آخرین اخبار

25. آذر 1399 - 20:19   |   کد مطلب: 9620
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از کشت حدود ۴ هکتار زیره برای اولین بار در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ حکمت الله نریمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه  از کشت زیره سبز به صورت آزمایشی برای اولین بار در مزارع کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: در راستای توسعه کشت گیاهان کم آب برای اولین بار در دشت کلاچو سطحی معادل سه و نیم هکتار در دو مزرعه به کشت این محصول اختصاص یافت.

وی افزود: در روش کشت آبی زیره سبز، بعد از کاشت باید زمین را بلافاصله آبیاری کرد. و آبیاری نباید شدید باشد که بذرها شسته شود. نریمانی خاطر نشان کرد: تحمل زیره سبز به خشکی زیاد است به همین دلیل به صورت دیم نیز کاشته می شود.

وی با بیان اینکه تکثیر زیره سبز از طریق بذر صورت می گیرد تاکید کرد: هر هکتار به ۱۲ تا ۱۸ کیلوگرم بذر با کیفیت نیاز دارد.

حکمت الله نریمانی در ادامه گفت: تاریخ کشت زیره سبز به شرایط اقلیمی محل رویش بستگی دارد، به طوری که در مناطق معتدل و گرمسیر به عنوان محصول پائیزه و در مناطق سرد به صورت یک محصول بهاره کشت می شود.

وی به فصل کشت این محصول اشاره کرد و ادامه داد : زیره سبز در آذر ماه کشت و در اردیبهشت ماه برداشت میشود که پیش بینی میشود در هر هکتار از ۸۰۰ کیلو گرم تا یک تن محصول برداشت شود .

نریمانی گفت : کشت گیاهان دارویی علاوه بر رونق تولید ، کمک شایانی به افزایش درآمد مردم بویژه روستاییان خواهد داشت که مدیریت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت این گیاهان از کشاورزان با اعطاء تسهیلات و مشاوره کارشناسان کشاورزی حمایت میکند . گفتنی است زیره سبز به عنوان گیاه داروئی کاربرد دارد. و بادشکن ، مقوی معده ، محرک ، ضد اسپاسم و شیر افزا می باشد .

تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک