آخرین اخبار

20. شهريور 1394 - 16:36   |   کد مطلب: 3331
امام جمعه دهدشت با فاجعه‌آور خواندن مراسمات مختلط در تالارها تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظامی و قضایی در این رابطه وارد عمل شوند و به شدت برخورد کنند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر  با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز خانواده به تشریح اهمیت ازدواج و راه‌های تسهیل ازدواج پرداخت.

 

امام جمعه دهدشت با فاجعه‌آور خواندن مراسمات مختلط در تالارها با بیان اینکه در مناسبت‌های شهادت ائمه اطهار و بزرگان دینی شاهد برگزاری جشن ازدواج در تالارهای دهدشت هستیم، تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظامی و قضایی در این رابطه وارد عمل شوند و به شدت برخورد کنند.

 

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه از نظر اجتماعی افرادی که مجردند، احساس مسئولیت کمتری نسبت به افراد متأهل دارند؛ تصریح کرد: البته بروز مشکلات بعد از ازدواج را هم متوجه هستم و به آنها نیز اشاراتی خواهم داشت.

 

حسینی نامگذاری این روز به نام "خانواده" را تأکیدی بر اهمیت و ارزش الگو گرفتن از ازدواج علی گونه دانست و تصریح کرد: روز ازدواج و خانواده ارائه طریقی برای جامعه بشری در تمام قرون و اعصار خواهد بود.

 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: امید است جوانان این مرز و بوم با الگو قرار دادن منش زندگی مولی علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و با توکل به خدای متعال زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

وی با توصیه جوانان به ادای سنت رسول خدا ابراز داشت: ازدواج نه تنها موجب رشد و تکامل شخصیتی انسان می‌شود، بلکه در سیر و سلوک معنوی انسان دخیل بوده و انسان را به هدف خلقت نزدیک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی قرار دادن مهریه‌های سنگین را از موانع ازدواج برشمرد و با بیان اینکه خوشبختی زوجین در مهریه‌های کلان نیست، خاطرنشان کرد: راه‌های ازدواج را برای جوانان باید هموار ساخت و از خرج‌های اضافه و بی‌مورد در این زمینه پرهیز شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه اساس ازدواج در اسلام را مبتنی بر سادگی خواند و افزود: مسئله ازدواج امروز از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است.

 

وی مشکلات اقتصادی در زندگی را انکار نکرد و با بیان این‌که این مشکلات نباید مانع ازدواج شود، ادامه داد: در سایه ازدواج نسل بشری تکثیر پیدا می‌کند و برگزیدن زندگی تجردی و عدم ازدیاد نسل برای جامعه شیعه ضرر دارد.

 

حسینی فلسفه ازدواج را در به آرامش رسیدن زن و مرد دانست و با بیان اینکه اگر عشق و الفت نباشد خانواده جای آرامش نیست افزود: مهریه‌های سنگین و هزینه‌های بالا ضامن خوشبختی نیست.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک