آخرین اخبار

13. تير 1394 - 14:20   |   کد مطلب: 2290
نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج به استاندارکهگیلویه و بویراحمد:
با پدیده زمین خواری و تخریب محیط زیست در استان برخورد جدی شود
روزانه شاهد هستیم ، عده ای سودجو و گاها قلدرماب و قانون گریزو ذی نفوذ به بهانه های مختلف و دور زدن قانون و تغییر کاربری ها و ...به جان طبیعت و قلع و قمع درختان و تسطیح اراضی منابع طبیعی و محیط زیست افتاده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از پايگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج در نامه ای سرگشاده به استاندارکهگیلویه و بویراحمد خواهان برخورد جدی با زمین خوران شده است.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

استاندار محترم استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر خادمی

سلام علیکم

 

ولی جای اندوه نیست،ما آنچه را که روی زمین است زینتی برای آن قرار داده­ایم تا بدین وسیله مردم را بیازماییم که کدام یک از آنان کردارش نیکوتر است.(سوره کهف، آیه 7)

 

مشکلات و تهدیدهای زیست محیطی و خطرهایی که امروزه گریبان­گیر طبیعت گردیده، نه تنها یک استان بلکه جهان را درگیر خود کرده و به معضلی بزرگ تبدیل شده است. کشور ما و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد که لقب پایتخت بودن، طبیعت را به یدک می کشد از این قاعده مستثنا نبوده و نیست، از طرفی حرکت جامعه و استان به سمت زندگی شهر نشینی فشرده و حومه سازی  مداوم پیرامون پایتخت طبیعت ، درکناراقدامات جاهلانه و نابخردانه جمعی که طبیعت را ابزاری در جهت رسیدن به اهداف مادی و سودجویانه خود می دانند،آسیبی جدی است که در بخش هایی از استان ما ازجمله در سراسر شهرستان بویراحمد خصوصا شهریاسوج و حومه،شهرستان دنا به خصوص شهرسی سخت، شهرستان های باشت و چرام وبقیه شهرستانها و شهرهاوبخش ها،خصوصا قسمت های خوش آب و هوا و حواشی رودخانه های استان و خصوصا رودخانه بشار، به یک تهدید جدی تبدیل شده است و روزانه شاهد هستیم ، عده ای سودجو و گاها قلدرماب و قانون گریزو ذی نفوذ ، به بهانه های مختلف و دور زدن قانون  و تغییر کاربری ها و ...به جان طبیعت و قلع وقمع درختان و تسطیح اراضی منابع طبیعی و محیط زیست افتاده اند و متاسفانه اقدام بعضی از تعاونی های ادارات ، خصوصا ادارات مرتبط و یا غیرمرتبط  نیز در این خصوص مزید برعلت شده و زمینه را برای تعرض دیگران نیز فراهم ساخته است که نگرانی ها را دوچندان کرده است.

 

خوشبختانه مدتی است شاهد حرکت­ها و دلنگرانی ­های جمع محدودی از مسئولین قبلی و حال ، ناشی از حمله بی­رحمانه و تاخت و تازهای وحشیانه به دامان این مادر مهربان،بوده و هستیم ،ولی اقدامات عملی و بازدارنده ؛بسیار کم بوده است و یا اگر بوده در مقابل موج مافیایی مخالفت ها، به نوعی کوتاه آمده اند . لذا ضمن تشکر و حمایت از صحبت های اخیرجنابعالی در خصوص لزوم جلوگیری جدی ازز مین خواری در استان و خصوصا آنجا که فرمودید ؛((برخورد با زمین خواری یک پروژه نیست بلکه یک فرایند دائمی و همیشگی است)) ، از جنابعالی که خود پرورش یافته دامان همین طبیعتید؛انتظار داریم تا با توجه به تاکیدات مستمرمقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص حمایت از طبیعت و محیط زیست ، با اقدامات دلسوزانه و جدی ، برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و برخورد قاطع با زمین خواری و تخریب محیط زیست به هر شکل چه شخصی و چه دولتی و...در سراسر استان خصوصا شهرهای یاسوج  و حومه و سی سخت و حفظ حریم رودخانه ها و جاده ها و.... موجبات رضایت خداوند و آحاد مردم را فراهم آورید . رجاواثق داریم که اگر در این اقدام جهادی و انقلابی مجموعه دولت در استان و سایر دستگاه های قضایی و امنیتی و انتظامی ، بیش از پیش همکار و همیار و هم دل و همزبان باشند ، مافیاهای زمین خواری و طبیعت سوزی کاری از پیش نخواهند برد. ما به نوبه خود و نمایندگی از جامعه دانشگاهی که در دل خود اساتید برجسته، عالم و همچنین دانشجویانی پیگیرومشتاق پرورش داده است،آمادگی خود را در جهت کمک و مشورت برای رفع این بحران و معضل را اعلام می نماییم.

 

ومن الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج

 

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک