رژیم آل سعود اذعان داشت: استراتژی نظامی انصارالله و مردم یمن استراتژی صبر و انتظار است و در این استراتژی عملیات پیش دستانه زمینی وجود ندارد. البته باتوجه به وضعیت و موقعیت های پدید آمده، امکان حرکت های پارتیزانی از جانب ملت و ارتش یمن وجود دارد؛ اما یک حمله نظامی همه جانبه صورت نخواهد گرفت.

سیدرضا صدرالحسینی در خصوص اظهارات اخیر دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از حضور ناوگان دریایی ایران در خلیج عدن خاطر نشان شد: حضور ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج یمن براساس پروتکل های نظامی بوده و تاکنون بیش از سی مورد اعزام صورت گرفته است؛ اما این اعزام ها ارتباطی با تحولات اخیر یمن ندارد. این ناوگان ها صرفا در آب های آزاد شناور هستند و به هیچ عنوان قصد نزدیک شدن به آب های یمن را نداشته اند. بنابراین اظهارات امریکایی ها مبنی بر جلوگیری از نزدیک شدن ناوهای ایرانی به خلیج عدن، دروغی بیش نیست.

سکوت سازمان ملل در مقابل ددمنشی آل سعود، نشان دهنده مرگ انسانیت است

وی افزود: این نکته حائز اهیت است که ملت یمن نیازمند کمک از سوی جمهوری اسلامی و هیچ کشور دیگر به خصوص در بخش دفاعی و نظامی نیست؛ آنها مردمی سلحشور هستند و از گذشته های دور تعداد زیادی سلاح سبک و نیمه سنگین دارند که هنوز ارتش یمن آنها را به کار نگرفته است.

صدرالحسینی در انتها درخصوص جلوگیری رژیم آل سعود از رساندن کمک ها انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن تصریح کرد: اقدام سعودی ها مشابه با کار رژیم صهیونیستی بود. آنها ابتدا سرزمینی را مورد حمله نظامی قرار دادند، سپس محاصره کردند و در نهایت از رساندن کمک های انسان دوستانه نسبت به آن کشور جلوگیری کردند و این نشان دهنده تجاوز آشکار و روحیه ددمنشانه سعودی هاست. سازمان های منطقه ای و بین المللی هم در این رابطه سکوت اختیار کردند و این نشان دهنده مرگ انسانیت و بشریت در نظام بین الملل است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک