آخرین اخبار

17. تير 1394 - 13:27   |   کد مطلب: 2361
زندگي در روستاهاي زرگ، خياركال و چار شاهين بسيار تاسف برانگيز است زيرا نه از اشتغال خبري هست و نه از بهداشت، آب سالم، راه، مسجد، كتابخانه و غیره مردم هيچ اميدي براي ادامه زندگي در اين روستاهاي محروم ندارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عزيز يزدان پناه، رزمنده دفاع مقدس و از ساكنان روستاي صفرآباد، بخش روداب كيگيلويه و بوير احمد به تشريح محروميت هاي روستاي محل سكونتش پرداخت.

 

يزدان پناه از سال 83 در پايگاه بسيج شهيد ابوذر غفاري بخش روداب فعاليت جهادي خود را براي خدمت رساني به محرومين با عزيمت به روستاهاي زرگ، دهستان چين، دسير و غیره شروع كرده است.

 

وی گفت: روستاي صفرآباد بخش روداب هيچ امكاناتي براي ساكنين ندارد و مسئولان اين روستاهاي محروم را فراموش كرده اند و از نيازهاي آنها خبر ندارند، جوانان اين روستا به دليل بيكاري براي پيدا كردن شغل در حال مهاجرت به شهرهاهستند. روستاي صفرآباد با مشكل آب آشاميدني روبرو است و هنوز بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اين روستا از راه ارتباطي مناسب با شهر بي بهره است.

اين رزمنده جهادگر افزود: روستاي صفرآباد از فقدان پزشك و خانه بهداشت نيز رنج مي برد و بسياري از روستاييان به دليل دسترسي نداشتن به بيمارستان، بيماريشان را فراموش مي كنند. از روستاي صفرآباد تا نزديك ترين شهر 25 كيلومتر فاصله است و مردم براي اينكه به پزشك دسترسي پيدا كنند، بايد از مسيرهاي صعب العبور سه ساعت پياده روي كنند يا اگر موتور و قاطر داشته باشند اين مسير را با تحمل خطرات زياد طي كنند.

وي ادامه داد: چند روز پيش ساعاتي از شب گذشته بود كه با فرياد كمك كمك از خواب بلند شديم و متوجه شديم فريادهاي مردي است كه خانمش در حال وضع حمل است اما پزشك و مامايي پيدا نمي كند. در نهايت با موتور به يكي از روستاهاي اطراف رفتيم و با موتور پيرزن قابله اي را به صفرآباد آورديم. معلوم نبود اگر آن موتور سيكلت در روستا نبود چه بر سر اين خانواده مي آمد.

 

يزدان پناه به محروميت هاي روستاي زرگ، خياركال و چار شاهين در بخش روداب اشاره كرد و گفت: اين روستاها جاده خاكي و هموار ندارند و زنان بايد براي رفتن به نزديكترين خانه بهداشت در روستاي جلاب كه در 10 كيلومتري از اين روستا قراردارد، نزديك به 2 ساعت از مسيرهاي سخت عبور كنند تا به خانه بهداشت برسند.

يزدان پناه بيان كرد: زندگي در روستاهاي زرگ، خياركال و چار شاهين بسيار تاسف برانگيز است زيرا نه از اشتغال خبري هست و نه از بهداشت، آب سالم، راه، مسجد، كتابخانه و ... مردم هيچ اميدي براي ادامه زندگي در اين روستاهاي محروم ندارند.

وي افزود: متاسفانه مسئولان روستاهاي محروم را فراموش كرده اند. بسياري از جوانان ما به دليل نبود شغل به شهر مهاجرت كردند و در شهر نيز با شكست مواجه شدند و نااميدتر و شكست خورده تر از گذشته به روستا بازگشتند يا اگر هم در شهر ماندند، مشغول مشاغل كاذب و نامناسب شدند.

يزدان پناه گفت: به علت نبود مسجد در روستاي صفرآباد، خودم زميني را وقف كردم و براي ساخت اين مسجد از اهالي روستا كمك جمع كردم، هر كس در حد توان خودش براي ساخت اين مسجد كمك كرد، البته به دليل مشكلات مالي نيمه تمام مانده است و نيازمند عزيمت گروه جهادي براي تكميل اين مسجدهستيم.

 

منبع : بسیج سازندگی

انتهای پیام/س

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک