آخرین اخبار

23. خرداد 1394 - 15:34   |   کد مطلب: 1877
نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه
وزارت جهاد كشاورزي مي‌تواند معضل بيكاري را حل كند و اقتصاد را رونق بخشد
نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه گفت: وزارت جهاد كشاورزي مي‌تواند معضل بيكاري را حل كند و اقتصاد را رونق بخشد.
سيد علي اكبر مون زاده

حجت‌الاسلام سيد علي‌اكبر مومن‌زاده نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه عصر امروزدر گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، اظهار كرد: وزارت جهاد كشاورزي مي‌تواند معضل بيكاري و بحث اقتصاد را رونق بخشد.

 

وي افزود: با وجود اين‌كه 12 هزار هكتار اراضي در حوزه ديشموك وجود دارد 11 هزار هكتار ديم و هزار هكتار آبي است.

 

نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه افزود: يكي از راههاي برون رفت از بحران‌هاي اجتماعي، مانند بيكاري ايجاد فرصت‌هاي شغلي كشاورزي است و كافي است كه بدانيم بخش كشاورزي 80 در صد نيازهاي غذايي جمعيت كشور را مرتفع مي‌كند.

 

وي خاطرنشان كرد: امروزه كشاورزي به عنوان يك رشته علمي و مجهز به فن‌آوري روز، نقش اساسي در رشد همه جانبه كشور و استقلال را ايفا مي‌كند كه اين امر مهم با تربيت نيروه‌هاي متخصص و متعهد امكان‌پذير است.

 

وي تصريح كرد: بر اساس اطلاعات فائو ايران در توليد يك سوم از تعداد محصولات اصلي دنيا داراي رتبه‌هاي اول تا دهم جهان بوده كه سهم محصولات باغي 15 درصد و محصولات زراعي 7 درصد مي‌باشد.

 

وي در ادامه گفت: اگر ايران وابستگي به نفت نداشته باشد بايد در رشته كشاورزي پيش قدم شود و مردم را ترغيب و تشويق به كشاورزي و دامداري نمايد.

 

نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه گفت: اگر ايران اسلامي بتواند در شغل كشاورزي و دامداري مردم را ترغيب به صورت مكانيزه و اصولي در حيطه كشاورزي و دامداري سوق دهد وابستگي ايران به نفت قطع مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: اگر ملت ايران وابستگي خود را به نفت قطع كند تمام كشورهاي دنيا محتاج كشور ايران مي‌شوند در صورتي كه امروزه استعدادها و پتانسيل‌هايي كه در حوزه ديشموك وجود دارد قابل شكوفايي هستند.

 

نماينده ولي فقيه در جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه گفت: مي‌طلبد دست‌اندركاران و مسئولان شهرستان كهگيلويه در شكوفا نمودن استعدادها در ديشموك نسبت به بخش كشاورزي را دنبال كنند با توجه به اين‌كه اين استعدادهاي بالقوه‌اي در منطقه ديشموك وجود دارد .

 

مومن‌زاده گفت::  پتانسيل‌هاي كشاورزي پيرامون مجتمع دامپروري، مجتمع گلخانه‌اي كشت باغات ديم مخصوصا كشت گياهان دارويي كه امروزه استعداده‌هاي بالقوه و پتانسيل‌هاي زميني خوبي در حوزه ديشموك وجود دارد مي‌طلبد مسئولان همت در رونق كشاورزي در اين حوزه را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام مومن‌زاده اشاره‌اي به هفته كشاورزي در شهرستان كهگيلويه داشت و گفت در هفته كشاورزي ، جهاد كشاورزي شهرستان كهگيلويه با تقدير و تشكر از دست‌اندركاران بخش توليد مخصوصا توليد كنندگان نمونه در برداشت گندم، جو، گاودار نمونه، زنبور دار نمونه، گلخانه نمونه، مخصوصا در حيطه پرورش آبزيان از طرف جهاد كشاورزي تجليل خواهد شد.

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک