آخرین اخبار

11. شهريور 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 3203
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جامعه عشایری و داشتن زندگی بدون گزند از معضلات اجتماعی را بهترین الگو برای احیای زندگی سالم و بدون مواد مخدر در جامعه دانست و افزود: جامعه عشایری با توجه به کلیت و داشتن زندگی دست نخورده و بکر و نفوذ نکردن اینگونه آسیب ها در درون زندگی خود، پاکترین زندگی اجتماعی امروز هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سید موسی خادمی ظهر امروز در اولین همایش نقش عشایر در مبارزه با معضلات اجتماعی و مواد مخدر، به معضل نوظهور مواد مخدر و گستردگی این معضل در بستربرخی خانواده ها اشاره کرد و گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر و معضلات اجتماعی امروز یکی از مهمترین دغدغه های دولت در جهت جامعه ای سالم و شکوفا است.

 

نقش خانواده ها در مبارزه با این پدیده مهم است

وی با بیان اینکه مبارزه با این پدیده باید اول از همه از خود خانواده ها شروع شود، بیان کرد:امروز معضلات اجتملاعی و از همه مهمتر مسئله خانمان برانداز مواد مخدر، صدمات شدیدی را به بدنه جامعه وارد کرده که باید در جهت راه حلی مناسب با استفاده و الگو برداری از زندگی های بکر و دست نخورده برای این موضوع باشیم.

 

عشایر تنها مقابله کننده با این معضلات است

استاندار جامعه عشایری و داشتن زندگی بدون گزند از معضلات اجتماعی را بهترین الگو برای احیای زندگی سالم و بدون مواد مخدر در جامعه دانست و افزود: جامعه عشایری با توجه به کلیت و داشتن زندگی دست نخورده و بکر و نفوذ نکردن اینگونه آسیب ها در درون زندگی خود،  پاکترین زندگی اجتماعی امروز هستند.

 

باید الگو بگیریم

خادمی با بیان اینکه امروز نباید فقط به عشایر به چشم ایل و کوچ و گله داری و بهون نگاه کرد، گفت: زندگی عشایری امروز باید بعنوان الگوی در جامعه شناخته شود و نهادینه کردن فرهنگی زندگی عشایر برای زدودن چنین معضلاتی در بستر جامعه نیازاست.

 

سید موسی خادمی

وی تصریح کرد: امروز باید با تزریق نوع زندگی  و رفتار عشایر در بطن جامعه مردم را از تلاش سخت کوشانه و جهادی عشایر و نبود هیچ گونه معضل در بستر خانواده های آنها آگاه کرد.

 

نیاز جامعه است

استاندار با بیان اینکه شناخت زندگی عشایری و یادگیری آن به جامعه امروز یک اصل مهم در بازدارندگی معضلات اجتماعی است، گفت: مردم جامعه می توانند با شناخت کلی از زندگی عشایر، معضلات و آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر را خودشان از بین ببرند.

 

فرهنگ عشایر در جامعه نهادینه شود

خادمی سخت کوشی، داشتن زندگی بدون دغدغه و زیبا را از بارزترین نوع زندگی عشایری دانست و افزود:ترویج زندگی بومی و نگاه اجمالی به آنچه عشایر انجام می دهد،یک نوع مهارت آموزی است که باید در بستر جامعه گسترش یابد.

 

وی به نقش آموزش وپرورش، بسیج، نیروی انتظامی در کاهش و مبارزه با این پدیده نو ظهور اشاره کرد وگفت: برای مبارزه با این پدیده شوم و نوظهور باید همه به دنبال راهکار باشند تا بتوان این معضل را از بستر جامعه حذف کرد.

 

همایش دو روزه نقش عشایر درمبارزه با معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر با حضورعشایر هفت استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان, فارس، خوزستان، کرمان, ایلام، بوشهرو کهگیلویه و بویراحمد در منطقه عشایر نشین گُرگُوی یاسوج  برگزارشد.

خراسان رضوی، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری به عنوان مهمان در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام/ر/200

 
منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک