آخرین اخبار

21. تير 1394 - 10:14   |   کد مطلب: 2426
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت:روزانه بصورت میانگین بیش از 107 هزار و 649 متر مکعب آب در شهرهای استان مصرف می شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدعلی لدنی‌نژاد در حاشیه بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب شرب اظهار کرد: متاسفانه به رغم پایین بودن میزان منابع آب تجدید شونده و کاهش میزان بارندگی ها شاهد افزایش سرانه مصرف آب شرب در کشور و به خصوص در میان شهروندان هم استانی هستیم.

 

وی بیان کرد: در کنار همه این مشکلات ضعف زیرساخت ها و نبودن زون بندی مناسب در برخی شهرها از جمله شهر یاسوج باعث شده در فصول گرم سال و در زمان کم آبی این مشکلات مضاعف شوند.

 

لدنی نژاد عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در نظر داشته باشیم این است  که کم آبی در این فصل و با توجه به افت سطح آبهای زیر زمینی به عنوان منابع تامین کننده 90 درصد آب شرب شهرها امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی گفت: این در حالی است که سالانه تعدادی از چاه های تامین آب شرب در سطح شهرهای استان به دلیل کاهش سطح آب از مدار بهره برداری  خارج می شوند که این موضوع خود هشداری جدی در زمینه تامین آب شرب محسوب می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان تصریح کرد: در شهرهای استان  روزانه بصورت میانگین بیش از 107 هزار و 649 متر مکعب آب مصرف می شود.

 

وی گفت: در فصول گرم سال به خصوص در فصل تابستان با ورود کولرهای آبی به چرخه مصرف آب و و نیز افزایش استفاده از  آب باعث می شود مصرف آب شرب به اوج  خود برسد.

 

لدنی نژاد با بیان اینکه روشهای بهینه سازی مصرف آب شرب آنچنان که باید در میان شهروندان هم استانی رعایت نمی شود، گفت: نصب انشعابات غیرمجاز و دستکاری تاسیسات آب شرب باعث ایجاد مشکلاتی در روند تامین آب در برخی مناطق شهری  می شود.

 

 وی با بیان اینکه قطعی آب به دلایل مختلف امری اجتناب ناپذیر است خاطرنشان کرد: نصب تانکر ذخیر آب بر روی  پشت بام مطمئن ترین راه برای جلوگیری از قطعی آب در منازل مسکونی است و این موضوع باید در میان شهروندان نهادینه شود.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک