آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1394 - 14:12   |   کد مطلب: 1466
از اصلاح طلبی تاجگردون تا اصلاح طلبی موسوی جهان آباد
کالبد شکافی نشست های اصلاح طلبان استان کهگیلویه وبویراحمد
دومین نشست اصلاح طلبان استان کهگیلویه وبویراحمد با ریتمی جدید تر و ادبیاتی چماقی که نشان از شکافی عمیق بین این حزب سیاسی می دهد در یاسوج برگزار شد.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سال 94که با سخنان گهربار مقام معظم رهبری به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت آغاز شد، فرایندی بر رویکرد حضور همه جانبه ملت در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال دارد.

 

متینگ های سیاسی قبل از موعد با چه هدفی؟!

بر همین اساس هر روز در رسانه ها و فضای مجازی خبرهایی از تنور گرم انتخابات و برپایی خانه های تیمی احزاب سیاسی و گروههای انتخاباتی با متینگ های سیاسی شنیده می شود.

 

همانگونه که تمامی سیاسیون و مردم جهان می دانند کشور ایران تنها کشوری است که پایایه های نظام بروکراسی آن بر پایه دموکراسی و رأی مستقیم مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی یا همان سنا پایه گذاری شده است که همگان بر آن واقف هستند.

 

چیزی که امروز ایران اسلامی را نسبت به دیگر کشورها متمایز کرده است، میزان رأی ملت برای آینده خود است که با معرفی و انتخابات افراد مختلف از سلایق گوناگون در عرصه های بزرگ انتخابات شرکت می کنند.

 

از نگاه دیگری که به مسئله مهم انتخابات اعم از ریاست جمهوری، شورای خبرگاران رهبری،مجلس شورای اسلامی و شورای شهر بنگریم، بحث تمامیت ارضی کشور، پایبند بودن به قانون نظام اسلامی و حفظ ارزشهای انقلاب و عدول نکردن از خط قرمز ها از مهمترین نکات بارز در انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

همانگونه که می دانیم انقلاب اسلامی در ادوار مختلف با عبور از پیچ های تاریخی توانست انقلابی را به جهانیان نشان دهد که امروز تمامی ابر قدرت های جهان از این کشور به عنوان یک قدرت بلا منازع در منطقه و جهان نام می برند.

 

امروز که عطش انتخابات مجلس شورای اسلامی برای احزاب سیاسی بیشتر از گذشته به چشم می خورد و باعث شده که برخی از احزاب که قدرت خود در موضوع های سیاسی کشور از دست داده اند با دست و پا زدن ها سیاسی و حرف های قشنگ گونه خود دوباره سیری در انتخابات داشته باشند و بیشتر از دیگر احزاب به دنبال حضور در این عرصه باشند.

 

نشستی با فتیله اعتدال و اولتیماتوم

در چند هفته اخیر نشست هایی به نام نشست های انتخاباتی اصلاح طلبان با حضور دو رأس مهم اصلاح طلبان استان که تاجگردون نماینده فعلی مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و سید باقر موسوی نماینده اسبق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی را شامل می شود، برگزار شده است.

 

در اولین نشست انتخاباتی اصلاح طلبان که با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس و کواکبیان یکی از اصلاح طلبان در گچساران برگزار شد ،سخن های متفاوتی از این نشست شنیده شد.

 

عذرخواهی تاجگردون به مردم و اینکه ما نتوانستیم آنگونه که باید و شاید تفکر اصلاح طلبی را که بخش عظیمی از آن به گذشتگان در عرصه های انتخابات بر می گردد را به مردم نشان دهیم از این حرفها بود.

 

دوری از اصلاح طلبان نتیجه عملکرد ضعیف ماست

تاجگردون در جواب اعتراض یکی از حضار در این جلسه که به تصویر عکس رئیس جمهور دولت هشتم واکنش نشان داده بود گفته بود که ما می پذیریم اعتراض این دو بانوی ارزشی که شعار "ضد ولایت فقیه" سردادند نتیجه عملکرد ضعیف ماست.

 

وی با با بیان اینکه باید به خودمان برگردیم گفت: در شرایطی که قدرت سیاسی داریم حق صحبت نداریم و این شده اصلاح طلب و ضد امنیت، احمدی‌نژاد حضور و ظهورش به دلیل عملکردماست، اما آمدن روحانی دلیلش او نبود و راه روحانی فرصتی دوباره، برای برگرداندن قطار به ریل جدید اتفاقات نوین است.

 

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریشه حل مسائل چه در علم و تجربه در وجود نهادهای مردمی واحزاب هستند که موجب ترقی و رهایی از مشکلات است،تصریح کرد:ما نظامی بر اصولی که قانون اساسی تعریف کرده داریم و برای قبول اصلاح طلبی باید این نظام را قبول داشته باشیم.

 

باید بدانیم اگر اصلاح طلبیم تعدی به حقوق دیگران گناه است

تاجگردون اظهار کرد:ما باید بدانیم اگر اصلاح طلبیم تعدی به حقوق دیگران گناه است وحق ما و حق اصولگرا‌ها حق صحبت است و تعدی به آن گناه است، هم شرع می‌گوید و هم قانون اساسی وحتی اگر در منظر اخلاق و فکر گرفتن حق باشد هم گناه است.

 

دوران گذشتگان  به سر آمده است

وی با بیان اینکه یک اصلاح طلب باید به روز و متناسب با شرایط تغییر کند تصریح کرد: نباید با خاطره‌هامان زندگی کنیم و باید از مهلکه‌های پیش رو بگذریم و این را باید بدانیم اگر علاقه به تغییر نداریم فراموش خواهیم شد.

 

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:باید بپذیریم آن چیزی که جامعه را آشفته می‌کند و باعث سستی پایه‌های جامعه و عدم اعتماد است دروغ است، دروغ موجب شکل گیری ریا می‌شود و باید برای عزتمندی ،دروغ را از جامعه دور کنیم.

 

اصلاح طلبی یک تفکر است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت:این نظام، این قانون اساسی و این رهبر این ظرفیت را دارد که فضای آزادی عقیده باشد، ما اعتقاد به حذف کسی نداریم، باید در این شرایط یک اتفاق بیفتد و می‌گویم اصلاح طلبی یک تفکر است.

 

شکافی که حرفهای دو پهلو نشانگر آن است

اما از نگاه دیگر نشست اصلاح طلبان شهرستان بویراحمد با حضور سید باقر موسوی که امروز بنا به دلایلی بایکوت شده تفکرات منفی آن در ایام گذشته بوده است، نکات دیگری را با دادن بیانه ای می رساند که نشان از شکافی عظیم بین این دو طیف سیاسی است.

 

رژه  خودروهای پلاک قرمز ها برای رفتن به میتینگ های انتخاباتی

در این نشست که دوبار با هزینه بیت المال و ماشین های رژه رونده اداری در جلوی سالن جهاد کشاورزی (یک مکان دولتی) برگزار شد، با سخنانی تند آغاز شد که در خور شأن یک حزب اسلامی نبود.

 

در این نشست تعدادی از جوانان با گفتن سخنانی شامل اینکه از اصوالگرایان خشن هستند، دیگر روند حصر به سرآمده و تفکر اصلاح طلبی انقلاب را به وجود آورده است  و  به زبان آوردن توهین به شورای نگبهان برای سلیقه ای عمل کردن در رد صلاحیت ها وارد جو دیگری از شکاف بین دو گروه اصلاح طلب شد.

 

تفکرات تندور عاملی برای توسعه نیافتگی

موضوعی که نشان دهنده دو تفکر تندرو و میانه رو در بدنه اصلاح طلب را نشان  می دهد که گروهی با تندروی و چماق به دستی و گروهی با میانه روی و پایه اعتدال پا به این عرصه خواهند گذاشت.

 

جریان متقابل پهلو واپسگری است

نماینده اسبق مردم بویراحمد و دنا  در نشست اصلاح طلبان شهرستان بویراحمد با سخنانی از قبیل تخریب و کنایه به دولت سابق و دولت فعلی و جریان دیگری که در مقابل اصلاح‌طلبان هستند، اشاره کرد و گفت: آنها واپسگرانی هستند که از وضع موجود راضی نیستند و می‌خواهند به گذشته‌ای برگردند که به قول خودشان وضع بهتر بوده است.

 

موسوی ادامه داد: هر چه این گروه جان بگیرند در واقع فضا را به سمتی جریانی که مقابل اصلا‌ح‌طلبان هستند، می‌برند به نام جریان انقلاب‌گری که می‌گویند همه چیز را انقلاب کرد.

 

وی با با اینکه اصلاحات با جریان اصوالگرایی کینه ندارد، گفته بود: دوستان باید بدانند که ما با جریان اصولگرایان هیچ کینه‌ای نداریم و حق طبیعی شما این است که بیاید و حرف‌هایتان را با مردم بزنید و اگر مردم هم پذیرفتند، ما هم سمعاً و طاعتاً.

 

دولت از ماست و باید حمایت شود؟!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به انتخابات امسال و وضعیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: امسال دولت در آستانه برگزار انتخابات بسیار سرنوشت سازی است و مجلس کانون قدرت اراده ملت در آنجا شکل می‌گیرد و مهمترین رکن جامعه است و انتخابات مجلس خبرگان است و همینطور دولت امسال را سال انتخابات معرفی کرده است.

 

اعتراف به آنچه نتوانستیم انجام دهیم؟!

نماینده دوره‌های پنجم و ششم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از رویکرد دولت اصلاحات هفتم و هشتم افزود: فرصت‌های در دولت‌ اصلاحات وجود داشته است که بی‌توجهی به آن فرصت‌ها سرخوردگی در سطح جامعه ایجاد کرد.

 

حرفهای قشنگ تأثیر گذار نیست

موسوی ادامه داد: حرف‌های قشنگ تا زمانی تاثیرگذار هستند و جاهای بود که ما نتوانستیم جوابگو و پاسخگو مطالبات دانشجویان، فرهنگیان و سایر اقشار مختلف باشیم.

 

دولت و مجلس با هم رفیق نیستند

وی با تخریب و سنگ اندازی میان دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولت می‌گوید، مجلس من را همراهی نمی‌کند و اگر دولت مجلس همسو می‌خواهد، البته نه اینکه دولت اعمال نفوذ و اعمال خلاف کند و مجلس دولتی درست کند.

 

موسوی بیان کرد: مردم آماده هر فداکاری هستند ولی به شرط اینکه در کشور خودشان غریبه نباشند و کسانی پشت درب‌های بسته برای آنها تصمیم نگیرند. اگر دنبال همدلی هستیم باید باید نظرات و دیدگاه‌ها مردم را بپذیریم.

 

سردسیری و گرمسیری شعار جدید اصلاح طلبان

اما نکته مهمی که در این سخنان دو قطب اصلاح طلب سردسیری و گرمسیری استان غنی از منابع خدادادی استان کهگیلویه وبویراحمد نهفته است کدروتی است که از قدیم الایام بین این طیف وجود داشته است.

 

رحم اجاره ای را فراموش کرده اید؟!

اصلاح طلبی که امروز با هر گونه سخن و گرایشی دم از همپایی دولت اعتدال به حزب اصلاح طلب می زنند ،آیا سخنان خود در مورد رحم اجاره ای بودن دولت یازدهم را فراموش کرده اند.

 

حتماً فراموش کرده اید؟!

یا آیا آنان هنوز شعار همدلی و همزبانی را درک نکرده اند و اگر حرف از کدورت بین مجلس و دولت می زنند، حتماً نمی دانند که مجلس بیشتر برای اعاده حیثیت و حق مردم از اعلام نکردن فکت شیت هسته ای ناراحت است که حق مسلم مردم از دانستن این موضوع است، آیا مردم غریبه اند.

 

دوستان اصلاح طلب باید بدانند که عبور از خط قرمز ها مغایر با  قانون اساسی نظام اسلامی و دموکراسی روشن نظام است که برخی از جریاینهای سوخته امروزی از طیف های سیاسی با گفتن حرفهای قشنگ گونه خود سعی در ورود دوباره به این میدان را دارند.

 

مدیریت استان وامدار شماست؟!

دوستانی که امروز با انتقاد از مدیرت کلان استان می پردازند، حتماً باید بدانند که مدیریت کلان استان وام دار آنها بوده است و هر پستی را در این استان به آنها داده است ولا غیر؟!

 

اصلاح طلبانی که امروز دم از بیت المال و اعاده حیثیت و حق مردم می زنند باید بدانند که استفاده از وسایل و خوردهای بیت المال خیانت به ملت ،مردم و اقشار جامعه است که به عینه چنین چیزی در جلوی چشم همگان اتفاق می افتد و برخی از بزرگان احزاب نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند؟!

 

مردم می فهمند و به همه چیز آگاهند؟!

در پایان باید گفت، که مردم بیشتر از همه آگاه به مدیرت زمان و کارها هستند و نخواهند گذاشت تا مشکلات و محدودیت های گذشته دوباره بوجود بیاید.

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک