آخرین اخبار

2. تير 1394 - 13:56   |   کد مطلب: 2102
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از توزیع نادرست اعتبارات استانی انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عزت‌الله بهشتی‌فر صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از توزیع نادرست اعتبارات استانی انتقاد کرد و اظهار داشت: به منابع طبیعی استان توجه نمی‌شود و تا نگاه به منابع طبیعی تغییر نکند به هیچ سوالی پاسخ نخواهم داد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال جاری تاکنون چند فقره آتش‌‌سوزی در استان رخ داده و چند درصد از اراضی منابع طبیعی در این آتش سوزی‌ها طعمه حریق شده، تنها به آمار آ‌تش‌‌سوزی‌ها اکتفا کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های و عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه آمار اراضی جنگلی استان که طعمه حریق شده سرسام آور است، افزود: آمار دقیق آتش سوزی‌ها میزان خسارت، مکان‌های وقوع آتش‌سوزی و زمان وقوع این حوادث را به ریز در اختیار دارم اما از دادن این آمار خودداری می‌کنم چون در توزیع اعتبارات استانی هیچ توجهی به منابع طبیعی نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برآورد خسارت آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: منابع طبیعی با تمام توان از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت و حراست می‌کند اما کمبود اعتبارات استانی و عدم همکاری سایر دستگاه‌ها سبب ایجاد مشکلاتی برای ما شده است.

بهشتی‌فر از توزیع اعتبارات ملی ابراز رضایت کرد و یادآور شد: در شهرستان چرام دستگاه‌های مختلف این شهرستان دو خودور با نیرو و تجهیزات در اختیار منابع طبیعی قرار دادند و به صورت شیفتی این خودروها حضور دارند تا از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرستان بویراحمد بیشترین وسعت جنگلی استان را دارد و همواره بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های این شهرستان رخ می‌دهد اما امکانات منابع طبیعی بویراحمد محدود است و نیازمند کمک مسئولان، مدیران دستگاه‌ها و مدیریت بحران استان هستیم.

 

منبع: فارس

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک