آخرین اخبار

21. تير 1394 - 12:23   |   کد مطلب: 2428
18 نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این انتصاب دولت، استعفای خود را به هیات رییسه تقدیم کردند و همچنین خواستار استیضاح وزیر کشور شدند و این استیضاح را به هیات رییسه ارایه کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: نمایندگان استان فارس به دلیل انتصاب استاندار جدید خواستار استیضاح وزیر کشور هستند.

 

وی افزود: مجمع نمایندگان استان فارس امروز ضمن گفت و گو و رایزنی با هیات رییسه استعفای دسته جمعی خود را تقدیم کردند و پس از آن جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

** فرد غیربومی که مورد تایید نمایندگان استان فارس نیست به عنوان استاندار منصوب شده است

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در استان فارس نیز در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: 18 نماینده مردم استان فارس در مجلس پس از استعفای استاندار این استان جلسات مشترکی با بزرگان استان به خصوص نماینده ولی فقیه داشتند و پیشنهاداتی را برای انتصاب استاندار جدید به دولت ارایه کردند.

وی افزود: برای انتصاب استاندار فارس افراد بومی و همسو با سیاست های دولت معرفی کردیم که اکثر آنها سوابق اجرایی ملی از جمله معاون وزیر و مدیریت ارشد را در کارنامه خود داشتند اما متاسفانه دولت فردی غیربومی را معرفی کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس خاطرنشان کرد: استان فارس نیروی انسانی بومی و توانمند بسیاری برای تصدی مسوولیت این استانداری دارد اما فرد غیربومی که مورد تایید نمایندگان این استان نیست ، منصوب شده است.

رضایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند استان فارس در قله است و نمایندگان مجلس بر این اساس اعتقاد دارند که استاندار فارس باید فردی بومی و از نیروهای خود استان و در تراز این قله باشد.

وی تصریح کرد: 18 نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این انتصاب دولت، استعفای خود را به هیات رییسه تقدیم کردند و همچنین خواستار استیضاح وزیر کشور شدند و این استیضاح را به هیات رییسه ارایه کردند.

به گفته وی، افشانی معاون وزیر آموزش و پرورش در دوره اصلاحات به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شده است.

به گزارش ایرنا، إسید محمد احمدی استاندار پیشین فارس اخیرا به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسوولیت استعفا داد.

با استعفای احمدی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان معاون عمرانی این استانداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.

نمایندگان مجلس امروز اظهار داشتند که استاندار جدید فارس انتخاب شده است اما مسوولان وزارت کشور در گفت و گو با ایرنا تاکید دارند که هنوز هیات دولت به گزینه پیشنهادی آنها پاسخ نهایی نداده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک