آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1394 - 17:27   |   کد مطلب: 1359
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران:
دامن زدن به مسائل حزبی از نکات منفی استانی شدن انتخابات مجلس است
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت:دامن زدن به حزب گرایی و سیاسی منشی احزاب از نکات منفی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه، مجتبی ثابتی به مسئله استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از یک طرف دارای کارکرد ها و نقاط مثبت و از طرفی دیگر دارای ایرادهای خاصی است.

 

ثابتی با بیان اینکه این قانون در نوبه خود ایراداتی به آن وارد است، ابراز کرد: یکی از ایرادات مهم این قانون فاصله گرفتن نمایندگان ازمردم است و باعث خواهد شد که نمایندگان نتوانند خودشان را وارد مسائل اجتماعی و عشیره ای منطقه و استان کنند.

 

دامن زدن به حزبی گرایی و سیاسی منشی احزاب از نکات منفی استانی شدن انتخابات است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران حزب گرایی و سیاسی گرایی افراطی را یکی از نکات منفی این قانون دانست و گفت: این موضوع باعث خواهد شد که برخی کاندیداها که صاحب اندیشه خاص و مهم نیستند به واسطه پایگاه های حزبی و سیاسی گونه احزاب خود در استان ها پیروز این عرصه شوند.

 

ثابتی حزبی گرایی کور کورانه در استانی شدن انتخابات مجلس را آفت این قانون دانست و ابراز کرد: این موضوع بجای ظرفیت بالقوه خود یک ضعف سیاسی است که ممکن نکات منفی را بر این قانون بگستراند.

 

ارتباط کم نماینده و مردم از نکات منفی طرح

وی ارتباط کم بین نماینده و مردم را نقطه خطری برای این قانون دانست و افزود: این ارتباط کم باعث خواهد شد که کلونی ها و مردم پایین دست جامعه  دچار تزلزل و بی مهری از سوی نمایندگان شوند.

 

بایکوت شدن اندیشه مردم با دامن زدن به مسائل حزبی و گروهی

وی با بیان اینکه حزب گرایی باعث بایکوت شدن اندیشه مردم در این قانون خواهد شد، گفت: حزب گرایی افراطی در قانون استانی شدن انتخابات مجلس باعث گرفتن توسعه و پیشرفت استان می شود.

 

منافع فکری جای خودش را به منافع حزبی می دهد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ابراز کرد:سیاسی منشی برخی احزاب در این قانون باعث خواهد شد که منابع فکری استان جای خودش را به منافع حزبی دهد که آفتی برای این قانون است.

 

برچیده شدن مسائل قومی و عشیره ای با تصویب قانون استانی شدن انتخابات

وی یکی ازمهمترین ویژگی های این قانون را برچیده شدن مسائل عشیره ای و قومی در انتخابات دانست و افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث خواهد شد مسائل عشیره های و حزبی به دنبال مطالبه گری جمعی و استانی باشند.

 

نگاه نمایندگان در این قانون نگاهی مطالبه گراست

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران با بیان اینکه این قانون به خاطر نیازمند بودن کاندیداها به رأی مردم، نگاهی عادلانه است،ابراز کرد: یکی از نکات مطلوب این قانون به حداقل رسیدن مسائل عشیره ای و مطالبه گری کاندیداها از تمام احزاب و گروهها برای انتخابات است.

 

ثابتی با تأکید بر اینکه این قانون باعث به حداقل رساندن قبیله گرایی در انتخابات خواهد شد، خاطر نشان کرد:یکی از مسائل مهم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود برخی از کاندیداهای بدون رزومه سیاسی و فرهنگی به دلیل قبلیه گرایی و عقبه حزبی برای ورود به بهارستان بوده که در برخی از مواقع باعث کُندی توسعه در استانها شده است.

 

میدان عمل نمایندگان در استانی شدن انتخابات بیشتر از گذشته است

وی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می شود که میدان عمل و کارایی نمایندگان بیشتراز گذشته به چشم بخورد ،گفت: کاندیداهای احتمالی در این انتخابات برای رساندن توسعه استان خود به نقطه مطلوب وکارایی مناسب به واسطه رأی استانی تلاش وافری از خود نشان خواهند داد.

 

برچیده شدن نقش پول مستقیم کاندیداها در انتخابات

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران یکی از نکات قابل قبول این قانون را برچیده شدن نقش پول مستقیم برخی از کاندیداها برای ورود به  این عرصه دانست و افزود: این قانون باعث برچیده شدن مجالس شام و تبلغیات آنچنانی برخی کاندیداها با تبلیغات وسیع و پول های بلاعوض آنان به مردم عامه در انتخابات خواهد شد.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک