آخرین اخبار

4. آبان 1394 - 12:30   |   کد مطلب: 3746
عزل مدیران اصلاح طلب در فاصله چهارماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، می‌تواند نشان دهنده عزم دولت برای جدایی از جریان اصلاح‌طلب باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،تغییر دو معاون استاندار و یک فرماندار؛ حسین حسن نژاد و حجت‌الاسلام عباس اسلامی مدیران کل سیاسی اصلاح‌طلب استان‌های مازندران و کرمان بودند که برکناری‌شان هجمه رسانه‌‌ای اصلاح‌طلبان علیه وزارت کشور را کلید زده است.

 

هرر چند که تا پیش از این بسیاری از شخصیت های اصلاح طلب از نیاز وزارت کشور به خانه تکانی سخن می‌گفتند و اظهارنظر وزیر کشور درخصوص برکناری استانداران و فرمانداران غیرهمسو و آنهایی که شاخص‌های دولت را ندارند، به مذاق اصلاح طلبان خوش آمده بود ولی بااین حال این تغییرات، واکنش آنان را در پی داشته است.

 

روزنامه اصلاح طلب آرمان وابسته به خاندان هاشمی رفسنجانی در گزارشی با عنوان «برکناری‌های غیراعتدالی؟! »  مدعی شد که "علت برکناری اسلامی از این سمت ظاهرا عکسی بوده که اسلامی از خود در کنار رئیس دولت اصلاحات در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. این درحالی است که اسلامی از معدود مدیران استانداری کرمان به شمار می‌رفت که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال92 حامی حسن روحانی بود. مابقی مدیران استانداری کرمان اما در این انتخابات از ستادهای جلیلی و قالیباف بودند."

 

 

 

 

براساس این گزارش، عزل مدیران اصلاح طلب در فاصله چهارماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، می‌تواند نشان دهنده عزم دولت برای جدایی از جریان اصلاح‌طلب باشد. این احتمال می رود که دولت پس از توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده باشد که بدون نیاز به اصلاح‌طلبان بتواند بخش قابل توجهی را از کرسی های مجلس از آن خود کند. این احتمالات با اظهارات برخی نمایندگان فراکسیون رهروان ولایت نیز همخوانی دارد؛ آنان از احتمال وحدت لاریجانی و روحانی و ارائه لیست مشترک در انتخابات مجلس دهم می‌گویند. این وحدت برای دولت که حمایت اصلاح‌طلبان را دائمی نمی داند، بهترین ریسک می تواند باشد.

منبع: سراج 24

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک