آخرین اخبار

8. تير 1394 - 12:42   |   کد مطلب: 2209
اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد اقدام ارزشمند و رو به گسترشی است که در این استان به فرهنگی پسندیده تبدیل شده و از سال 90 تاکنون 197 بیمار نیازمند با دریافت عضو زندگی دوباره ای را آغاز کرده اند.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند یک درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده است اما در امر اقدامات خداپسندانه و ارزشمند همواره در جایگاه برتر قرار گرفته و در دوران هشت سال دفاع مقدس این استان نیز به نسبت جمعیت استان اول حضور در جبهه بوده است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محرومیت عمیق تاریخی و توسعه نیافتگی در بخش های مختلف زیرساختی از راه های ارتباطی استاندار و مناسب برخوردار نیست که این امر موجب شده است تا سالانه شمار زیادی ازمردم این استان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست  دهند و یا با مرگ مغزی بر تخت بیمارستان ها امیدی به برگشت به زندگی آنها نباشد.

 

 هرچند شنیدن واژه مرگ مغزی برای بسیاری از خانواده هایی که فرزندان آنها در تصادفات رانندگی و سایر حوادث به آن دچار می شوند دردناک است اما حس نیکوکاری ، نوعدوستی و اینکه اهدای عضوبیمار مرگ مغزی علاوه بر حیات دوباره به بیماران نیازمند عضو، ثوابی برای آخرت آنها نیز محسوب می شود این فرهنگ زیبا را در این استان ماندگار کرده است.

 

نجات جان 197 بیمار با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد

 

این دیدگاه و طرز تفکر در میان مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد روز به روز در حال گسترش و نهادینه شدن بوده تا جایی که به گفته  مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در این استان از سال 90 تاکنون جان 197 نفر را نجات داده است.

 

 افزایش چهار درصدی میزان رضایت اهدای عضو در خانواده های بیماران مرگ مغزی نسبت به پارسال

 

ساسان عباسی از افزایش چهار درصدی میزان رضایت اهدای عضو در خانواده های بیماران مرگ مغزی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:از سال 90 تاکنون خانواده 74 بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد کلیه، کبد و قرنیه چشمان عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

 

تصادفات رانندگی مهمترین علت مرگ مغزی  افراد در کهگیلویه و بویراحمد

وی مهمترین علت مرگ مغزی این بیماران در استان را تصادفات رانندگی دانست و ابراز داشت:سنین 15 تا 45 سال بیشترین فراوانی سن اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

عباسی عنوان کرد: در سال 94 و به دنبال افزایش رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی اهدای اعضا و برداشتن نسج قرنیه برای نخستین بار در این استان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال خانواده هفت بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد 24 عضو بدن عزیزان خود شامل کلیه، کبد و قرنیه های خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند، اظهار کرد:180 بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که 70 درصد آنها شرایط پیوند عضو را دارند.

 

روند اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که به گفته مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه نخست سال گذشته 24 عضو بدن هشت بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شده که این بیانگر افزایش رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی برای ترویج این اقدام خداپسندانه است.

 

خوشحالی و لبخند رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از اینکه با اهدای عضو جگرگوشه خود زندگی دوباره ای به بیماران نیازمند بخشیده اند بیانگر حس نوعدوستی و انسان دوستی است که ریشه در فرهنگ غنی و پر از سخاوت مردمان این دیار باغیرت دارد.

انتهای پیام/200

منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک