آخرین اخبار

10. تير 1394 - 18:15   |   کد مطلب: 2246
مسئول سواد آموزی شهرستان کهگیلویه خبر داد:
نبود آمار دقیق افراد بی سواد در شهرستان کهگیلویه
مسئول سواد آموزی شهرستان کهگیلویه گفت: آمار بیسوادی موجود شهرها و روستاها بر اساس خود اظهاری است؛ دقیق نیست و احتیاج به پالایش اسمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، آرانپور مسئول سواد آموزی شهرستان کهگیلویه ظهر امروز در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اولین موسس سواد آموزی در اسلام است و در دین مبین اسلام سفارشات زیادی به فراگیری علم و دانش شده است.

 

 

وی با بیان اینکه آمار بیسوادی موجود شهرها و روستاها بر اساس خود اظهاری است؛ دقیق نیست و احتیاج به پالایش اسمی دارد، تصریح کرد: طبق آمار سال ۹۲ بیسوادی در شهرستان کهگیلویه را به حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر رساندیم اما در آمار سال ۹۳ این آمار افزایش پیدا کرده که نشان از دقیق بودن آمار نیست.

 

مسئول سواد آموزی شهرستان با اشاره به اینکه در کشور ما تنها منبع موثق، سرشماری است، افزود: در سرشماری سال ۱۳۹۰ آمار بیسوادی در کشور ۹ میلیون و ۷۰۰ نفر اعلام شد که حدود ۷ در صد است و از این تعداد بیسوادان ده تا ۴۹ سال در کشور ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می باشد.

 

آرانپور با اشاره به اینکه اجماع عمومی یرای ریشه کنی بیسوادی در کشور وجود ندارد، کفت: از جمله مهم ترین دلایل دقیق نبودن آمارها؛نبستن مبادی ورودی بیسوادی و خارج شدن بعضی دانش آموزان ابتدایی شامل کودکان کار و بی سرپرست از چرخه آموزش و پرورش، نبودن انگیزه برای سواد آموزی افراد بی سواد به دلیل مسائل فرهنگی و اقتصادی و نبودن الزامات قانونی برای بیسوادان می باشد.

 

وی عنوان کرد: به هر بیسواد به ازای شرکت در کلاس های سواد آموزی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و به مربی آموزش دهنده مبلغ ۶۲۰ هزار تومان پرداخت می شود.
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک