آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 9:43   |   کد مطلب: 2904
پیکر هفت کبوتر خونین بال گمنام به همراه پیکر مطهر شهیدان جانمحمد کریمی و علی آذریان دقایقی پیش به شهر یاسوج وارد شد و مورد استقبال کم نظیر قشرهای مختلف مردم، مسئولان و خانواده های معظم شهدا قرار گرفت و بار دیگر فضای این شهر را عطرآگین کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مردم غیور و همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره در پاسداری از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده اند و در جبهه های حق علیه باطل نیز در دفاع از این مرزو بوم بیش از یک هزار و 800 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کردند بار دیگر از فرزندان شهید خود و گمنامان نامداراستقبال کردند.

 

امروز (18 مرداد) شهر یاسوج حال و هوای دیگری به خود گرفت، هفت شهید گمنام به همراه پیکر مطهر شهید سردار جان محمد کریمی و شهید علی آذریان از شهدای غواص تازه شناسایی شده میهمان ویژه مردم شهید پرور استان هستند.

 

 مردم ولایتمدار شهر یاسوج  از مقابل  پلیس راه یاسوج - اصفهان به استقبال پیکر شهدا رفتند و تابوت های این کبوتران خونین بال را گلباران کردند.

 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استان نیز در این مراسم معنوی حضور دارند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 

مسئول ستاد كنگره سرداران و شهداي کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم استقبال از پیکر هفت شهيد گمنام و شهيدان آذريان و كريمي ساعت هشت و 30 دقیقه صبح فردا 18 مرداد از مقابل پليس راه ياسوج - اصفهان به سمت حسينيه ثارالله شهر ياسوج برگزار مي شود.

 

سرهنگ محمد نصیری زاده افزود: مراسم شبي با این شهدا فردا شب در حسينيه ثارالله  یاسوج برگزار مي شود.

 

وی بیان کرد:ساعت هشت صبح روز دوشنبه ( 19مرداد)باقرائت زیارت عاشورا و پس از آن نیز مراسم تشییع اين شهيدان بزرگوار در ياسوج از مقابل كانون بسيج جوانان شهر ياسوج (ميدان امام حسين) به سمت میدان هفتم تیر برگزارخواهدشد..

 

نصیرزاده افزود: مراسم شبی با شهدا دوشنبه شب درشهرستان های گچساران،دهدشت،لنده  برگزار می شود.

 

وي در ادامه گفت: روز سه شنبه همزمان با شهادت امام جعقر صادق (ع)در شهر دهدشت ، لنده و مارگون مراسم تشييع اين لاله هاي پرپر شده برگزار مي شود.

 

مسئول ستاد كنگره سرداران و شهداي استان گفت: دو تن از شهدای گمنام به شهر سوق، دو تن از شهدا به سمت شهر قلعه‌رئیسی، دو تن از شهدا به سمت شهر مارگون و یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در تیپ 48 فتح به خاک سپرده می‌شوند.

 

گفتنی است مراسم تشییع دو شهید آذريان وکریمی همزمان با شهادت امام جعقر صادق (ع)در دهدشت ، لنده برگزار می شود.

 

شهيد احمد آذريان متولد 1350 از شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگيلويه است که در سال 1364 در منطقه عملياتي فاو به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

 

 شهيد احمد آذريان از جمله شهداي تازه تفحص شده ي کشورمان در منطقه فاو عراق بود پیکر پاکش توسط مرکز ژنتيک ايران شناسايي شد.

 

پیکر مطهر سردار شهید جان محمد کریمی که به عنوان سردار و حماسه ساز پد خندق معروف است نیز در تفحص شهدا شناسایی شد.

انتهای پیام /200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک