آخرین اخبار

17. مرداد 1394 - 16:17   |   کد مطلب: 2899
جناب دکتر کارگر؛فضایی که با حمایت قاطع شما برای برگزاری جلسه اصلاح طلبان در محیط دانشگاه در اختیار سیاسیون قرار میگیرد قطعا مسولیت آن بر عهده شخص شماست،صرفا با اظهاراتی از حواشی احتمالی که در این اردوکشی سیاسی اتفاق خواهد افتاد شانه خالی نکنید.
دانشگاه پیام نور را قربانی افراطیون نکنید

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه خبری کهگیلویه است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

 

هیچ کس مخالف سیاست در دانشگاه نیست اما نه سیاست بازی کسانی که جز برهم زدن فضای علمی دانشگاه چیز دیگری برای دانشگاه و دانشجویان به ارمغان ندارند، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل دهه هفتاد و در زمانی که دولت هاشمی رفسنجانی سعی داشت تا هرگونه اظهار نظر سیاسی منتقدانه به خود را از میان ببرد،فرمودند:"خدا لعنت کند آن دست هایی را که دانشگاه ما را غیر سیاسی می خواهد" از آن زمان تا کنون، نسبت دانشگاه‌ها با سیاست دچار تغییر و تحول بسیار شده است.

 

آنچه در اندیشه رهبری به خوبی قابل مشاهده است، تفکیک قائل شدن میان دو امر فعالیت سیاسی و فعالیت حزبی-سیاسی در دانشگاه‌ها است.

 

دانشگاه باید محیط علم،تفکر سیاست و اخلاق باشد نه سیاست بازی افراد خاصی که برخی از مسولین با دعوت از آنان فضای آرام و علمی دانشگاه پیام نور دهدشت  را پر از تشنج و کشمکش ها سیاسی کنند  و تلاش کنند تا دانشجویان را به سمت جریان اصلاح طلبی یا هر جریان سیاسی دیگری ترغیب کنند و سپس با سو استفاده از پتاسیل دانشجویی جریان اصلاح طلبی را در دانشگاه پیام نور مسلط کنند و دانشگاه را به حواشی بکشند تا رسالت اصلی دانشگاه را به باد فنا بسپارند بازی‌هایی که  در طلب قدرت و کسب اهداف غیر متعارف در جمع دانشجویان دانشگاه صورت می‌گیرد، شتاب و نشاط علمی را در حاشیه قرار می‌دهد و همان بلایی را بر سر پیشرفت علمی کشور می‌آورد که در دوران اصلاحات گرفتار آن شده بودیم.

 

مسولین دانشگاه پیام نور دهدشت بهتر است به جای مهیا کردن مکان برای اشخاصی  سو استفاده گر و البته افراطی اصلاح طلب چون صادق زیبا کلام  که به دنبال پوست اندازی  هستند و سابقه  ای  جز حاشیه سازی بی مورد برای دانشگاه ها ندارند پرهیز کنند و درصدد حل مشکلات حوزه دانشگاهی خود بربیایند.

 

جناب دکتر کارگر؛

فضایی که با حمایت قاطع شما برای  برگزاری جلسه اصلاح طلبان در محیط  دانشگاه در اختیار سیاسیون  قرار می گیرد قطعا مسولیت آن بر عهده شخص شماست، نه این که با اظهاراتی از حواشی احتمالی که در این اردوکشی سیاسی اتفاق خواهد افتاد شانه خالی می کنید.

شایسته است که شما و دیگر مسولین محترم دانشگاه پیام نور دهدشت بجای  کشاندن مسائل صرف سیاسی به دانشگاه که دانشجویانی مومن و مخلص در آن مشغول به تحصیل هستند به مشکلات حوزه مدیریتی خود و دغدغه دانشجویان بپردازند نه اینکه دانشگاه را به بستری مناسب برای افرادی موقعیت طلب و اصلاح طلب چون صادق زیبا کلام تبدیل کنند.

 

اگر مسولین دانشگاه پیام نور می خواهند در خط مقدم سیاسیون اصلاح طلبان نقش ایفا بکنند و این روند نامتعارف و نامتعادل دعوت از عده ای خاص ادامه پیدا کند بعید نیست که خطوط قرمز را نادیده بگیرند و پا را از این نیز فراتر بگذارند که امیدواریم اینچنین نشود و با همدلی و همزبانی بیشتر  چنین مشکلاتی دیگر شکل نگیرد.

 

تجربه ثابت کرده است که قربانی کردن دانشگاه به نفع گروه های سیاسی هیچ سودی برای جامعه دانشگاهی نداشته و نخواهد داشت و سودش در جیب افراد دیگری خواهد رفت که دانشگاه را بازیچه خود قرار داده اند.

 

ایجاد جو سیاسی و سیاست بازی  در دانشگاه در شان و جایگاه دانشجو و دانشگاه نیست و مانع رسیدن به امورات اصلی دانشگاه می‌شود، درست است که  دانشجویان و جوانان باید تحلیل سیاسی داشته باشند ولی راه افتادن باشگاه سیاسی آن هم فقط برای یک حزب خاص در دانشگاه‌ نوید خوبی را برای آینده علمی دانشگاه به همراه نخواهد داشت، پس نباید دانشگاه را جولانگاه سیاسی بازی افراد معلوم الحالی قرار داد.

 

 به برکت انقلاب اسلامی،بصیرت و اگاهی قشر دانشجو جنبش دانشجویی همواره در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی و باور های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام خواهد برداشت.

 

 در پایان به ذکر مطلبی از رهبر فرزانه اشاره می کنم که فرمودند: دانشگاهها به هيچ دليلي جولانگاه جريانهاي سياسي نشود چرا که اين کار جلوي رشد و شتاب علمي را مي گيرد.

یادداشت:سعادت صالحی نیا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک