آخرین اخبار

30. شهريور 1394 - 7:59   |   کد مطلب: 3444
توزیع انواع مواد مخدر از سوی سوداگران مرگ در شهرستان چرام و معتاد کردن جوانان و نوجوانان حکایت غم انگیزی است که این روزها بسیاری از خانواده های چرامی با آن دست و پنجه نرم می کنند و سوختن فرزندان خود در آتش اعتیاد را به نظاره می نشینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، شهرستان چرام که همواره به دلیل بافت قومی و قبلیه ای و شناخت کامل افراد از یکدیگر کمتر دستخوش آسیب های اجتماعی ناگوار و پدیده توزیع مواد مخدر سنتی ، صنعتی و مشروبات الکلی قرار می گرفت این روزها شرایط بحرانی را می گذراند.

 

 در پارک های این شهر و در میان نشست های شبانه جوانان و نوجوانان این شهر چهره هایی که روزی نشاط و سرزندگی درآنها موج میزد را مشاهده کرد که به علت مصرف مواد مخدر وضعیت اسفباری به خود گرفته اند.

 

در سفری که روز گذشته به شهرستان چرام داشتم به طور اتفاقی با یکی از همسایگان قدیمی که مردی کارآمد و زحمتکش بود مواجه شدم و در ابتدا تصور کردم خدای نکرده شاید دچار بیماری صعب العلاجی شده است.

 

 پس از احوالپرسی حکایت تلخی را برایم تعریف کرد و گفت: پارکی در نزدیکی خانه ماست که هرشب جوانان و نوجوانان زیادی برای تفریح در این پارک جمع می شوند و فرزند سیزده، چهارده ساله ام نیز دوستانی داشت که برخی مواقع با آنها در این پارک می نشست و به نوعی سرگرم بود.

 

وی ادامه داد: فرزندم دانش آموز است وپس از مدتی متوجه افت تحصیل و رفتارهایی غیرعادی در زندگی وی شدیم.

 

این کارگر زحمتکش که غم سنگینی در چهره اش موج می زد و جثه تنومندش نیز براثر ناراحتی فرزند نصف شده بود بیان کرد: هیچگاه فکر نمی کردم فرزندم با این سن و سال روزی در دام اعتیاد گرفتار شود و هم اینک مواد مخدر ترزیق کند.

 

وی عنوان کرد: به محض اطلاع از وضعیت فرزندم وی را برای درمان به یکی از کمپ ها بردم اما پس از مدتی دوباره به مواد مخدر روی آورد و برای تامین مواد وسایل منزل را مخفیانه می فروشد.

 

این فرد که در شهرستان چرام به پاکی و تلاشگری معروف است می گوید: حدود هفت نفر از دوستان هم سن و سال فرزندم در این پارک از سوی برخی افراد، معتاد شده اند و برخی از آنها نیز از سوی خانواده هایشان طرد شده اند.

وی توزیع آزادانه مواد مخدر سنتی، صنعتی و مشروبات الکلی در شهرستان چرام از سوی سوداگران مرگ را عامل به دام انداختن جوانان و نوجوانان دانست و گفت: انتظار می رود نیروی انتظامی و مراجع قضایی برخورد شدیدتری با توزیع کنندگان مواد مخدر داشته باشد و نسبت به این مسئله در این شهرستان حساسیت بیشتری به خرج دهند.

 

 در شهرستان کم جمعیتی مانند چرام شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر به راحتی امکان پذیر است اما به نظر میرسد عزم راسخی برای برخورد با آنها از سوی متولیان امر وجود ندارد.

 

تعدای از جوانان و نوجوانان چرامی نیز در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کردند:چهار سال از شهرستان شدن چرام می گذرد اما این شهر هیچگونه پیشرفتی نکرده و به اندازه یک روستا نیز جاذبه و کارایی ندارد و زندگی در آن برای مردم یکنواخت شده است.

 

این جوانان و نوجوانان از نبود مکان فرهنگی مناسب برای تفریح و یادگیری فنون مختلف نیز گلایه کردند و ابراز داشتند: تنها خبر امیدوارکننده برای جوانان این شهرستان راه اندازی معدن فسفات چرام بود که این معدن نیز تعطیل و همه را ناامید کرد.

بیکاری، نبود فضای فرهنگی ورزشی مناسب و ارائه نشدن برنامه های کاربردی و پیشگیرانه درزمینه مواد مخدر از سوی دستگاه های متولی نیز از جمله عوامل زمینه ساز برای ورود جوانان و نوجوانان چرامی به منجلاب اعتیاد است.

 

شهرستان چرام با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک