آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 15:49   |   کد مطلب: 2645
یادداشت اخیر علی تاج امیری فرماندار دنا و ارسال آن به یکی از سایتهای استانی در برخورد با چند موضوع پیش آمده در بخش پاتاوه فضای عمومی شهرستان و به خصوص بخش پاتاوه را به سمت یک التهاب کم نظیر سیاسی ،اجتماعی کشاند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، یادداشت اخیر علی تاج امیری فرماندار دنا و ارسال آن به یکی از سایتهای استانی در برخورد با چند موضوع پیش آمده در بخش پاتاوه فضای عمومی شهرستان و به خصوص بخش پاتاوه را به سمت یک التهاب کم نظیر سیاسی ،اجتماعی کشانده که لازم است در این باره به ذکر چند نکته در جهت تبیین علت این اتفاق نادر اشاره کنیم.

 

این مطلب که با ادبیاتی هدف دار و کاملا برنامه ریزی شده به انشا در آمده در ابتدا نشان از آن دارد که با بکار بردن کلماتی با بار معنایی تحقیر آمیز و تضعیف کننده مانند بکار بردن (افاضات ،سخن رانده اید، بکار بردن کلمه حاج آقا به جای حجت السلام والمسلمین و ...) قصد قبح زدایی و کثرشان جایگاه روحانیت و نماز جمعه را داشته است.

 

در این مطلب که نگارش آن به گونه ای است که گویا صبر ایوب آقای فرمانداراز همه فشارها به سر آمده ، دست به قلم برده و به بیان حکایت همه ظلمهایی روا شده بر خود پرداخته است نکاتی تامل برانگیز وجود دارد.

 

در بخشی از این یادداشت نگرانی تاج امیری از حمایت یک نیروی مخالف جریان دولت توسط امام جمعه پاتاوه مطرح شده که گویا ایشان اطلاع ندارند که بخشدار پاتاوه قبل از خود ایشان و بیش از دو سال است در دولت تدبیر و امید مشغول به خدمت بوده و اگر دانشی بخشدار پاتاوه مخالف دولت بود از همان ابتدا تغییر می یافت تا اینکه جناب ایشان به فکر کنار زدن غیر همسوها در بدنه دولت باشند.

 

آقای تاج امیری شما در بخشی از یادداشت خود گفته اید (بنده بر خود تکلیف میدانستم برای هر تغییرمدیریتی در بخش پاتاوه با امام جمعه محترم آن شهر مشورت و نظرخواهی نمایم ) پس اگر به دنبال تنها یک جواب (بله) بوده اید پس اصلا این مشورت چه معنایی دارد و حال آنکه امام جمعه محترم بعد از جمع بندی نظرات مردم و شرایط این منطقه پاسخی غیر از آنچه شما انتظار داشته اید را مطرح کردند که به قبای حضرتعالی برخورده و به زعم خود دست به افشا گری زده اید!

 

لطفا شفاف بفرمایید در بیان رضایتمندی مردم از یک بخشدار چه امیالی وجود دارد که اینگونه شما را براشفته و این رویه تقریبا معمول (رضایت و عدم رضایت از مسئولان از تریبونهای نماز جمعه و بیان مشکلات ) برای شما مصداق امیال شخصی و غرض ورزی شده است؟

 

به عرض برسانم سیاست زدگی و گره زدن همه مسایل و ذهنیاتتان با موضوع مذاکرات و این که گفته اید(نمی دانم پس از سال‌ها، چرا بعد از توافق هسته ای محرومیت همنوعان بنده به ذهنتان خطور کرده است( نشان از سیاست زدگی و سطح فکر و اندیشه شما نسبت به شان و جایگاه نماز جمعه دارد ، آیا علم غیب داشته که ایشان در سالیان گذشته به همان بخشدار به قول شما نورچشمی و سایر مسئولان استانی تذکرات لازم در جهت حل مشکلات مردم را نداده اند؟

 

مگر تذکرات ائمه جمعه در موضوع مذاکرات هسته ای غیر از مواضع مقام معظم رهبری و روشنگری برای آحاد جامعه بوده که شما روند مذاکرات را با روحیات امام جمعه پیوند داده اید؟کما اینکه اگر تحریمهای ظالمانه در حیطه خطوط قرمز نظام برداشته شود اول شخصی که از این موضوع خوشحال خواهند شد شخص ایشان می باشد که شبانه روز با داغ محرومیت آشنا و همنوای محرومان است.

 

شما در بخشی از مطلب توهین آمیز خود به موضوع کمبود آب آشامیدنی در سخنان امام جمعه اشاره کرده اید و گفته اید این اتفاق در زمانی رخ داده که به علت ترکیدگی خط انتقال آب رخ داده ،به اشتباه مسایل را به عرض امام جمعه رسانیده اند و مشکل آب رسانی حل شده است، برای روشن این جریان شما را به سخنان خود در باب تنش آبی در کشور و شهرستان دنا در نشست خبری اخیر با اصحاب رسانه ارجاع میدهم ، از طرفی مردم روستاهای مذکور از ماهها قبل با این مشکل دست و پنجه نرم میکردند،مشکلی که هر کس نداند شما به خوبی میدانید به ترکیدگی خط لوله ارتباطی نداشته و به یک معضل چندین ماهه و دامنه دار تبدیل شده است.

 

حضرتعالی در ادامه با استدلالی محیرالعقول گفته اید بیان مشکلات روستا کار امام جمعه نیست و شما امام جمعه شهر هستید ، نه بخش ! حال این سوال پیش می آید که بیان مشکلات مردمی محروم که از حداقل امکانات در دور افتاده ترین روستاهای شهرستان برخوردار نیستند و ائمه جمعه را مامن و ملجعی مطمئن برای بیان مشکلات خود میدانند چرا باید اینگونه آتش خشم شما را براشوبد و دست به توهینهای مکرر بزنید؟

 

در پایان با لحنی کنایه آمیز به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای و تاثیر آن بر روحیات امام جمعه پاتاوه اشاره کرده اید و یک طرفه به قاضی! به نظر میرسد طرح اینگونه مسایل که با لحنی کنایه آمیز و گفتمانی از موضع برتری جویی مطرح شده است نشات گرفته از ذوق زدگی و جوانی شما بوده که در این ادبیات سیاست زده سعی بر تنزل جایگاه والای نماز جمعه و روحانیت داشته اید.

 

بررسی عملکرد و رفتار امام جمعه پاتاوه در دعوت مسئولان مختلف استانی موید حساسیت وی در توجه ویژه همه مسئولان به این بخش محروم داشته و نه سیاست زدگی و افکار پریشان شما.

 

احتمالات فراوانی از علت طرح این مسئله در دولتی که به نام اعتدال مزین شده است وجود دارد،شاید خودی نشان دادن برای اردوگاه اصلاحات و یا جوانی، شما را بر این داشت تا دست به قلم برده و ماهیت واقعی خود را نمایان تر از قبل کنید.

 

در پایان شما را دعوت میکنم با نگاهی گذرا به مفهوم اعتدال از منظر قرآن کریم و الگو گیری از استاندار فهیم " نسبت به معلومات خود در این زمینه بیافزایید" تا بیش از این راس مدیریتی شهرستان دنا و بعد از آن سایر دستگاهها متاثر از این موضوع به حاشیه نرود.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک