آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 12:47   |   کد مطلب: 2843
رئیس پلیس‌راه کهگیلویه وبویراحمد گفت: تصادفات جرحی افزایش 27 درصدی را در سال جاری و در چهار ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد که در مجموع تصادفات ما نسبت به سال گذشته 23.5 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه به نقل از  صبح زاگرس، سرهنگ منوچهر سیاهپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به توسعه راههای مواصلاتی استان برای ایجاد توسعه و کاهش آثار و تلفات ناشی از رانندگی اشاره کرد و افزود:استان کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که کمترین میزان بزرگراه را در کشور دارد و ترددهای پرشماری به دلیل کریدر بودن منطقه  نیز در راههای مواصلاتی آن در جریان است.

 

وی به ورود مسافران و گردشگران در فصول بهار و تابستان به دلیل تنوع آب و هوایی به این استان اشاره کرد و گفت: در فصول مختلف سال تعداد بسیار زیادی مهمان و گردشگر از سایر استان‌های کشور به خصوص مناطق جنوبی و همجوار به استان ما سفر می‌کنند در حالی که راه‌های ما از لحاظ استاندارد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

فرمانده پلیس راه استان  با تأکید بر این موضوع که راههای مواصلاتی استان برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند، افزود: هنوز نقاط حادثه‌خیز زیادی در نقاط مختلف استان وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

 

تلاش پلیس برای نگهداری راهها

سیاهپور از تلاش شبانه‌روزی پلیس برای مراقبت از جاده‌ها  و راههای موصالاتی استان با بودن گشت های نامحسوس این نهاد خبر داد و گفت: هر چند تلاش‌های پلیس برای ایجاد امنیت در جاده‌ها مستمر و همیشگی است اما باید توجه کرد که جاده ایمن هم یکی از شاخصه‌های مهم و شاید مهم‌ترین شاخص برای جلوگیری از سوانح باشد.

 

هنوز ایده آلیم

وی به ارائه آماری از وضعیت تصادفات در چهار ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته اشاره داشت و ابراز کرد: در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر تلفات جانی در تصادفات جاده‌ای بین‌شهری آماری تقریبا یکسانی داریم.

 

افزایش 23درصدی تصادفات درون شهری

رئیس پلیس‌راه از افزایش 27درصدی تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: تصادفات جرحی افزایش 27 درصدی را در سال جاری و در چهار ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد که در مجموع تصادفات ما نسبت به سال گذشته 23.5 درصد افزایش یافته است.

 

سرعت و سبقت دو عامل مهم تصادفات

سیاهپور سرعت و سبقت غیرمجاز را از مهمترین دلایل تصادفات در راههای مواصلاتی استان دانست و تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز همچنان در صدر همه تخلفات قرار دارد و بعد از آن نیز عدم استفاده از کمربند ایمنی و تجاوز از خط وسط جاده از دیگر تخلفات عمده تصادفات برون شهری محسوب می‌شود.

 

وی به پراکنش ساعات تصادف در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ساعت تصادف در جاده‌های برون‌شهری استان از ساعت 16 تا 24 است که 45 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

یاسوج به اصفهان حادثه خیز راه مواصلاتی استان

فرمانده پلیس راه استان خودروهای سواری با مقیاس 67درصد را از بیشتر آمار خودرویی در تصافات برون شهری دانست و ابراز کرد:در همین زمینه پرحادثه‌ترین نقاط جاده‌ای بین‌شهری، محور یاسوج به اصفهان با 16 درصد از کل تصادفات بوده بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام200/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک