آخرین اخبار

19. خرداد 1394 - 21:13   |   کد مطلب: 1828
چگونه خود را حامی حقوق و عزت بانوان گچساران می‌دانید و از امربه‌معروف و نهی از منکر بزرگانی که می‌خواهند مردم راه و آرمان شهدا را زنده نگه‌دارند، آزرده‌خاطر می‌شوید و سایت خود را بوق و کرنا کرده و بر طبل وامصیبتای آن می‌کوبید؟!

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی کهگیلویه، چند روزی است که موضوع حجاب عفاف زنان گچسارانی، سوژه داغ خبرگزاری‌های استانی شده است که بر آن شدم تا درباره این موضوع شفاف‌سازی شود.

 

مطلبی که فقط با یک‌بار خواندن مطلب توسط مخاطب، وجود تضاد و پارادوکس آن‌قدر در ذوق خواننده می‌زند که غیرحرفه‌ای بودن نویسنده بر هیچ‌کس پوشیده نمی‌ماند.

 

نویسنده در مطلب خود بر آن شده تا از هر طریق ممکن، حتی با سیاه نمایی هم که شده، نظر شخصی خود را بر خواننده تحمیل کند، تا جایی که از مادران و دختران شهدا، با تحریف اصل موضوع که مسئله حجاب می‌باشد، برای رسیدن به خواسته خود استفاده می‌کند.

 

از طرفی هم، از ادبیات جدیدی استفاده کرده است که مدتی در فضاهای سیاسی باب شده است و آن‌هم اینکه در هر جا، از مسائل اقتصادی گرفته تا مذاکرات هسته‌ای و مسائل فرهنگی به بن‌بست برخورد می‌کنیم، از دولت قبل خرج کرده و تمام گناهان را بر گردن دولتمردان هشت سال گذشته می‌اندازیم.

 

لازم است اشاره‌کنیم که جریان انقلابی با هیچ فرد و جریانی عقد اخوت نبسته است، بلکه فقط و فقط خط ولایت و انقلاب اسلامی را می‌شناسد. به همین دلیل هرکس بخواهد نسبت به این مسیر زاویه‌دار حرکت کند و یا آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را نادیده بگیرد، با وی شدیداً برخورد می‌کند و ذره‌ای کوتاه نمی‌آید؛ حال می‌خواهد این فرد مسئولی در دولت فعلی باشد، یا دولت گذشته.

 

نویسنده محترم باید توجه داشته باشد که مسائل فرهنگی همانند مسائل اقتصادی نیست که بخواهیم با انحراف از اصل قضیه، برای مردم نمودار بکشیم و بخواهیم آن را با شیب ملایم نشان دهیم.

 

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که در دامن پاک مادران شهدا، فرزندانی غیور و دلاور پرورش یافتند که حجاب و عفت بانوان سرزمینشان را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کردند و در وصیت‌نامه‌های خود خطاب به خواهران می‌نوشتند حجاب شما سنگری است آغشته به خون ما که اگر آن را حفظ نکنید به ما خیانت کرده‌اید.

 

و این تنها گوشه‌ای از وصیت شهیدان است که برای ناموس و شرف، عزیزترین سرمایه خود یعنی جان را در طبقی از اخلاص گذاشته و تقدیم این سرزمین کردند.

 

آن جوانان غیرتمند هم مثل همه مردم می‌توانستند به زندگی عادی خود بپردازند و به آرزوهای دنیوی خود برسند، اما از همه هستی خود گذشتند تا نکند چشم نامحرم به ناموسشان افتد و همه دغدغه و نگرانی‌شان، بعد از ولایت‌فقیه، این بود که زنان این مملکت اسلامی، حجاب و عفاف خود را گم نکنند.

 

از سوی دیگر، اصل موضوع گسترش بی‌حجابی و کمرنگ شدن عفت زنان می‌باشد که به‌عنوان زنگ خطری جدی، جامعه را تهدید می‌کند و متأسفانه روزبه‌روز هم در حال افزایش است که بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ این موضوع کلی بوده و هیچ‌کس خانواده شهدا را خطاب این معضل قرار نداده است که نویسنده خود را کاسه داغ‌تر از آش دانسته است!

اما یک سخن دوستانه با آقای سردبیر سایت مذکور دارم:

آقای سردبیر محترم، شما که خود را فردی رسانه‌ای و حامی خانواده‌های معظم شهدا و بانوان گچسارانی می‌دانید، حتماً مطلبی را که پایگاه خبری بلاد نیوز، تحت عنوان ترویج رقص در صفحه فیس بوک شما نوشته بود، خوانده‌اید!

 

مجدداً یادآوری می شود به‌جای این‌که بخواهید از شهیدان فقط استفاده ابرازی کنید، تا به خواسته‌های سیاسی‌تان برسید، اگر واقعاً دلسوز آن‌ها و آرمان‌های آن عزیزان می‌باشید، چندخطی هم درباره جان‌نثاری‌های آن‌ها در صفحه فیس بوک خود منتشر می کردید.

 

آخر شما را چه به دفاع از خانواده‌های شهدا؟؟! چگونه خود را حامی حقوق و عزت بانوان گچساران می‌دانید و از امربه‌معروف و نهی از منکر بزرگانی که می‌خواهند مردم راه و آرمان شهدا را زنده نگه‌دارند، آزرده‌خاطر می‌شوید و سایت خود را بوق و کرنا کرده و بر طبل وامصیبتای آن می‌کوبید؟!

 

درحالی‌که در صفحه فیس بوک خود رقص دختر هندی را نماد اراده می‌خوانید و از فرهنگ ابتذال برای الگوسازی جوانان و زنان و دختران استفاده می‌کنید؟؟!

 

آخر خودتان قضاوت کنید! مردم قسم حضرت عباس شمارا باور کنند یا دم خروستان را؟؟!

 

بیایید از دورویی و استفاده ابزاری از خون شهدا دست‌بردارید و به حرمت آن گلگون‌کفنان، بجای ترویج رقص و بی‌بندوباری و فرهنگ منحط غربی، از آرمان‌های امام، انقلاب، شهدا و همان خانواده‌های گچسارانی بگویید که سنگ آبرویشان را کورکورانه به سینه می‌زنید! چراکه قصه این عزیزان بسی خواندی تر و شنیدنی‌تر است.

 

در مسئله تهاجم فرهنگی هم بهتر است مروری بر بیانات دغدغه مندترین فرد در حوزه فرهنگ بیندازید؛ مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند، «تهاجم فرهنگى  هم مثل کار فرهنگى، اقدامِ آرام و بى‌سروصدایى است.»

 

پس شما هم به‌عنوان فردی رسانه‌ای و تأثیرگذار، مواظب باشید در این تهاجم فرهنگی، بر موج ضد فرهنگی دشمن سوار نشوید و روی خون جوانان پاک و معصومی که در مقابل گستاخی دشمن سینه سپر کردند، پا نگذارید.

 

نویسنده در بخشی دیگر از متن خود به برنامه مشک و ملار گچساران اشاره‌کرده و از نصیحت و تذکر بزرگان در این مورد گله کرده است، که اتفاقاً روی دیگر سکه در همین جشن رقم خورد که نماد کاملی از جشن‌های دوران طاغوت بود.

 

جشنی که قرار بود باهدف زنده نگه‌داشتن بازی‌های بومی، محلی و آئین و رسوم برگزار شود، اما آن‌قدر تحت پیش برد مسائل و تبلیغات سیاسی و انتخاباتی قرار گرفت که از دختران و زنان به‌عنوان بازی‌گردانان اصلی این برنامه سوءاستفاده شد.

 

حال گستاخیتان به حدی سرکش شده است که جریان رسانه ای را علیه ائمه محترم جمعه در دستورکار خود قرار داده اید و بی شرمانه می تازید! به کجا چنین شتابان؟؟؟

 

اشاره کرده اید که فلان مسئول و فلان امام جمعه هیچ حساسیتی نسبت به تعرض صورت گرفته به عفاف و حجاب دختران و مادران گچسارانی نکرده اند! از کدام تعرض حرف می زنید؟؟

 

به نظر شما اگر نماینده ولی فقیه در شهرستان ها و امام جمعه ای، مردم را به رعایت تقوا و عفاف و حجاب دعوت کند و از وضعیت نامناسب موجود (که اسناد و تصاویر آن هم موجود است)، گله کند، تعرض محسوب می شود؟؟ پس به یکباره بگویید می خواهید خطبه های نمازجمعه را شما تدوین کنید و ائمه جمعه هر چه که شما دوست دارید را ارائه دهند!

 

کسی که این میان باید پاسخگوی افکار عمومی باشد، شما هستید که به جایگاه نماینده محترم ولی فقیه تعرض و اهانت کرده اید و دست پیش را گرفته که پس نیفتید!

 

به خیال خام خودتان می خواهید مچ کسانی را بگیرید که تمام قد علیه اقدامات و هنجنارشکنی های عده ای معلوم الحال ایستاده اند و نمی گذارند هر کس به هر بهانه ای، در این شهر و استان سفره لهو و لعب را برای جوانان پهن کند.

 

گویا از اختصاص بودجه هایی برای مصلی جمعه، دارالقرآن و حوزه های علمیه هم چندان دل خوشی ندارید که آن را به رخ ائمه جمعه کشیده اید! وگرنه هزینه های به حقی که در این اماکن و حوزه ها و با هدف مشخص خرج می شود که دیگر گفتن ندارد.

 

از شما که دم از شهدا و ارزش‌ها می‌زنید، بعید است ندانید این اختلاط و حضور زنان باحجاب نامناسب و جلوه گری و خودنمایی در مقابل دیدگان این‌همه نامحرم، ناپسند و حتی ازنظر شرعی مشکل‌دار می‌باشد.

 

آیا از نظر شما، روح شهیدان گچساران و خانواده‌های آنان از این رقص و دهل‌ها و سوارکاری‌های دختران در این جشن راضی و خشنود است؟؟

 

بدانید که امت حزب‌الله و انقلابی، نمی‌تواند چنین حرمت‌شکنی و قبح شکنی‌هایی را در جامعه شهیدپرور گچساران تحمل کند و از همه مسئولین انتظار می‌رود که در مقابل چنین اقداماتی کوتاه نیایند و اجازه ندهند از بانوان استفاده ابزاری شود و کرامت آنان در مقابل نگاه نامحرمان خدشه‌دار شده و جامعه را فساد و آلودگی فرابگیرد.

مگر نه اینکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، الزام به حجاب بانوان را در اداره‌ها و سطح کشور از اولویت برنامه‌های فرهنگی نظام قراردادند و ذره‌ای در این امر نرمش از خود نشان ندادند، چراکه بی‌حجابی و بی‌بندوباری را به‌حق ترفند استعمار برای تخدیر و به نابودی کشیدن نسل کشور می‌دانستند.

 

یا اینکه مقام معظم رهبری در مورد حجاب و عفاف فرمودند: جايگاه زن و نوع حضور او در جامعه اسلامي، يکي از مسائل مهمي است که حتي در تعيين سرنوشت جامعه نقش ايفا می‌کند.

 

اسلام، دین کاملی است و همان‌طور که به غصه در عزای اهل‌بیت اهمیت داده به شادی هم اهمیت داده آن را در جای خود لازم می‌داند، اما با ولنگاری و بی‌بندوباری و نادیده گرفتن کرامت زن، کاملاً مخالف است و آن را نهی می‌کند.

یادداشت: آرمان دشتی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک