آخرین اخبار

15. تير 1394 - 11:55   |   کد مطلب: 2321
معاون سلامت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد دیه استان زمینه آزادی یک‌‌‌هزار و 653 زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدحسن عبدالله‌زاده در حاشیه برگزاری جشن گلریزان اظهار داشت: ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد در سال 78 با هدف کمک به زندانیان نیازمند راه‌اندازی شده است.

معاون سلامت زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این ستاد تاکنون زمینه آزادی یک‌هزار و 653 نفر از زندانیان را فراهم آورده است، افزود: بالغ بر 71 میلیارد تومان به همت ستاد دیه، شورای حل اختلاف و واحدهای مددکاری جمع‌آوری و هزینه آزادی زندانیان غیرعمد شده است.

این مسئول تصریح کرد: با پرداخت 46 میلیارد تومان از این مبالغ رضایت تعدادی از شاکیان گرفته شده است.

وی با بیان این‌که 25 میلیارد تومان از طرف ستاد دیه کشور و با کمک‌های مردمی و دولتی، صندوق تامین خسارت‌ها و تسهیلات طی این سال‌ها از زمان راه‌اندازی ستاد دیه جذب شده است، افزود: 14 میلیارد و 500 میلیون تومان از این مبلغ به صورت بلاعوض به زندانیان مشمول پرداخت شده است.

عبدالله‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر 240 زندانی با محکومیت دیه در زندان‌های استان وجود دارند، گفت: 176 نفر بدهکار مالی هستند.

وی از عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی در وقوع تصادفات به یکی از عوامل رشد جرائم غیرعمد در استان نام برد و با بیان این‌که نداشتن بیمه و گواهینامه، سرعت و سبقت‌های غیرمجاز باعث گرفتاری این افراد در زندان می‌شود، گفت: می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی در ایجاد بستر و فرهنگ لازم در استان در راستای توجه بیشتر مردم به مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

معاون زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بدهکاران مهریه را از دیگر زندانیان دربند خواند و با اشاره به فرهنگ غلط و ایجاد مهریه‌های نامتعارف افزود: عدم توانایی در پرداخت مهریه افراد بسیاری را روانه زندان کرده است.

عبدالله‌زاده وجود بدهکاران مالی را از دیگر عوامل رشد جرائم غیرعمد برشمرد و تصریح کرد: ضعف در مباحث اقتصادی یا ضعف در اشتغال، عدم آگاهی در صدور چک‌ها و عدم توانایی در پرداخت اقساط باعث زندانی شدن این افراد می‌شود.

 

منبع : فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک