آخرین اخبار

5. آبان 1394 - 0:33   |   کد مطلب: 3748
سنگ(برد) چهره با قدمت چند هزار ساله که از زمان گذشتگان ما تا حالا صحیح و سالم به دست جامعه ی به ما رسیده بود توسط دستان عده ای بی رحم این اثر ارزشمند و تاریخی تخریب شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، درپی اتفاقی که مايه تاسف هست سنگ(برد) چهره با قدمت چند هزار ساله که از زمان گذشتگان ما تا حالا صحیح و سالم به دست جامعه ی به ظاهر متمدن ما رسیده به نقل از شبکه های اجتماعی توسط دستان عده ای بی رحم  این اثر ارزشمند و تاریخی تخریب شد.

 

در همه کشورهای جهان عجایب طبیعی را در فهرست ميراث فرهنگی ثبت و برای حفاظت از آنها فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بسیاری ازسوی مقامات چه کشوری و چه  محلی صورت می گیرد و همین طور خود عموم مردم  مواظبت فراوانی از این آثار به عمل می آورند  و و برخی از این آثار طبیعی که خیلی خاص بوده در سازمان میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت می رسند.

 

 برد چهره یا همان سنگ چهره در ۱۰۰ متری روستای متروکه مه‌گردی و بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۸۰۰ متر قرار دارد. سنگ چهره با ارتفاع دو متر و طول سه متر روی سنگی کوچک در حدود نیم متر قرار گرفته که محل اتصال این دو سنگ کمتر از ۳۰ سانتی‌متر بود.

باید درسی گرفته و سایر جاذبه های طبیعی ما که بسیار هم زیاد هستن را از شر این گونه رفتارهای ناپسند حفظ کرد. 

پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه‌ها

واقعا اولین مصداق ونشانه خلاف ضرب المثل سنگ روی سنگ بند نمیشه رابرد چهره ثابت کرد که عده ای وحشی وضد تاریخ باستان ما وعده ای بیسواد باعث شدن که برد یاسنگ چهره این نماد باستانی را نابود کنند وبرای همیشه نابود کردند سکوت برد چهره .سکوتی که عده ای حیوان صفت وگرسنه باعث ان شدند.واقعا من قاضی بودم حکم ابد برای انها میبریدم ویک روز روش تانقض نشه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک