آخرین اخبار

20. تير 1394 - 17:59   |   کد مطلب: 2413
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: آبرسانی به دشت‌های کلاچو در دهدشت با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،حجت‌الاسلام سيدعلي محمد بزرگواري نماینده مردم کهگیلویه در مجلس با بیان اینکه آبرسانی به دشت‌های کلاچو در دهدشت از اقدامات در دستور کار است که به زودی و با حضور وزیر نیرو در استان عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به افت شدید آب‌های زیرزمینی در کلاچو، احداث پمپاژ آب برای آبرسانی به اراضی این دشت‌ها یک ضرورت است.

 

وی با بیان اینکه این کار از طریق احداث پمپاژ انجام می‌شود، افزود: قرار است بعد از ماه رمضان کلنگ احداث به زمین زده شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس احداث پمپاژ را کمک به تامین آب اراضی در کلاچو دانست و افزود: در شرایط موجود آبرسانی از طریق احداث پمپاژ از هزاران سد بهتر است.

 

بزرگواری احداث بند انحرافی در کوه پات را از دیگر پروژه‌های آبرسانی شهرستان برشمرد و گفت: عملیات اجرای این دو پروژه با حضور وزیر نیرو در استان آغاز خواهد شد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بودجه سال 94 و کاهش وابستگی به نفت در این بودجه تصریح کرد: بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی و بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسته شده و حداقل 20 درصد از وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که به تبع این کاهش وابستگی درصدی از بودجه پایین می‌آید، تصریح کرد: فشارهایی هم در این زمینه پیش خواهد آمد، اما برای نجات از وابستگی به نفت باید تحمل کرد.

 

بزرگواری از کاهش 23 درصدی در کل بودجه‌های ملی و استانی خبر داد و گفت: با پیش‌بینی این کاهش نمایندگان مجلس ماده 180 را در برنامه پنجم توسعه پیشنهاد دادند که به تصویب هم رسید.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماده 180 سال گذشته اثرات خوبی در سطح شهرستان و استان ما داشته است، افزود: اگر این ماده نبود ورودی‌های دهدشت و بسیاری از کارهای دیگر در این شهرستان انجام نمی‌شد.

 

بزرگواری از رشد سه برابری اعتبارات ماده 180 در سال جاری خبر داد و گفت: هر چند تخصیص اعتبارات ناچیز و در حد 50 درصد بوده، اما جای امیدواری است که این اعتبارات به پیشرفت پروژه‌های مهم کمک شایانی داشته باشد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک