آخرین اخبار

3. خرداد 1394 - 15:38   |   کد مطلب: 1569
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نامه اخیر چهار هزار و 200 نفر از استادان دانشگاه های کشور به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دغدغه این استادان دقیق و منطقی است و مطمئناً باید مسئولان آموزشی ایران راهکاری را برای ارتقای سطح علمی کشور ارائه دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، فتاح محمدی عصر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس افزود: زمانی در دانشگاه های کشور به بحث کمیت را توجه ویژه ای می شد و توسعه واحد های دانشگاهی در استان ها به جهتی مطلوب بود اما از مسائل کیفی و علمی در این واحد های دانشگاهی غفلت شده است.

 

وی با بیان اینکه ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به بالا در حوزه تحقیقات و پژوهش دانشگاه ها می تواند نقش اساسی ایفا کند، اظهار کرد: هم اینک در دانشگاه ها  در این حوزه ها ضعف اساسی وجود دارد.

 

محمدی ابراز داشت: دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی حتما باید پژوهش محور و تحقیق محور باشند و به مسائل علمی جامعه و حتی نیازمندی های دستگاه های اجرایی کمک کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از طرفی بین بدنه پژوهشی و تحقیقاتی و اجرایی کشور خیلی ارتباط تنگاتنگ و معناداری وجود ندارد تا بتوان از ظرفیت علمی و کاربردی مقالات و پژوهش های علمی در سیستم اجرایی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه متناسب با سطح کمی، تعداد دانشجو و واحد های دانشگاهی کارگاه های آموزشی عملی، علمی و تحقیقاتی ارتقا نیافته است، عنوان کرد:تقویت انجمن های علمی در دانشگاه ها و اینکه این انجمن ها در حوزه تخصصی و گرایش های رشته های تحصیلی خودشان تقویت شوند باید مدنظر قرار گیرد.

 

محمدی با بیان اینکه به منظور ارتقای سطح علمی در دانشگاه های کشور باید سمینار ها و میزگرد های علمی در دانشگاه ها برگزارشود، افزود: براساس نکات گفته شده استادان دانشگاه های کشور دغدغه ای را که داشتند که این نگرانی دقیق و منطقی است و مطمئناً باید مسئولان وزارت علوم برای ارتقای سطح علمی کشور ارائه دهند.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک