آخرین اخبار

1. مرداد 1394 - 15:27   |   کد مطلب: 2624
فرماندار کهگیلویه خبر داد:
افزایش100 درصدی طلاق در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه با اشاره به افزایش 100 درصدی واقعه طلاق طی سه ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خواستار بررسی عوامل این پدیده در شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،وعلی پوزش فرماندار کهگیلویه ظهر امروز در جمع خیرنگاران با بیان این‌که افزایش 100 درصدی واقعه طلاق و کاهش هشت درصدی ازدواج سه ماه نخست در شهرستان نگران‌کننده است طلاق‌های توافقی و سخت‌گیری در ازدواج را از عوامل این رویدادها خواند و تصریح کرد: باید زمینه ازدواج آسان در جامعه مهیا شود و برای زندگی بر اساس سبک ایرانی و اسلامی فرهنگ سازی شود.

فرماندار کهگیلویه آمار بالای طلاق در شهرستان را نگران‌کننده دانست و گفت: علت بالا رفتن آمار طلاق در شهرستان باید به صورت کارشناسی و دقیق بررسی شود.

 

وی طلاق های توافقی را از مهمترین معضلات جامعه امروز نام برد و افزود: ثبت طلاق های شهرستان های مجاور در این شهرستان نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای افزایش آمار طلاق در این شهرستان باشد.

 

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه آمارهای مبتنی بر ثبت‌ احوال از جمله آمارهایی است که تا قبل از سرشماری می‌توان به آن تکیه کرد،گفت: ثبت وقایع حیاتی و ارائه آمار دقیق بسیار مهم است.

 

وی همچنین به کاهش هشت درصدی ازدواج در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: سخت گیری در ازدواج یکی از مهمترین علل کاهش این سنت حسنه است.

پوزش مقاطع زمانی، هزینه و امکانات مورد نیاز برای سرشماری را یادآور شد و افزود: با توجه به این‌که دوره زمانی سرشماری معمولا پنج ساله انجام می‌شود در طول این دوره نیاز به آمار باید از طریق ثبت‌ احوال و مرکز بهداشت برطرف شود.

وی همکاری دستگاه‌های مرتبط در این زمینه را ضروری و کمک به تصمیم‌گیری هر چه بهتر خواند و تصریح کرد: اگر آمار دقیق در اختیار باشد اظهارنظر در مورد مسایل مختلف تسهیل پیدا خواهد کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک