آخرین اخبار

3. آذر 1394 - 18:23   |   کد مطلب: 3964
اجرای 492عرصه اقتصادمقاومتی و 58 پروژه عمرانی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد تحرک و پویایی در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال و بالفعل کردن ظرفیت های بومی تنها بخش کوچکی از فعالیت های سپاه فتح و بسیج در این استان به شمار می رود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سپاه و بسیج که همواره با تلاش جهادی و شبانه روزی در راه اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است این بار با همدلی و همزبانی در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های بلندی را برای محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت های کشور برداشته است.

 

 سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که نامی جاودان در تاریخ استان و کشور به شمار می رود توانسته است در عرصه سازندگی محرومیت ها و کمبودهای استان را شناسایی و متناسب با ظرفیت هر منطقه تسهیلات کم بهره ای را با همکاری بانک های عامل در اختیار متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی قرار دهد و زمینه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار را در این استان فراهم سازد.

 

آنچه بیش از هر چیزی در طرح های بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نمایان است تنوع بخشی به طرح های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی بازار عرضه محصولات تولیدی این طرح ها در استان است که امیدواری جوانان تحصیلکرده برای اشتغال خود و سایر شهروندان و روستانشیان را دو چندان کرده است.

 

فعالیت های سپاه فتح تنها در عرصه های عمرانی و طرح های اقتصاد مقاومتی خلاصه نشده است بلکه در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه ها نیز برنامه های کاربردی برای رفع محرومیت ها و بهره گیری از ظرفیت قشرهای مختلف مردم جهت توسعه و پیشرفت پیش بینی و تاکنون نیز بخش زیادی از آنها اجرایی شده است.

 

همزمان با هفته بسیج بسیاری از طرح های بسیج سازندگی سپاه فتح استان در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسید که در آینده شاهد رشد و رونق اقتصادی در سراسر استان خواهیم بود.

 

 

فعالیت های سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگی

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یکی از خصیصه های بسیج را جامعیت این نهضت در بستر جامعه دانست و افزود: فعالیت بسیج فعالیت موازی و متقابل با ارگان ها و سازمان ها دیگر کشور عزیزمان نیست بلکه هرجا نیاز به کمک و همراهی باشد بسیج با هدف کمک و یاری وارد شده و خدمت رسانی می کند.

 

سردار یدالله بوعلی به کارهای اجرایی بسیج در حوزه فرهنگی، عمرانی ،جهادی و اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیج استان در عرصه های فرهنگی قدم های بزرگی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد نشاط کارهای فرهنگی در استان برداشته که می توان به برنامه های قرآنی،ایجاد تفرجگاه های تعالی بخش،نشست های روشنفکری و ...اشاره کرد.

 

وی به طرح جدید سپاه و بسیج در راستای فرهنگ حفظ و قرائت قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: در این طرح که برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده هرساله آموزش بیش ازیکهزار و  500 قاری و حافظ لحاظ خواهد شد که در حال حاضر 952قاری در این برنامه آموزش دیده اند.

 

 

برگزاری 450یادواره شهداء در سالجاری

 

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به برگزاری یادواره های شهداء جهت انتقال اندیشه ها و ارزشهای رزمندگان دفاع مقدس به جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف متعالی بسیج زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء در جامعه است که در این زمینه ستاد کنگره شهدای دفاع مقدس استان با نوآوری راه اندازی شده است.

 

وی به برگزاری یادواره های شهداء در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که در این زمینه امسال بیش از 450یادواره شهداء در سطح استان، حوزه ها و پایگاه های مقاومت در کل استان برگزار شده که نشان از اهمیت این موضوع را می رساند.

 

اعزام 17هزار دانش آموز و دانشجو به اردوهای راهیان نور

 

بوعلی به اعزام دانش آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف بسیج در اعزام دانش آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور حس نوعدوستی نسل جدید با ارزش های دفاع مقدس است که در سالجاری 17هزار دانش آموزو دانشجو در استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

 

افتتاح 34هزار مترمربع پروژه عمرانی در هفته بسیج / جایگاه برتر سپاه فتح در حوزه عمرانی و اقتصاد مقاومتی در کشور

 

سپاه و بسیج نامهایی گره خورده با محرومیت زدایی/ بیش از 520 پروژه عمرانی و اقتصاد مقاومتی/ اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد

 

وی به اهداف بسیج در راستای محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج در راستای عمرانی و اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته که ماحصل آن افتتاح 34هزار متر مربع از پروژه عمرانی در دست اقدام این نهاد در زمینه های ورزشی،فرهنگی و محرومیت زدایی در سطح استان بوده است.

 

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه در حال حاضر در سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه، سپاه و بسیح استان قدم های راسخی برداشته است، افزود: با تکمیل و به بهره برداری رسیدن تمامی پروژه های عمرانی این نهاد اعم از سوله های ورزشی، صالحین و پایگاه های مقاومت، ضمن این که جلوتر از زمانبندی برنامه پنج ساله ششم ، اقدامات خود را انجام داده است کم و کاست های استان در بحث ورزشی را نیز برطرف خواهد کرد.

 

بوعلی با بیان اینکه سپاه فتح استان در اجرای برنامه های عمرانی و اقتصاد مقاومتی جزو استانهای برتر کشور است، بیان کرد: هدف بسیج کمک به جامعه ورفع مشکلات مردم است که در این زمینه شاهد موفقیت های دوچندان هستیم.

 

سپاه و بسیج نامی گره خورده با محرومیت زدایی

 

بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سالهای اخیر با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری اقدامات مناسبی را برای شناسایی ظرفیت های مناطق مختلف استان و راه اندازی طرح های زودبازده و اشتغالزا به کار گرفته است که می توان آثار مثبت و قابل توجه این اقدامات را در عرصه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، طرح های کشاورزی، دامپروری، باغداری و هر انچه در کهگیلویه و بویراحمد بتوان از ان برای پیشرفت و درامد زایی بهره برد رامشاهده کرد.

 

بسیج سازندگی دیگر خستگی نمی شناسد در هر عرصه ای که کهگیلویه و بویراحمد دچار کمبود و عقب ماندگی است ورود پیدا کرده و برای خدمات رسانی بی منت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

هفته بسیج فرصت مغتنمی شد تا دستاوردها و تلاش های یک و چند ساله بسیجیان مخلص عرصه خدمت و سازندگی به منصه ظهور گذاشته شود.

 

همزمان با هفته بسیج پنج طرح تولیدی اقتصاد مقاومتی به نمایندگی از 492 طرح اقتصادی و 58 طرح عمرانی در آیینی با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان استان در یاسوج به بهره برداری رسید.

 

رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح یکی از این طرحهای اقتصاد مقاومتی به اشاره به فعالیت ها و اقدام های بسیج سازندگی این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: امسال بیش از 130میلیارد ریال به متقاضیان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات اعطا شد.



رضا رنجبر با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب 492پروژه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان و بسیجیان اعطا شده است،میزان اشتغالزایی این طرح ها را نیز افزون بر یکهزار و 500 نفر اعلام کرد.

 

این طرح ها شامل کارگاه ریسندگی و بافندگی در یاسوج ، پرورش شترمرغ در روستای نرگاه، پرورش قارچ و کاشت زعفران در روستای مختار و پرورش مرغ بومی در تنگ کناره است.

 

کارگاه ریسندگی و بافندگی فرزانه آقایی تاکنون 600 میلیون ریال از بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت کرده و 12 نفر نیز به صورت مستقیم در آن مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

در این کارگاه تولیدی انواع لباس های رسمی و پوشاک دانش آموزان تولید و روانه بازار می شود.

 

اولین مزرعه پرورش شتر مرغ در کهگیلویه و بویراحمد با 36 قطعه در منطقه نرگاه یاسوج به بهره برداری رسید که متقاضی این طرح نیز از سوی بسیج سازندگی استان 260 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده است و 100 میلیون ریال نیز سهم آورد متقاضی بوده است.

 

 در این مزرعه پرورشی نیز برای پنج نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

طرح پرورش قارچ در منطقه سروک یاسوج از یگر طرح های افتتاحی بود که با اعطای تسهیلات 300 میلیون ریالی بسیج سازندگی و همکاری بانک مهر اقتصاد راه اندازی شده و سالانه 400 کیلوگرم قارچ در ان تولید می شود و سه نفر نیز به طور مستقیم در آن صاحب شغل شده اند.

 

پرورش زنبور عسل در منطقه اکبر آباد یاسوج با اعطای تسهیلات 300 میلیون ریالی به متقاضی از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد است که سالانه 150 تا 200 کیلوگرم عسل مرغوب در ان تولید می شود و سه نفر نیز به طور مستقیم در این طرح مشغول به فعالیت هستند.

صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک