آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 19:00   |   کد مطلب: 2851
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت عنوان کرد:
آموزش 300 نفر دوره کارآموز در 20 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای دهدشت
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت تعداد حرفه‌های مورد آموزش در این مرکز را 17 مورد عنوان کرد و گفت: کارآموزان این مرکز در 20 کارگاه آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،طاهر دمساز رئیس مرکز فنی و حرفه‎ای دهدشت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه گفت,هم‌اکنون 300 نفر دوره در 20 کارگاه آموزشی 17 حرفه موجود را آموزش می‌بینند و خود را برای بازار کار آماده می‌کنند.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای کهگیلویه اضافه کرد: در این کارگاه ها در رشته های برق صنعتی و ساختمان، تأسیسات شامل لوله کشی، تعمیرات آب گرم کن، کولر و لوزام خانگی تجاری و غیرتجاری، جوشکاری، رشته های کشاورزی مانند زراعت و کشت صیفی جات، پرورش زنبور عسل و رشته های خدماتی مانند طراحی دوخت و ... آموزش های لازم به کارآموزان داده می شود.

 

وی مشکلات کارآموزان را شامل نبود سرویس ایاب وذهاب، نبود بازار کار متناسب با مهارت‌ها، عدم دسترسی به منابع مالی عنوان کرد و افزود: بیش از 477 میلیون ریال در 4 ماه گذشته در این زمینه هزینه شده است.

 

دمساز با اشاره به هزینه بر بودن آموزش های فنی و حرفه ای، کمبود اعتبارات را از مهمترین مشکلات این اداره دانست و گفت: گاهی به علت نبود اعتبار کافی از کمیت ها و کیفیت ها کاسته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مطابق استانداردهای ملی مهارت ودر بازه زمانی 2 ترم بهاره(فروردین لغایت مهر) و ترم پاییزه(مهر لغایت اسفند) برگزار می‌شوند، ابراز کرد: ساعت شروع کلاس‌ها، شیفت صبح 7 الی 12 و شیفت عصر13 الی 18 است.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت خاطرنشان کرد: کارآموزان به شرط عدم تداخل می‌توانند بدون محدودیت در همه رشته‌ها وحرفه‌ها شرکت کنند.

 

دمساز با هزینه‌بر عنوان کردن آموزش‌های فنی ارائه آموزش در این رشته‌ها را کاملا رایگان خواند و گفت: در این مرکز با حداقل امکانات سعی شده است حداکثر استفاده از حرفه‌های کوتاه مدت ارائه شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک