آخرین اخبار

25. تير 1394 - 19:12   |   کد مطلب: 2503
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 40 درصد چشمه‌های آب مصرفی عشایر در این استان خشک شدند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،مجید علی‌پور با اشاره به اینکه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد 12 درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد، به مشکلات تأمین آب برای عشایر استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و خشک شدن چشمه‌ها عشایر استان با کاهش شدید آب مواجه هستند.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 40 درصد چشمه‌های آب در مناطق سردسیر خشک شدند، گفت: بیشتر چشمه‌ها در بخش‌های ییلاقی خشک شدند و مابقی چشمه‌ها به شدت کم‌آب و در حال خشک شدن هستند.

 

وی به ایجاد بیماری‌هایی در نتیجه کمبود آب برای عشایر اشاره کرد و افزود: با توجه به کم‌شدن حجم آب در چشمه‌ها و رودخانه انگل‌های موجود در آب مشکلاتی برای دام عشایر ایجاد کرده است.

 

این مسئول با بیان اینکه اقدامات لازم برای آبرسانی به عشایر انجام شده است، عنوان کرد: 16 تانکر سیار به‌صورت شبانه‌روزی کار آبرسانی به عشایر را انجام می‌دهند و حتی در برخی مناطق در طول روز 4 یا 5 بار آبرسانی به عشایر انجام می‌شود تا بحران پیش‌رو پشت سر گذاشته شود.

 

علی‌پور با بیان اینکه با توجه به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق آبرسانی به عشایر به‌وسیله تراکتور و برخی ماشین‌های سنگین انجام می‌شود، تصریح کرد: دو هزار تانکر تاشوی یک هزار لیتری و 300 دستگاه تانکر سیار و چرخ‌دار برای انتقال آب در اختیار عشایر قرار داده شده است.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به واکسیناسیون دام عشایر اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون دام عشایر در زمان و فصل خاصی از سال صورت می‌گیرد و اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق عشایری اعزام می‌شوند و یا خود عشایر برای واکسینه کردن دام به دامپزشکی مراجعه می‌کنند که در این خصوص عشایر با چالش و مشکلی مواجه نیستند.

 

منبع : فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک