آخرین اخبار

10. مرداد 1394 - 9:11   |   کد مطلب: 2770
امام جمعه مشهد گفت: وزیر خارجه فرانسه کسی است که علنی و روشن، 30 سال پیش فرآورده های خونی آلوده به میکروب اچ.آی. وی و هپاتیت را وارد کشور ما کرد تا بیماران هموفیلی مصرف کننده این فرآورده ها، خودشان و نسلشان دچار هپاتیت و ایدز شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از صبح توس، آیت‌الله علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت: امروز مصادف است با سالگرد جنگ اُحد در سال دوم یا سوم هجرت پیامبراکرم(ص)؛ جنگ اُحد برای ما تجربه راهبردی «از پشت خنجر خوردن» است.
وی ادامه اد: کفار قریش در یورش‌های اولیه با تجربه‌ای که از جنگ بدر داشتند، شکست خوردند و پا به فرار گذاشتند؛ مسلمان‌ها نیز مشغول جمع‌آوری غنائم شدند. پیامبراکرم(ص) قبلاً در دماغه کوه اُحد عده ای را تحت سرپرستی عبدالله به‌عنوان دیده‌بان و محافظ قرار داده بودند و تأکید کرده بودند در هیچ شرایطی، شما این سنگر دیده‌بانی را از دست ندهید، حتی اگر جنگ به پایان رسید و همه جمع آوری غنائم را شروع کردند، سهم شما از غنائم محفوظ است و شما سنگر دیده بانی را رها نکنید.
نافرمانی دیده‌بانان عامل شکست مسلمانان در جنگ اُحد
امام جمعه مشهد بیان داشت: وقتی لشکر قریش شکست خورد و مسلمانان مشغول جمع‌آوری غنائم شدند، عده‌ای از دیده‌بانان گفتند جنگ تمام‌شده، ما نیز برویم غنائم جمع کنیم، هرچه فرمانده گفت تأکید پیامبر بوده ما اینجا را رها نکنیم، این سنگر را خالی نگذاریم، باید بایستیم تا کفار کاملاً ریشه‌کن شوند و ازاینجا بروند.
وی ادامه داد: هرچه فرمانده گفت، آنان قبول نکردند وسنگر را تخلیه کردند و فقط فرمانده دیده بان با چهار یا پنج نفر ماندند؛ لشکر خالد بن ولید که از پشت چنین فرصتی را رصد می‌کرد، حمله کرد، این چهار یا پنج نفر مقاومت کردند و شهید شدند، مسلمانان نیز درحالی‌که مشغول جمع غنائم بودند، یک‌مرتبه خودشان را در محاصره دشمن دیدند، عده‌ای به شهادت رسیدند، عده‌ای فرار کردند، پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) نیز در میان سه هزار دشمن در محاصره افتادند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضربه ای که به مسلمانان در این واقعه وارد شد ادامه داد: در این قضیه مسلمانان آسیب شدیدی دیدند و از همه‌ی آسیب‌ها بالاتر، از دست دادن حمزه سیدالشهدا، تکیه گاه رسول الله، بود.
منفعت‌طلبی دیده‌بانان باعث شکست اسلام شد
وی گفت: چرا این بلا بر سر مسلمانان آمد؟ این‌یک تجربه راهبردی است، چرا از پشت خنجر خوردیم؟ و چرا پیامبر و مسلمانان از پشت خنجر خوردند؟ علتش، منفعت‌طلبی جریان دیده‌بانی بود؛ دیده‌بان‌ها منفعت‌طلب شدند و برای حل مشکلات اقتصادی خود سنگر را رها کردند و حساب نکردند اگر به جمع کردن غنائم و پر کردن خلاء اقتصادی دچار شدند چه بر سر اسلام و مسلمین خواهد آمد.
خطر امروز ما، خطر منفعت‌طلبی دیده‌بانان است
آیت الله علم الهدی افزود: اشکال در دیده‌بان‌ها بود، ضعف دیده‌بانی و منفعت‌طلبی دیده بانی، دقیقاً موقعیت امروز کشور و جامعه دینی ما است، موقعیت همین تجربه راهبردی جنگ اُحد است؛ یعنی اکنون دیده‌بان‌های نظام ما، عوامل اجرایی ما، مجلس نمایندگان ما، این‌هایی که دیده‌بان نظام‌اند، مصالح نظام را دیده‌بانی می‌کنند، حواسشان به جمع آوری غنائم پرت شود، حواسشان به مسائل اقتصادی پرت شود و دیده‌بانی خودشان را از نظر مصالح اسلام و مسلمین از دست بدهند، این خطر امروز ماست.
وی ادامه داد: به ‌مجرد این‌که یک توافقی امضا شد، که مجلس درحال رسیدگی به آن است، نباید ناگهان دروازه کشور به روی عده‌ای جنایتکار که صدها نمونه از جنایت و خنجر از پشت زدن این‌ها را در تاریخ ۳۷ ساله انقلاب و نظام دیده‌ایم، باز کنن وبرای آنها فرش قرمز پهن شود.
فابیوس کسی است که نسل بیماران هموفیلی را به ایدز و هپاتیت مبتلا کرد
امام جمعه مشهد اظهار کرد: وزیر خارجه فرانسه کسی است که علنی و روشن، ۳۰ سال پیش فرآورده های خونی آلوده به میکروب اچ.آی. وی و هپاتیت را وارد کشور ما کرد تا بیماران هموفیلی مصرف کننده این فرآورده ها، خودشان و نسلشان دچار هپاتیت و ایدز شوند.
کسی که امروز برایش فرش قرمز پهن کردند، در مذاکرات نماینده اسرائیل بود
وی ادامه داد: ابتدا فرانسوی ها گفتند کار ما نبوده است اما ۵ سال بعد اسنادی منتشر شد که مشخص کرد همه‌ی این اتفاقات با دستور فابویس انجام شده است، همین فردی که امروز برای وی فرش قرمز پهن کرده اند در مذاکرات هسته ای طبق اظهار نظر اولاند، نماینده و حافظ منافع اسرائیل بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سنگ اندازی های فرانسه در مسائل اقتصادی کشور یاد آورشد: در مسئله صنعت نفت، شرکت توتال فرانسه  طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، ۶۰ میلیون دلار به مسؤولین ایرانی رشوه داد که پرونده آن اکنون موجود است.
وی افزود: فرانسه‌ای که به‌عنوان نماینده اسرائیل در تیم مذاکرات شرکت کرد، فرانسه‌ای که ۳۰ سال پیش خون‌آلوده وارد کشور کرد و بعد نسل ما را دچار هپاتیت و ایدز کرد، این فرانسه بیاید، و در کشور ما همه آن اتفاقات را نادیده بگیرند، در مملکت را باز کنند، وارد بشود، بازار ایران را تصرف کند؟
نکند برخی در موقعیت دیده‌بانی به فکر جمع‌کردن غنائم باشد
آیت الله علم الهدی گفت: ما کسی را متهم نمی‌کنیم و به هیچکس تهمت نمی‌زنیم اما ممکن است این سوءظن برای مردم حادث شود که نکند دوباره مسئله این ۶۰ میلیون دلار رشوه مطرح شود و با توجه به سابقه‌ای که این‌ها در فساد و ارتشاء در این کشور داشتند، نکند کسانی در این کشور در گوشه و کنار چشم دوخته‌اند مثل دیده‌بان‌های جنگ اُحد که غنائم را جمع کنند و بخواهند از این موقعیت برای خودشان غنائم جمع کنند و دیده‌بانی نظام و مصالح را از دست بدهند.
مسؤولان توجه کنند که غرب به دنبال وابسته کردن اقتصاد کشور است
وی ادامه داد: این‌ها واقعیت‌هایی است که برادران مسؤول، سیاستگزاران و سیاستمداران باید توجه داشته باشند، این مردم چشمشان به رهبر است، غربی ها می خواهند اقتصاد کشور مارا به خودشان وابسته کنند و کشور مارا بازار کالای خارجی قراردهند که با طرح اقتصاد مقاومتی رهبر سازگاری ندارد و ضد اقتصاد مقاومتی است.
امروز دشمن، شعار ما را تنها یک حرف می‌داند
امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز دشمن به ما طمع ورزیده است، وزیر خارجه آمریکا وقتی در جلسه کنگره شرکت کرده برای تحلیل توافق وین، یکی از نمایندگان کنگره گفته شما چطور با ایران مذاکره می‌کنید و توافق امضا می‌کنید درحالی که هنوز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند؟ ایرانی ها مردن ما را می‌خواهند، نابودی ما را می‌خواهند، چطور با این ها مذاکره می‌کنید؟ گفته است اینها شعار می‌دهند، عملشان چیز دیگر است؛ یعنی دشمن تا اینجا به ما طمع ورزیده که ما فقط شعار می‌دهیم، یعنی جور دیگر این ها می‌توانند با ما عمل کنند.
مردم با بصیرت و بینایی خود باید مشکلات را حل کنند
وی تأکید کرد: فردا نگویید رهبر که بوده، همه کار را کردند در حضور رهبر؛ رهبر بالاتر است یا پیغمبر؟ رهبر ما عزیزی از عزیزان پیغمبر است، دردانه‌ای از دردانه‌های رسول الله است، شاگردی از شاگردان مکتب ولایت پیغمبر و اهل بیت پیغمبر است، با حضور خود پیغمبر و با حضور امیرالمؤمنین در جنگ اُحد این بلا بر سر اسلام آمد. آیا می‌توان گفت پیغمبر در جنگ احد مقصر بود؟ در حضور پیغمبر که بود، چه‌کار دارید به بقیه؟
آیت الله علم الهدی یاد آور شد: امیدواریم که بصیرت مردم ما، همانطور که۳۷ سال حلال همه بحران‌ها و مشکلات و خطرات در این کشور بوده است، امروز هم بعد از عنایت پروردگار و امداد غیبی بقیه‌الله، تکیه رهبری به این بصیرت و بیداری مردم است و بصیرت مردم، تکیه‌گاه رهبر، اسلام و نظام در این موقعیت است که ان شاالله، بصیرت و بینایی شما همه مشکلات را حل کند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک